Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSladké i trpké...příjemné i odporné
Autor
Marcela.K.
.
,,Běžte ven!“
Chytla chlapce za ruce a snažila se zabránit tomu, aby se v záchvatu zranil o zábrany lůžka.
Matka se rozbrečela a její muž ji rychle vyváděl z pokoje.
Kolegyně , která běžela volat lékařku, se nevracela. Zavolala sanitářku a rozběhla se sama chodbou k sesterně.
,,Nevím co říkala, co mám dát do stovky…“ otočila na ni vyděšeně oči . Uvědomila si, že je tu teprve měsíc, že nastoupila po mateřské a vlastně vůbec nemá praxi. Rychle jí tedy řekla dva názvy léků, které v tomto případě používají…,,Snad, snad to tak říkala, já nevím.“
Rychle sama naředila a připravila infuzi. Na chodbě už potkala lékařku, která jí potvrdila ordinaci.
Přiběhly k lůžku, kde zatím kolegyně s ošetřovatelkou držely pacienta, aby se příliš nezmítal.
Propláchla kanylu a napojila infuzi. Držely chlapcovu ruku, aby se léky co nejrychleji dostaly do krevního oběhu a on si v záchvatu nevytrhl kanylu ze žíly.
Když se zklidnil, narovnala se a prohnula v bederní páteři. Zasykla a lékařka se na ni usmála:,,Záda?“ kývla jen hlavou a nechala otázku bez komentáře.
Dívala se na muže na lůžku a bylo jí úzko. Měl oholenou hlavu a několik zhojených jizev na ní. V obličeji odulý, nezdravá barva kůže jen dosvědčovala, že mají před sebou velmi nemocného člověka.
Napojila na infuzní set další lahev s léky a nechala mladší kolegyni, ať pacienta hlídá.
Vyšla na chodbu a soucitně se podívala na jeho matku, kterou kolem ramen držel manžel. Plakala a hřbet pravé ruky měla rozkousaný do krve. Ještě nikdy neviděla, že by si někdo takto pomáhal od bolesti.
Lékařka s nimi tiše hovořila. Podávala jim informace o zdravotním stavu jejich syna.
Prošla chodbou a na sesterně se opřela dlaněmi o pracovní desku stolu.
Podívala se na tabuli se jmény a informacemi o nemocných.
Ten hoch byl jen o rok starší, než její syn. Zamrazilo ji, když si uvědomila, že v době, kdy její syn studoval na gymnáziu a vysoké škole, tento chlapec byl opakovaně hospitalizován v nemocnici kvůli onkologickému onemocnění…operacím, záchvatům.
Vrátila se na chodbu k rodičům a vysvětlila jim, proč musely jejich synovi přivázat ruku k postranici lůžka. Trvalo nebezpečí, že by měl snahu si vytrhnout kanylu zavedenou do žíly na druhé ruce.
Dívala se na tu utrápenou ženu a nechápala, kde lidé berou v takových chvílích sílu.
Pak se podívala na vousatého muže vedle ní. Vypadal klidně, pevně stál a díval se zpříma. Držel svoji ženu a ona se ztrácela v jeho objetí jako rozcuchaná, pomačkaná, hadrová panenka.
Nedokázala se na ty dva usmát. Cítila tu nesmírnou bolest, která vyzařovala z tváře uplakané ženy, opřené o svého muže.
Dovolila jim jít na pokoj za synem. Když se rozloučili, ujistila je, že se nemusí bát, že syna pohlídají a jen co přestěhují pacientku z pokoje intenzivní péče, převezou ho během několika minut tam, aby byl pod stálým dohledem sestry.
Byl to jediný úsměv, který jí otec chlapce věnoval. Smutný a vděčný.
Dívala se za nimi, jak odcházejí, a marně přemýšlela, koho jí ten muž připomíná…