Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZima
25. 11. 2009
6
13
991
Autor
Anna_chronica
Paprsek slunce jiskří sníh peřiny
Teplo sálá z kamen a Tvých dlaní
Paprsek slunce jiskří sníh peřiny
Námraza na oknech - polibky mrazu
Vyhřáté postele..
Námraza na oknech - polibky mrazu
Teplo sálá z kamen a Tvých dlaní
Vyhřáté postele..
Čekám až roztaješ, čekám a taji
13 názorů
Anna_chronica
04. 12. 2009
Snažili jsme se ti jen naznačit, že nějaký vzoreček nebo metoda ještě nedělá poesii. Píšeme ti to proto, že se nám zdá, že máš o literaturu zájem a každý, kdo má o literaturu zájem a chce psát, by se v tomto oboru měl vzdělávat. Proto jsme ti předali cenné informace, že nestačí přeházet řádky a myslet si, že mám dobrou básničku.
Anna_chronica
01. 12. 2009
Opakování je fajn, bohužel málokdo umí napsat něco, co stojí za to opakovat. Jinak jak říká Markéta, východní poesie se vyznačuje především jednoduchostí a přímostí - žádná kamna dlaní a podobné šílenosti.
chápu, že psaní na povel je asi jako snažit se zasadit Hortenzii do promrzlé země a čekat, že rozkvete :-)
Anna_chronica
26. 11. 2009
východní poetika je povětšinou velmi jednoduchá, přirozená, bez kudrlinek, natož nenápaditých a otřelých metafor. Pokud použije metaforu, působí jako umně zhotovená ikebana, která zalamuje prázdný prostor kolem sebe a evokuje tak významově bohaté obsahy, přesahující svůj vlastní rámec...
Nápad s opakováním by byl jistě zajímavý, pokud by jednotlivé strofy byly nosnými s osobitější dikcí. Nicméně přeci nalézám jistý prvek, který mne zaujal, onu bipolaritu teplo - chlad (samozřejmě v zimně zcela přirozený fenomén a myšlenka se přímo podbízí), kterou je utvářen celek básně a pak závěr, jenž ji přesouvá do nové roviny, dává jí místo "zde"...třeba už jen tím, že je napsána v ich formě (na rozdíl od pozice svědka, který pouze nahlíží do celé básně oknem)