Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČínský básník Khou Sek doplňuje krajinu do estetické dokonalosti
Autor
Prosecký
Uplynulo už sedmkrát sedm týdnů
ode dne, kdy Khou Sek opustil středem cesty
bránu Zeleného Města.
Po jeho pravici tehdy kráčeli přátelé Du Mu, Wang Wei a Li He
Po jeho levici kráčeli přátelé Bai Pu, Xu Xiake a Ji Yun.
Du Mu byl ubit hladovými vesničany nedaleko líné říčky Wiaong
Wang Wei se otrávil ze studny zastřešené černým topolovým dřevem
a Li He se smekl na skalnaté cestě a spadl do propasti, právě když se na blyštivé skále rozvíjel lotosový květ,
Jméno propasti vesničané odmítli Khou Sekovi prozradit.
Aby byla zachována symetrie,
na příštím noclehu u čajového altánu Lu Chan
se dobrovolně otrávil Bai Pu.
Dalšího rána se Khou Sek zařadil mezi zbývající mladé básníky Xu Xiake a Ji Yun.
Xu Xiake jim opita zkaženým angreštovým vínem prozradila
že je žena
a následujícího dne Khou Seka opustila i s Ji Yunem.
Když vystoupil Khou Sek na hřeben Kavčích hor,
uviděl deset tisíc modrobílých vrcholků zcela sám.
V údolí pod ním se rozkládala vesnice,
již hledal.
Říčka tekoucí od půlnoci k poledni křížila přesně uprostřed údolí říčku tekoucí od rána k večeru a na druhém břehu z ní zase vytékala. V každém z takto vytvořených čtverců stálo 40 domků.
Slovo dalo slovo a starosta příslíbil, že splní Khou Sekovo přání.
Přinesli z mořského pobřeží dva vzrostlé jilmy a zasadili jeden vpravo a jeden vlevo.
Rýžové pole se soutokem uprostřed osázeli žlutou rýží.
Letadlo Albatros přeletělo a zasypalo severovýchodní a jihozápadní čtverec vesnice červeným práškem.
Vesničané se shromáždili na protějším svahu a seřadili se vedle sebe tak, aby počáteční znaky jejich příjmení tvořily haiku.
Samotný Khou Sek si lehl v červených láptích a žlutém nátělníku na okraj zlatavého bambusového háje.
Rozřízl si krajinu břišní stříbrným nožíkem
a vytékající krev obarvila své okolí karmínově.
V tutéž chvíli se vzneslo třicet tisíc sýkorek a sestavilo v záři zapadajícího slunce obraz koule protnuté čtrnácti dlouhými šípy.
49 názorů
Tedy, Prosecký, voni mě ráčili převelice morbidně pobaviti. To je tedy opravdu parádní khousek :-)) Baudelairova Mršina je proti tomu slabý odvar. Nejní nad to si z lásky k estetické dokonalosti naplátkovat žaloudek blyštivým nožíkem. Dávám Ťip a ve volných chvílích se budu věnovat slabikování Vaší literární orby ...pardon, tvorby.
Origiální zobrazení něčeho , co nám je úplně cizí.Až mráz běží po zádech.
Robin Marnolli
16. 08. 2013fííí-ha! Moc tomu nerozumim (do číny daleko), ale zaujala:-)