Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMým nenarozeným
05. 12. 2009
42
88
3759
Autor
Wronski
Vídávám tě ve snech.
Býváš zamyšlený
a špičatou bradu
vystrkuješ dopředu
kdykoliv jsi kárán,
že se svíčkou u postele
je nebezpečné snít.
Rozumím ti ale
že příběhy o rytířích
chutnají nejlépe
čtené potají
okamžik před usnutím.
Jednou v tvém erbu
bude psí hlava a
zaťatá pěst.
A velké eS poneseš
stejně hrdě ve jméně
jak vyšité nitěmi
na lněné košili.
Vídávám tě ve snech.
Zarputilou
však s jiskrami v očích
šedivých, vášnivých
a místo panenky
často taháš za sebou
jezdecký bič.
I tobě rozumím
že v koňském sedle
chutná vítr jinak
než když ti cuchá vlasy
při procházce v parcích.
Jednou budeš lejdy,
pokorná leč svoje.
Pak nedovolíš nikomu
svázat tě pro potěchu
lýčím či konvencemi.
A kapesník s velkým Ká
upustíš přesně v tu pravou chvíli.
Vídávám vás ve snech.
A něhu v mém pohledu
když výskáte na houpačce
neumím věnovat
ani tomu,
z jehož jména
zrodilo se mé.
Budu jej nosit
nejen na své šíji,
stejně jako vás
ve svých snech ….na vždycky.
88 názorů
sepotvkorunachstromu
29. 03. 2011sepotvkorunachstromu
29. 03. 2011
ono se to těžko radí, myslím, že nejlepší je postiženýmu jen říct, jsem tady a k čemukoliv bude potřeba.
sepotvkorunachstromu
29. 03. 2011
to nejspíš ty první jarní deprese, co se pak s prvním pořádným lijákem odplaví a bude zase dobře. Vydrž :o) a děkuji Ti, tahle je opravdu taková, no taková.
sepotvkorunachstromu
29. 03. 2011Aqua-bella
07. 09. 2010
ano, mám. A v tomhle případě zůstane vdycky jen u snů, tak to prostě je.
Marcela.K.
16. 08. 2010Sebastiana
03. 06. 2010
hledání možných významů mám nejraději :o) děkuji Ti za zastavení u mých dílek.
nonamebeast
16. 03. 2010
spíš.. soucit ani nečekám, je to tak, jak to je a byla jen potřeba o tom psát. Jestli se to jen trochu povedlo, těší mne to. Moc děkuji za čtení a za názor.
Soucitné, leč životní. Někde se to táhne, ale celkově nám přikládáš krásný příběh.:-)
možná jen a pouze snová záležitost, ale pohledů může být mnoho, díky za ten tvůj.
vinca minor
09. 12. 2009
ale kdepak, tady nic svým pohledem na dílko zkazit nemůžeš - jakýmkoliv :o)
mperdiku, nevím co si myslíš Ty, ale to eS je tam jen jedno. Prostě jen počáteční písmeno jména.
sestricka.slunicko1
06. 12. 2009blboun nejapný
06. 12. 2009blboun nejapný
06. 12. 2009
nemyslím si, že by se zrovna u ne moc známého autora kritici začali nějak houfně rojit. Ale mi jste už radost udělali všichni, co jste mne doposud četli..tady i u ostatních děl. A za tohle avi se omlouvám.
blboun nejapný
06. 12. 2009
a2a2a, Tvých kritik si nesmírně vážím i kdyby byly negativní. O to vic mne těší, že umíš najít a popsat tak pěkně jedním slovem celou básničku. Moc děkuji, potěšení je rozhodně na mé straně.
Přečetl jsem si se zájmem, třebaže delší texty skrývají úskalí nudy, ale zde jsem ten pocit neměl, a je to dané především vroucností, která z řádek vyplývá jaksi samovolně.
blboun nejapný
06. 12. 2009
pokud to Tobě samotnému říká cokoliv, není bezpodmínečně nutné, aby to bylo do puntíku shodné s myšlenkami autora. Děkuji za čtení a kritiku, obojí potěšilo.
Moc děkuji, mě ani nenapadlo, že to bude mít tak rychlou a ještě tak příjemnou odezvu. A i vata je někdy důležitá, aby dokázala vycpat ta správná místa tak, by to jako celek vypadalo lákavě :o) každopádně se příště budu snažit s ní poněkud šetřit. Ještě jednou, máš mé díky.