Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMlžný popěvek
11. 10. 2001
10
0
3988
Autor
Petula
Za oknem mlha
Ulice jí ustoupí
Z domu je balón
co letí mezi mraky
Odbočka druhá
se ztratí u podloubí
Volám ti, haló!
Telefon letí taky
Přišel jsi pozdě
Domovník zvedl schůdky
Odstartováno
na cestu mezi bloky
Kdyby’s měl koště
vzdušné by vznikly půtky
Není ti dáno
dole slyším tvé kroky
Jsi pod mým oknem
a marně dveře hledáš
Chybělo málo
a byli jsme tu spolu
V šedi utone
ten kdo si pozor nedá
když mlžné ráno
snědlo fasádu domu…
No,
tak takhle to má být...
Nepsat jen, pokud se něco líbí, i když to fakt potěší a děkuji za to!!!... :-), ale i když se něco NElíbí...
A nejlépe – díky _JiKo_ – i proč!!!! :-)
O.K. Budu se snažit si vzít rady (trochu) k serdci... Zda se mi to povede, to je ovšem, holenkové, jiná!
░▒▓-_-▓▒░
Já vím, zoo, Tobě se to díky mlze musí zvlášť líbit, že?
Ale mně se to moc líbí taky, i když mlhu zrovna nemusím.
Ť
Vojtek: Jé, tráláloáláčku, tak mi to můžeš, chceš-li, zhudebnit...
Já ty černý puntíčky s nožičkama na pěti drátech moc neumím... :o(
░▒▓-_-▓▒░
Jó někdy je tak a jindy tak. Zkrátka vždycky chybí málo k něčemu co není.
Tak písňový text...a v aréně...
Provázání veršů rýmy vždy 2 sloky spolu se ti povedlo dokonale pouze u prvních dvou slok. Potom se ovšem struktura rozpadá jednak rýmy co se rýmují méně či spíše nikoli (pozdě-koště, oknem-utone!, ráno-málo, spolu-domu), ale částečně (díky nevýraznosti těch správných rýmů) i náhodným "skoro rýmem" - např půtky k sobě dost přitahují kroky.
Kompozér hudby by tě asi nepochválil. Rytmus se místy vymyká (i když slabik je ve verších stejně, ale nekryjí se přízvuky což je pro hudbu důležité /teda aspoň doufám - vycházím z toho, že to nemá být experimentální skladba:-)/) např ulice JÍ (4. slabika) a se ztraTÍ (3. slabika).
Tato "stejná" přízvučnost by měla být stejná ve všech slokách kde se předpokládá stejný hudební motiv (melodie).
Tentokrát mě to příliš nenadchlo .. promiň .. a to zejména zpracováním ...
Krásná mlhavá nálada. Na mne mlha také tak působí. Izoluje, skrývá, všechno v ní tichne a stává se tajemným. TIP