Printe! :-) Zlobíš! Ale děkuji, však víš...
Jsme bohatí i díky tobě!!
... přišel a je všude s námi!
Jme bohatí jeho přítomností...
***
totéž co japný - T, ale ty změny písma možná nabyly nutné nebytně
Ale chodím :-) pokud nejsem v práci.
To je příliš závažné a nelehké téma. Nemám ráda, když se ze členství v církvi stane fanatizmus. Záměrně nepíšu z víry, protože víra pro mě znamená především rozum a svobodu rozhodnout se - přijmout to co vnímám jako správné. samozřejmě, že se mohu mýlit :-)
Papež mě nechává chladnou, nejsem katolička :-) je pro mě především člověkem.
Církev je jen "organizace". Přesto si myslím, že má své místo v životě křesťana. Být se svojí vírou sám, je smutné ...ale já byla vždycky trochu "samotář" :-)
To je dobře - že máš takové "nápady", když si mě přečteš, těší mě to ;-)
myslím, že se povedlo - jiná než ty předchozí .-) a mě jen napadá - co moje adventní neděle :-)
Nejsem katolíčka :-)
Nerozlišuji a neposuzuji lidi podle členství v církvích ;-)
Milý Edvine, nejednalo :-) Není to citát z Bible, ale začátek jedné písně ze zpěvníku, která se ten den ve sboru zpívala. Proto jsem ji použila...je to adventní píseň a pokračuje " a všichni svatí jeho s ním...a bude v onen den Světlo velké..." jsem v práci, nevím jestli je to přesná citace, to se podívám až doma :-)
Nevím, je-li to napsáno dobře - dost jsem se s tou "nedělí" potrápila - jak popsat klid, pohodu, ztišení, očekávání, aby si náhodný čtenář neřekl, že text je o ničem - dík za komentář a zamyšlení :-)
mylenko,,, atmosféra zlaté neděle na mě dýchla :) líbí se mi popsané útržky z té Tvojí....
Začátk působí vážněji (to ten kostel, hřbitov a zima na mě tak působí), ale pak se to překlopí k takové dětské hravosti a smutek je pryč. Líbí se mi takhle seřazené 'emoce'. Mám z toho radost. Tip.
Snad každý řádek vypravěčky, ale i jednotlivé úryvky z rozhovorů v této básni použiých jsou mi blízké. Už tato skutečnost mne naladila příznivě. navíc je to dobře napsáno, což mému uchu lahodí.
Výhrady bych měl jen k pseudocitátu z Bible. Pokud vím, tak termín Hospodin je v českém překladu Bible vyhrazen Bohu Otci. Ve Tvé větě "Ejhle, Hospodin přijde…" se Ti ovšem jednalo o Ježíše Krista. A tomu tento titul nepřísluší.
Pokud se mýlím, pak Tě prosím, pro doplnění proluky v mém vzdělání, o uvedení místa v Bibli, kde se tato věta nachází, a o jaký překlad jde.
Díky.
Líbí
dědEd :-)
...to není podceňování, to je fakt a týká se hlavně kritizujících
Dík, Alojsi...ráda Tě tu vidím a samozřejmě přeji též vše nej a pěkné prožití vánočních svátků k tomu :-)
Nechci podceňovat čtenáře, ale mám zkušenost, že je lepší přímou řeč nějak odlišit.
no, zas tak strašný to dneska není... člověk se naučí chodit po slepu... s napřímenou rukou přecházet přechod... a tak různě.
...
vše nejlepší do nového roku
...pochopil bych to i tak
:-) jednou jsem tam byla jako dítě, neslzela jsem, ale strejda měl na bílé košili černý saze, když se tam prošel po městě. To si jediný z Ostravy pamatuju :-) takže mi nezbývá, než ti věřit :-)
já jsem strašně vnímavý človíček... stačí, aby mě venku proackoval jemný ostravský vánek a já zaslzím... vážně :)
:-) jo, na Tebe ...jsi mladý, tak proto asi a jelito rozhodně nejsi :-))
to "udivuje" je na mě?
...
jsem snad nějaké jelito v železné schránce? :)
Změny písma jsou přímá řeč :-) dík.
Je to poslední z mých "adventních".
První neděli jsem strávila na Moravě, dvě další pak ve službě...teprve tato poslední "Čtvrtá adventní" byla adventní nedělí strávenou doma. Dospělé děti vyletěly z hnízda... a přesto byla radostná a i když "zlatá", neprodali jsme ji ;-)
Dík, udivuje mě, že rozumíš ... a těší :-)
...výhrada k změnám písma, jinak **
nevím, jestli je to soudržné jako celek... ale každý detail mě oslovil... zvláště úsek "jsme bohaté?"... myslím, že povedená pocitovka. navíc aktuálně zasněžená.