Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O mužské nesvobodě - 100 let sexismu

13. 10. 2001
2
0
7744
Autor
Petula

Furt se žvaní o "harašení", sexismu a dalším útlaku žen. Ano, existuje, ale!
Není ono to náhodou OBOUSTRANNÉ!?

O mužské nesvobodě

 

Nedávno jsem četla zajímavou myšlenku – někdo se konečně odhodlal formulovat hlubokou pravdu o tom, že “feministické hnutí” (v jeho dobrém slova smyslu!) může být vzorem ale i nápomocí pro osvobození se mužů z jejich “společensky předurčeného výhradně maskulinního” postavení.

 

Jisté pokroky se sice již udály, ale ty jsou především “na obchodní bázi”. Například výrobci vlasové kosmetiky vyvíjejí šampony speciálně pro mužské vlasy a mužskou pokožku hlavy, další kosmetické firmy upozorňují, že ani mužská pokožka nepohrdne nějakým tím přípravkem proti předčasnému stárnutí či vysoušení… Také výrobci a distributoři různých náramků, kroužků, náušnic a piercingů, stejně jako tetovací studia a kadeřnictví pro “mlaďochy” udělali mimoděk slušný kus práce.

To jsou ovšem jen drobné vizuální doplňky… Jenže, již klasická píseň říká, že “šaty dělaj člověka”

 

Ano, právě celkový styl oblékání, tedy něco, čím člověk může deklarovat svou osobnost, to jak a kým se cítí být, je pro muže stále velmi konzervativní a jednostranné. Povoleno je víceméně jen “chlapské” oblečení. Je to typický příklad nesvobody mužů ve svém sebevyjádření. Tím zdaleka nemyslím (jen) touhu po převlékání do ženských šatů, která se týká relativně velmi malé části mužské populace, ale obecně svobodu v oblékání, která se již dotýká všech. Zde se například jedná o barvy, materiály a styly od “čistě mužských” přes “volně rozevláté” až po oděv s méně či více zastoupenými “ženskými prvky”. O oblečení čerpající z historických zdrojů či oděvy inspirované neevropskými kulturami…

 

Evropské mužské odívání, to je křiklavý příklad nerovnoprávnosti pohlaví!

 

Ženy (evropské kultury) již před více než sto lety bojovaly za volnost ve volbě toho, v čem a jak budou chodit. Nyní tedy mohou nosit oblečení s tzv. “ženskými” i “mužskými” prvky. V uvozovkách slova uvádím proto, že co je ženské a co je mužské oblečení závisí mnohdy jen na kultuře (tedy v bělošském panevropském pojetí spíše “kultuře”, že...). Například mnozí muži – afričtí studenti – chodili ve druhé polovině 80. let po Praze v letních parnech v barevných hazukách, které nápadně připomínaly šaty. Ovšem ti chlapci nebyli převlečeni za ženy, ale jen nepodlehli místní “tučňácké kultuře” pánského odívání a ani socialistické šedi a vyšli si tak, jak bylo u nich doma zvykem, jak se jim to líbilo a jak jim to bylo v horku pohodlné!!! Bohužel, již je nevídám... Již asi též podlehli globálnímu anachronismu mužské módy a i oni se nyní paří jako panáci v kalhotách a saku.

 

A přitom v zemích, jejichž národy nepřeválcovala bělošská kultura, znají pro muže různé burnusy či dlouhé haleny, vyšívané kabátce a látky s vytkávanými vzory atd., vše, co se dá nosit v jim daných klimatických a životních podmínkách, především pak v horku, pohodlněji než džíny či “pláťáky” nebo nedávno tak oblíbené “kapsáče” s rozkrokem v půli stehen, notabene často ušitých z relativně tlustého materiálu...

 

O pánském pseudo-společenském obleku již ani nemluvě! Proboha, co je společenského na tom zvycpávkovaném tuhém mundůru připomínajícím brnění a pocházejícím ve svém prapůvodu z vojenského stejnokroje? Snad to, že se krčí při každém pohybu – pokud ten pohyb ovšem vůbec dovolí? To že se v něm muž potí? To že se oblek mačká? To že je stále jak uniforma na jedno brdo pro všechny – že se již sto let v podstatě nezměnil? (Jako změnu skutečně neberu délku klop a počet knoflíků či jejich řad...) Nebo snad to, že je nespolečenské si sundat sako? Či dokonce povolit vázanku – ten symbol přerostlého penisu od krku až na břicho?!

 

A pokud chce nyní muž vyjít poněkud ležérněji, aniž by musel respektovat společenskou únosnost svého “neformálního” oblečení pro momentální “sousedský názor” své vesnice, maloměsta, města či čtvrti velkoměsta, vezme si “sportovní šusťákové tepláčky a mikinu” a razí. Takže další nepěkná uniforma je na světě…

 

A přitom, před pár sty let, byl mužský oděv velmi různorodý – rozlišený pro mladíky, muže středního věku a starší pány... Taktéž dle movitosti a společenského postavení svého nositele. Jojo, zlatá gotika a renesance! Ale ještě v baroku měli muži jakás takás práva na hezké barevné oblečení a různé ozdůbky...

 

S nástupem buržoasie, lépe řečeno s nástupem MĚŠŤÁCTVÍ, bylo však možnosti lišit se, oblékat se podle svého citu a vkusu, rázně odzvoněno. Pokud se feudální pán chtěl nějak lišit, nebylo to pro něj až tak velkým problémem. Mezi šlechtou bylo takových i jiných “skandálků” a “skandálů” plno. Šlechtic však nepotřeboval světu dokazovat, že je šlechtic. On jím prostě BYL a většinou se také jako šlechtic CHOVAL. Jeho svobodu mu zaručoval jeho původ, jeho společenská úroveň a relativní nezávislost.

 

Ovšem měšťáci se lišit nesměli. Ti si naopak museli denně svou příslušnost k “lepší třídě” dokazovat. A tak se stala jejich společnost společností uniformní. Opět příklad z klasika – povídka Skleník… Ano, ten musel být v každé měšťácké domácnosti. Stejně tak měšťáci a měšťácké paničky se museli oblékat dle velmi přísně daných pravidel. Jenže ženy se, jakožto snad frivolnější ale z tohoto pohledu evidentně též rozumnější a cílevědomější i citlivější část lidstva, proti společenskému teroru vzbouřily.

 

Byly zesměšňovány, bylo jim spíláno, ale své svobody prosadily. Ženy, děkuji Vám! Prý jsem feministka – teoretička, no nevím, současné feministické hnutí militantních feministek mi připadá poněkud mimo… Pravdou ovšem je, že právě v civilním a rozumném jádru feministického hnutí by mohli muži hledat inspiraci pro své osvobození. Pro osvobození možnosti svého přirozeného projevu, svých potřeb a pocitů.

 

Jistě, jsou muži, “zavilí tvrďáci”, kteří by si nevzali nic jiného než montérky (eventuálně džíny) nebo oblek. Jenže co ti ostatní? Jistě, “moc” se starat o oblečení, to nepřísluší mužům, že… Nejsou přeci “divní” nebo “teplí”! A tak jim “něco na sebe” většinou seženou maminky či partnerky. A jsme u toho! Právě ženy formují mužskou módu pro běžné nošení… A ačkoliv samy se nechávají aktuální módou volně inspirovat a nosí variace na dané téma, či variace na téma, které je jim blízké, svým drahouškům koupí to, co je ve společnosti “předepsáno”.

 

Ale ženy nejsou tímto “tradicionalistickým” způsobem oblékání mužů vinny zcela samy. V módních časopisech se objevuje 99,9% oblečení pro ženy. Pro muže je tam něco jen zcela výjimečně, a když, pak je to jen pyžama, župan, či “boxerky”. V časopisech o pletení tak ještě, jako “největší odvaz” a poslední výkřik módy (asi smrtelný…), “apartní svetřík”. Hmmm!

 

Také na přehlídkových molech obvykle muže moc nevídáme, a když, pak většinou jen jako “roští” v nenositelných variantách “společenského úboru”, ze kterých se toho pro běžný život všední módy obvykle moc načerpat nedá, protože toto téma je již přemleté a přežvýkané až běda…

 

A přijde-li občas nějaká odvážná návrhářka pro muže s něčím “novým”, co zde již pochopitelně bylo, či v současnosti je v jiných kulturách běžné, pak se její model, v lepším případě, objeví jako kuriozitka či výstřednost s krátkou notickou bulvárního podtónu a malou nezřetelnou fotečkou chlapa v krátké haleně a  legínách se suspensorem či ve strohé zavinovací sukni, nebo ve “výstředně” zdobné košili … A tím to končí. Průvodním textem vedený čtenář si jen poklepe na čelo a voda se zavře, ani kruhy se neudělají…

 

Mužští návrháři, ba ani ti homosexuální!, tyto inspirativní návrhy skoro nedělají. Mužští majitelé oděvních firem se do osvěty a experimentů také nepouštějí a všichni kolem dokola po celém bělošském světě smolí to samé – globálního tučňáka, pseudo-sportovní šusťáčky, trika, mikiny, džíny, pyžama a župany. Kromě toho prvního nic proti těmto oblečkům. Ale, není to trochu málo?!? Ano, jistě, nevyhovuje-li ti tato “široká” nabídka, pak “seš divnej”!

 

No, a právě ti, kteří jsou “divní” mají, myslím, nejblíže k tomu, pokusit se s touto neradostnou situací něco konečně po více než sto letech udělat. Pro ně je tato přirozená potřeba vyjádření svého já ještě naléhavější. A, upozorňuji, vůbec se nemusí jednat jen o člověka toužícího po ženském či zženštilém sebevyjádření oblečením! Škála postojů k módě a k vyjádření sama sebe skrze módu je tak široká a různorodá! Pokud by se zkostnatělá hráz společenských předsudků a konzervatizmu prolomila, pak by se, věřím, i mnozí nyní “plně maskulinně” se oblékající muži uvolnili ze společenského korzetu a vyšli by tak, jak by jim to vyhovovalo a jak by jim to bylo pohodlné, a to aniž by popřeli svou maskulinitu… Ostatně, co je zženštilého na bohatě vypracovaných barevných oděvech renesance s úzkými nohavicemi – mnohdy s vystaveným krejčovsky vypracovaným moudím? Co je nemužského na “tureckých” kalhotách? Je snad hábit církevních hodnostářů pouze výsostně ženskou záležitostí…

 

Jenže k prolomení této bariéry, k osvobození mužů od přežité měšťácké tradice musí vzejít impuls. Současné ženy, zdá se, jakoby podlehly původně “mužnému” maloměšťáckému názoru: “Lišíš se, jsi divnej, jsi baba, nejsi chlap!” A protože mužská ješitnost je převeliká, muži budou trpět ve svých uniformách do té doby, než jim ženy dají šanci!

 

Feministky, prosím vás, pomozte mužům!!!

 

 


Petula
23. 10. 2001
Dát tip
No, Popelucho pravdu díš... Jenže, domnívám se, že si asi ty dvě věci dohromady až tak nepletu... Svobodnější bylo to oblečení - nositelnější a rozlišené nejen podle společenské třídy a stavu nositele, ale i podle činnosti, na jakou se užívalo... (Dnes jen: oblek / montérky=džíny.) Jistě, bylo i tehdy oblečení pod diktátem módy - změny ovšem probíhaly podstatně pomaleji, že.... A krom toho ten diktát módy se uplatňoval rovnoprávně, byť by tu více, tu méně, ale týkal se obou pohlaví... a to tak, ž se ta móda obou pohlaví k sobě hodila... Až dnes může vyhazovač na plese, oblečený do 50 let starého saka posetého na límci a ramenou lupy již od jeho dědečka, povýšeně vyhazovat všechny muže, kteří si opatřili pěkné nové a slušivé a čisté, avšak "nekonvenční" oblečení. Dámu tam vpustí i v letních šatech z roku 1969... To je skandální a já podobné případy viděla... ░▒▓-_-▓▒░

Popelucha
23. 10. 2001
Dát tip
Brrr, no to je opravdu skandál. Myslím, že chápu. Naštěstí jsem ničeho takového nebyla svědkem, pravděpodobně chodím jen na liberální plesy. Dokonce mě nevyhodili ani z koncertu, jehož se účastnili brněnští VIP, zkrátka byla to taková ta akce, kde si manželky radních navzájem ukazují nové róby. Já jsem tam přišla v tričku a sukni (nijak módní) a nikdo nic neřekl. Nevím, jestli by někdo něco řekl, kdybych byla chlap... Ale s tím srovnáním dříve a dnes: nositelnější dřív, dnes jen oblek/džíny... s tím fakt nesouhlasím. Ne že by v přetopeném sále bylo nějak příjemně v kvádru, ale nedokážu si představit, že by dneska někdo vydržel v takovém tom renesančním límci nebo podobných věcičkách... Odbočím-li od plesů, kde zkrátka vládnou jisté konvence (oblek nebo aspoň sako a kalhoty), mohli by si muži oblíkat lecos. Když už ale někdo z nich má nápad, co si obléknout, asi nesebere odvahu. Semtam vidím chlapa v sukni a vypadá to dobře. Myslím spíš, že se chlapi bojí, aby je ostatní neměli za teplé. Je to debilní předsudek, protože všude možně po světě se sukně nosí. A jsem zase u toho, o čems vlastně psala, čímž se k Tobě přidávám křikem "Dost předsudků." Dík za úvahu

Popelucha
22. 10. 2001
Dát tip
Petulo, nevím, jestli nepleteš dvě věci dohromady: dřív se muži oblíkali jinak, ale ani trochu ne svobodněji. Na plese informatiků měl jeden mladý muž sako a dlouhou sukni a dost mu to seklo. Třeba jsou infoši jakoby tolerantní, protože si toho nevšimnou (co na to Albireo?), ale infošky to přijaly skvěle. Nakonec, těším se, až bude ta rovnoprávnost aspoň v byznyse, kdo se má pořád dívat na reklamy, kde jsou samé hnusně nahaté ženské nebo nějací vyholení androgyni. Pořádného chlapa nevidět. :-((

Diana
17. 10. 2001
Dát tip
Hrrrrrrr na ně!!!!!!!!

Diana
16. 10. 2001
Dát tip
zoo,Monty: Přesto, že jste nedámy, touha smát se nedá mi připravit se o tu šanci připojit se k alianci. Vy dvě máte vtip a švih jak Albiho akrostich.. 3lobyt: Žádné sbohem! Já se tak ráda směju, že si na každého, kdo mne rozesměje dávám posílat avízka.

zoo
16. 10. 2001
Dát tip
Diana: Tož s Monty a Wiky v čtverce nakrášleme kosočtverce a své mysli bezedné. Převálcujme Cavalerce (a i jemu podobné).

Diana
15. 10. 2001
Dát tip
Trilobe, tebe už nečtu! Protože čtu-li, tak se všechna "chytrá, něžná a vzdělaná krása" mění v uslzenou,uřechtanou,zesláblou hadřičku, které se smíchy podlamují kolena.

to je děsný, člověk vás nechá jeden večer bez dozoru..... :o)))))

Diana
14. 10. 2001
Dát tip
No já žasnu. kdybych nedostala avízo (díky, Wopíku), tak přijdu o příležitost se svatě pohoršit nad vámi, bando jedna. Monty a zoo, to jste dámy? Ale fuj! A chudák Petula, ta se diví...

zoo
14. 10. 2001
Dát tip
Pravda, jsme to děsný tlamy. Navrhnu Ti řešení: Tak pojď nebýt dámou s námi! Vyvolejme zděšení! :-)

Wopi
14. 10. 2001
Dát tip
Eeeee? To máš teda, 3lobe, buď vážnej problém už jen s tim se třeba umejt, anebo nejseš chlap...

Wopi
14. 10. 2001
Dát tip
Já se teda chlapa dotýkam už když si ráno mnu voči! :o)))

Albi nevim jak ty :) ale me na tom,co mam na sobe zalezi :))) marnivost :))

Petulo, zásadně s tebou nesouhlasím. Ženy nemají šanci ovlivnit mužskou módu. To muži sami chtějí být konzervativní, to oni se stydí vyjít na ulici v něčem odvážnějším, ne kvůli ženám, ale kvůli ostatním mužům. Ne, že by se jim ženy smály, že jsou divní, ale ostatní muži by se smáli. V tom není žádná nesvoboda, to je naprosto dobrovolné rozhodnutí mužů.

Cavalera
13. 10. 2001
Dát tip
Čistič má asi hodně pravdy, stejně jako Albi i Simi ... rozhodně si nemyslím, že šaty jsou tím co v této otázce by mělo muže tížit. Jsou jiné oblasti, kde muži jsou v postavení relativně slabším a ještě je jim to vytýkáno a paradoxně jsou v těchto směrech, kde oproti minulosti udělaly pro někoho ústupky, pro někoho pokrok vůči ženám, nazývány od tyranů a despotů po omezence a nadutce a to právě ženami, které si jejich nového postavení užívají mnohem plněji, než jiné. Budu-li se držet šatů, myslím že nelze považovat pokrok v důsledku "byznysu" za akt pokroku, nýbrž jen za vedlejší projev produktu, který na podstatě vnímání a postojích společnosti příliš nemění, alespoň né v jejich nejniternějších ohledech a v oblastech principiálního chápání postavení a vztahu muže a ženy. Tato skutečnost do značné míry komplikuje průhlednost a možnou změnu v širším kontextu a nahrává spíše extremistickým odnožím a radikálním postojům na obou stranách. Petula má pravdu, že celá problematika je z podstatné části zaměřena zcela výhradně jedním směrem, což má své charakteristické příčiny a důsledky, které nutně musí vyústit v reakce intelektuální vzpoury na obou stranách.

Diana
13. 10. 2001
Dát tip
Petula má pravdu. Velice bych přála mužům pohodlné, vzdušné oblečení. Současně všek platí, že muž, který nemá dokonalou postavu, vypadá nejlépe v obleku. Kalhoty a sako skryjí každou vadu.Takže se ani nedivím, že je to už snad sto let společenský oděv. Skutečně by to chtělo módní návrháře, kteří by respektovali hned několik hledisek najednou: pohodlí, konzervativní sklony mužů, schopnost oděvu skrýt vady atd.

Wopi
13. 10. 2001
Dát tip
Petula má v mnohém pravdu. Viktore, závisí to na hodně ženách... Mockrát už jsem je viděl, ty zálibné pohledy žen, když mezi normální chlapy najednou přišel "kravaťák"... jo, to se jim TAK líbí... Proto jsem už ze zásady měl za posledních deset let sako s kravatou akorát na pohřbu - k ničemi jinému se nehodí! Dámy, zapomeňte na předsudky! Petulo, díky za krásnou úvahu! ****

Wiki
13. 10. 2001
Dát tip
Wopi :-))) Tobě ale nepomůže ani to sako s kravatou :-)))

Bezejmenny
13. 10. 2001
Dát tip
Nějak v úvaze postrádám zmínku o tom, že oblékání by mělo vyjadřovat osobnost člověka. Že se většinou dobrovolně omezujeme ve stylu a způsobu oblékání, je fakt. Konvence, a tak. Nicméně také je fakt, že způsobem oblékání se snažíme stylisovat do role, v níž si sami sebe předstvaujeme. Často mě to napadne, když vidím ty naprosto tuctové typy, ve vytahaných bundičkách s nápisem, širokých okapsovaných pláťákách, teniskách Addidas a čepičce s kšiltem dozadu, a divím se, jak je možné, že to někomu připadá nekonvenční. A pak si uvědomím, co za tím vězí - ona touha někam patřit, zapadat do společnosti, kterou si člověk vybral, určitá forma vyjádření vlastní příslušnosti k životnímu stylu, a nikoli jen nějaký efemérní módní trend. Většině mužů je totiž skutečně jedno, jak bylo zmíněno, co mají na sobě, pokud to odpovídá výšezmíněným pocitům. Ženy posuzují oblečení ještě z dalších hledisek, například ve snaze zakrýt či vylepšit vzhledové nedostatky, či zvýrazněním sexuálních atributů zaujmout druhé pohlaví, muži to většinou nedělají. Společenské klima je k tomu nenutí. ;o))))

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
... nemusí to bejt o kravatě... Pravím a na tom si trvám, že když muž chce a dokáže vyjádřit svou osobnost oblečením, my ženy to rozeznáme a oceníme. Musí být ovšem osobností. Poslední chlap, kterej se mi ukrutně líbil, přišel na kafe za majora České armády, a kdyby mi někdo před deseti lety, že budu obdivovat uniformu i s obsahem, smála bych se. Jo a tomu níže zmíněnému jevu říkávám "šusťákový kašpar." :-))

...nevím co tu řešíte, dámy... na chlapovi je přece zajímavý všechno jiný, jenom ne oblečení... Jak říkaly naše znalé prababičky: Když kapra, tak pečenýho, když chlapa, tak svlečenýho...

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
Nejsem proti Ti, Monty. Ale rači si chlapa svlíkám z něčeho inýho, než pruhovanejch slipotrenek s pečivosky, chňápeš? :-))

Bezejmenny
13. 10. 2001
Dát tip
Osobnost, milá zoo, se nenechá svlíkat z pruhovanejch slipotrenek. Ta svlíká sama, a to způsobem, že si pak ani nejseš vědoma, co má na sobě. ;o))))

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
Bezejmenny - jako obvykle s Tebou souhlasím a ani neviš jak! Vlastně tušíš... Horlivě! :-))))

alina
13. 10. 2001
Dát tip
Petulíí, ba, ba, pravdu díš, má milá :o))

Wopi
13. 10. 2001
Dát tip
Jak to, že jsem tomu dal tip (ověřeno, teď mi to nadává "už jste tipoval") a je tam přesto nula? Žes ho ty Petulo jedna někomu prodala jako někteří sportovci olympijské medaile??? :o)

alina
13. 10. 2001
Dát tip
Wopííkůů :o)) héééč, mě se teď podařilo Ťípnout :o)) .........ale nééé, to sem netípala cigáro :o))

Wiki
13. 10. 2001
Dát tip
a mně taky, heč .-))))

zoo: No jo... ale já jaksi logicky předpokládám, že stvoření na tvé úrovni instinktivně vycítí, kde se pruhované slipotrenky s pečivosky nacházejí a obchází je velikým obloukem...:)))

uz zadna aviza prosim :)

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
To je od Tebe milé. Leč zarmoucena muším doznat, že vobčas se mi to vymyká. :-)))))))))

zoo: I mistr tesař se někdy utne... :))) Kdybych zapátrala v paměti a vrátila se do časů nespoutaného mládí, asi bych taky našla nějakou tu výjimku... ale na druhý straně... když si ho pak umeješ... a ty slipotrencle někam vyhodíš... nejlíp z vokna... tak to taky jde... hlavně když je dost mejdla...

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
Ha. Žes připomněla. Visiš mi dva jeleny za přecrcaný trilobytí záda. :-)))))))

Wiki
13. 10. 2001
Dát tip
zoo . rada : vyhlídni si osobnost na internetu a něco takového Tě nepotká :-))))))))))))))))))))))))))))))))

Wopi
13. 10. 2001
Dát tip
Monty: Jo táááák! :o) A já se tak divil, když mi tuhle na ulici spadly na hlavu použitý trenky... už chápu... Ještě, že nosím kšiltovku :o)))

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
Wiki: OSOBNOSTÍ netu několik jsem zřela. A jak praskalo to, když maličkost moje táhla trenky z těla... ¨ ... to bys podivila. :-)))))))))

zoo: Hlavně si ho vomej pořádně, vono na fosiliích bejvá spousta neřádstva... je to sice mnohem příjemnější než eliminovat voskopeče zpod kaštanů, co si budem povídat, ale je lépe být informován předem. A taky mu můžeš rozčesat prsní příčesky, když už jsme u toho... a na voplátku doufám, že mi pošleš pár polaroidovejch vobrázků z mytí nějakýho jinýho daňka... doufám, že se trefíš do mýho fkusu, ďouče...

Wopi: A nebyla to vomítka? Vony takový dobře voskospečený trenky a vomítka vyjdou nastejno...:)))

Wopi
13. 10. 2001
Dát tip
Monty: nevim, jak TY, ale JÁ trenky poznam... třeby ty, co támhle stojej v koutě, jsou moje :o))

Wiki
13. 10. 2001
Dát tip
zoo : v tom případě ve výběru se chybka vloudila .-))))) ale která z nás si uměla vybrat, že ??????

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
Vybíráme naslepo a pomíjíme trencle. Zní můj hlásek nesměle a možná trochu tence, přesto pokusím se zaduněti srdcem zvonu, dámy: Bůh snad někdy nad námi, však bohužel ne s námi.

Wiki
13. 10. 2001
Dát tip
zoo : toť hodno celé básně ! Zásah ! :-)))))

Wopi: "Tati, půjč mi ponožky, mě se zlomily!" "Ale jó, půjč si je, stojej támhle v koutě..." Wiki: Když voni se neprodávaj v Glóbusu, a nejni na ně záruční doba... takovýho Kena vod Bárbí vidíš hezky za igelitem, jak se směje, je hezky voblečenej, čistej, nikdy se nešťourá v nose ani jinde, nedělaj se mu nežity na zádech ani pečivosk na trenclích... sice je pod šortkama plastikově hladkej, ale to by spravil kus moduritu...

zoo: Pěkná básnička... :) Mám k ní však drobné připomínky: Špinavé trencle smutny, nevesely jak kdyby na šňůře nikdy dřív nevisely. Však stále lepší, než ty od maminky! Ref: Ať má ptáka ohníváka jen když nemá oidipáka!

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
Počk!. Jsem myslela, že toho Leninova uhnilýho šudlína jsme již dořešily k ukojení celého tohoto lačného světíka. :-(

zoo: Ehm, ano, ale... opravdu si myslíš, že ohnívá jenom Uljanovovi?

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
Energicky pomiluji, přeněžněle zobjímám, cože z toho světa, milý, přivezls do noci k nám? Potichounku zespím Tobě noc jedinou pod paží, a Ty ráno na hodinky a do světa vyrážíš - že prej prima bylo, jak už dlouho ne. Vsadils drobné zrno. Není vítané.

zoo: Proč mi jenom ta tvoje básnička připomíná, jak ze mne moje téměř vlastní sestra vytáhla 1750,- Kč, abych nebyla tetičkou?

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
... nemyslím, Monty... :-)

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
MONTY! :-))))))))))))))))))))

zoo: Životní realita, ta je věru krutá. Požádá-li tě sestra nabouchnutá o peníz drobný, snadno dávat dárek - lepší než šetřit na kočárek...

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
"Téměř" tetičkou, jsi v tom případě chtěla... :-) Dodat. No připomněla jsi mi haldu věcí a trenclí. :-)

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
Jsem ještě zaskák', ale už mlkám.

Wopi
13. 10. 2001
Dát tip
Zoo: Erergicky pomiluji, přeněžně zobjímám... a ráno: "Už jsi uvařila kafe? A jak to, že nemáš, co k němu? Hele, nesmrď mi tady s timhle a najdi mi radši ovladač od televize!" :o)

zoo
13. 10. 2001
Dát tip
To by na mne zkusil každej jen jednou a Ty to víš, pabouče. :-)))

Albireo
12. 10. 2001
Dát tip
Petulo, máš asi v mnohém pravdu, ale něco podstatného Ti, obávám se, ušlo. Nám chlapům je totiž většinou fuk, co na sobě máme - jen když v tom není ani moc zima, ani moc teplo. A radši ať je to pohodlné a nemusíme na to dávat moc pozor.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru