Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚvodník od autora JiKo
Autor
slovoma
Na písmáku slýchám stesky: "Už to není jako dřív, byly zde daleko lepší doby." V každém je malý kousek pesimisty, neradi se vzdáváme svých vrabců v hrsti, vždyť holubi na střeše jsou strašně neznámí. Přiznám, že něco podobného jsem několikrát pocítil za těch pár let zde i já.
Když kdes zakotvíte na delší dobu, máte více času na budování vztahů se sousedy, zvyknete si na výhled ze svého pokoje a šum ulice přiroste k srdci. Stejně tak člověk vroste i do Písmáka.
Když ale kotvíte příliš dlouho, stanete se svědkem sousedských odchodů, zdi naproti oprýskávají, semtam je kdos pomaluje grafitti a randál z ulice nabude nesnesitelnosti. Na konci ulice se staví nový dům, plní vás to myšlenkami na nové a nejisté sousedy co nikdy nemohou nahradit ty staré. To vše přidává na misku pesimismu.
Vydržíte-li, zjistíte, že i ta nová čtvrť má své kouzlo a není tak špatná, jak se původně myslelo.
Za tu dlouhou dobu na Písmáku jsem tu zažil několik přátelství, směřování serveru, partiček kamarádů a když se poctivě zamyslím, nikdy bych nemohl říci, že nynější kamarádi jsou nějak horší, než ti co z Písmáka již odešli, které jsem znával, že to co jsem zažil letos bylo horší než to loňské. Prostě je to jen jiné.
***
Sinusovka poznání mě teď nese směrem vzhůru a tak když jsem ráno jel do práce a z jednoho neratovického marketu slézaly rampouchy (ne skutečné, ale ty reklamní světelné a blikající), na mysl mi nepřišlo: "Kurňa zase Vánoce," ale spíše oba n/Nové roky. Co asi přinesou? Po každém pádu následuje vzestup a tak jsem od letoška optimista, bude se mi dařit lépe, zažiju víc radostí a klidu v rodinném životě. Stejně tak nelámu hůl nad Písmákem. Bude tu mnoho hezkého i příští rok.
Přeji vám abyste došli stejného pocitu.