:-) Skoro jo? Tak to jsem měl přitvrdit :)...
Jinak děkuji za přečtení
Při čtení této básně jsem klesala pod její tíhou níž a níž, až jsem si lehla skoro na stůl.
super! pročetla jsem si tvoje texty a je skvělé, že se vyvíjejí směrem dopředu. tebe budu sledovat *
také děkuji za návštěvu :)
jak tu moc básně nečtu, tohle se mi líbí. opravdu zajímavé obraty a obrazy, působivé, t.
byla příjemná, ještě se stavím*
Pečetl jsem si tvých posledních deset textů, tento je rozhodně nejlepší, a potvrzuje kvalitativní změnu dopředu. Ovšem i v dalších tvý básničkách jsou zajímavé momenty, kde potvrzuješ, že poezii vnímáš jako éterično.
Přečetl jsem si se zájmem, a rohodně máš podle mne dobré předpoklady pro poezii. Oceňuji, že jsi se pustil do závažného tématu - morálního selhávání, jak to vnímám já. Není to přitom zrovna snadné, o podobné náměty se pokouší hodně autorů, zvláště pak mladých, ale na rozdíl od tebe zůstávají spíše na povrchu, při popisnosti a nedostatek nápadů nahrazují hlučností, expresí výrazu, apod.
Tobě se daří, třebaže ne všude, vytvořit jakýsi časový oblouk nad tímto problémem a jakousi mýtickou metaforou v závěru vajádřit jakýsi konec, který ovšem nevyjadřuješ jako kategorické vylévání hrůzy,ale jako
zklamání, což je působivější.
Z hlediska formy se mi zdá, že je zde několik málo drobností, které spíše unikly tvé pozornosti. Například v první sloce by chtělo i graficky oddělit významy,
Svět snových vizí
a ubohého deliria
ve kterém mě objal smutný básník
pod unaveným měsícem
ve mně vyvolal zběsilost
...Po životě (nebo snad ještě lépe neodděleně od předchozí části, ale s malým ...po životě...)
Po životě
Vůně kadidla
Šum, jako první příznak hašišové horečky
přecházel do divokého bubnování
a nekonečného tance
Druhá sloka je výtečná, celá, snad v posledním řádku by vyznělo lépe bez ...a později... Bylo by to rytmičtější a také významově v koncovce důraznější.
V Poslední sloce s bezvadnou koncovkou, vůbec celá je obsahem zajímavá, se na můj vkus třikrát objevuje ...který...kterými..., nebo ...dvakrát za sebou ...stali... a to je právě ta tvá nepozornost.
Tachykardie
ve které jsme se ocitli
a zplodili úplně nový svět
zmizela
Stali jsme se satrapy
nad námi už jen bohové
s kamennou tváří
a meči zabodnutými hluboko v zemi
Za sebe chci ještě dodat, že tato jakoby vyprávěčská forma poezie se mi líbí. Umožňuje lepší důrazy a proměnlivou dynamiku, když třeba na vhodném místě zvolíme kratší verš. Přečtu si ještě některé další tvé texty, ale už se nebudu rozepisovat, pokud to nebude nezbytné.
Každé poznání je důležité. *t*
delirium-blouznění, zmatenost...
Tachykardie-zrychlená činnost
satrapa-spravce satrapie(kolonie) v perské říši
jinak děkuji za názor a kdyby bylo něco nejasné napiš :-)
Nebylo by to super, super to je, ale bylo by to lépe pochopitelné. ;-)
Narativní labyrint. Ještě znát ty neznámá slova, a bylo by to super. Děj má ale větší váhu a v tomto případě je to velmi krásné, umělecké narativní jak píši. Nevím jak ostatní lidé co píší názory, ale já si to dovedu perfektně představit . Píši tedy že to má řád a šťávu. Tedy až na ty cizí slova . Mimo ně je to obrovské dílo s velkou vahou. mmm,Tip*.
Docela dobré, souhlasím s ocivetme... *
Občas jsem se tam někde zaseknul třeba :
ve mně vyvolal zběsilost
Po životě
Ale jinak moc dobrý. (T)
Tohle já můžu, to je moc dobrý.*
no myšlenkově dost hluboký...a každá myšlenka pojmenovaná tím pravým výrazem, dobrý