Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVzpomínka na Clauda Moneta
Autor
Podměsíc
Ano. Claude Monet je malířem mého srdce. Nad fotografiemí jeho nádherných obrazů bych proseděl hodiny.
Zachytil v nich prchavé okamžiky života.
Najednou bych rád s rybáři právě opouštěl Le Havre, proběhl se makovým polem u Argenteuil, prošel se po můstku nad jezerem s lekníny.
Nad jeho obrazy víte, co mistr v tu chvíli cítil. Drobnými tahy jemně obkresloval svoji křehkou duši.
Narodil se v Paříži, od pěti let žil ve starodávném přístavním městě Le Havre. Normandie se na něm podepsala úplně navždy.
Od chvíle, kdy uzřel obraz kolegy Maneta "Snídaně v trávě", rozhodl se jeho umění následovat a stal se tak tvůrcem nového stylu, když vytvořil dílo La Impresse - východ Slunce.
Byl spolu s Renoirem, Basilem a Sisleym členem kroužku okolo Maneta.
Byl velkým bouřlivákem, narukoval do kavalerie, skákal do Seiny v pokusu o sebevraždu, pil absinth, miloval londýnskou mlhu, maloval intimní obrazy, smál se i plakal...
A miliony tahů štětcem na každém obrazu zachytil kouzlo prchavého okamžiku.
Claude Monet rád žil, miloval malování - a to do poslední chvíle.
Zemřel v Giverny 5.12. 1926. Ale podívejte se na jeho obrazy. On žije dál...