Tangens..von Kreml nevoni leckomu.-))...elita nemusi byt v slovech novinaru chapana jako "elita" = to nejlepsi..ale jako elita = V:I:P
soustrast pozůstalým, Tobě díky***
diky za navstevu ...aktualita byva pro me nekdy dobrou inspiraci
aktuální dění v poezii, proč ne?
Ano, souhlasím s tebou moorgaane. Z aktualne.cz:
... Zkušební pilot Jevgenij Pankevič moskevskému rozhlasu řekl, že podle něj se piloti k přistání museli rozhodovat pod tlakem: "Pokusit se přistát napočtvrté mohli jedině tehdy, když na ně někdo naléhal."
... Pankevič usoudil, že katastrofu způsobilo pochybení pilota, který měl v sobě najít sílu, aby přistání ve Smolensku odmítl.
Podle moskevského rozhlasu už v minulosti Kaczyński chtěl po pilotovi, aby přistál i za nepříznivých podmínek. V srpnu 2008 prezident letěl do Tbilisi, ale kapitán letadla z bezpečnostních důvodů odmítl a zamířil na záložní letiště v Ázerbájdžánu. Po přistání prý rozčilený Kaczyński prohlásil, že incident bude řešit "na nejvyšší úrovni"...
Je to veliké neštěstí, smůla. Většinou je za vším lidská chyba...
Zahynula tam elita Polského národa a politici,určitě
lepší než ti naši.My bychom ty naše někdy nejradši
naložili do takového letadla,ale když se něco takového stane,uvědomíme si,že to jsou jen řeči.
Snad si aspoň na pár dní uvědomí,že ani oni tu
nejsou navěky.
Upřímnou soustrast, Polsko.Velké a hrdé národy
potkávají velké tragédie.
nejsem ten, kdo umi tohle posoudit...ale vazim si lidi, kteri, kdyz znaji svoji profesi a vedi, kdo jsou a jakou maji zodpovednost a vedi, ze oni jsou ti, kteri maji v rukou zivoty druhych, tak neposlechnou nesmyslne rozkazy!...
techto profesionalu je malo! - ale existuji a udelaji v pravou chvili to, co vedi, ze udelat maji! - i kdyz je to bude stat treba celozivotni sanci, dobre placeny pracovni post, umisteni mezi VIP a podobne...
...moje reakce nebyla na situaci, kterou treba musel resit i proti sve vuli pilot - spis to byla reakce na moznost dalsich spekulaci i kdyz je to proste jen a jen chyba cloveka bez nejakych dalsich souvislosti s politikou,moci mocnych ci jinymi zajmy!
Napsal jsi to moc pěkně.
Ale dám Ti k úvaze ještě jednu možnost:
Jeden z pilotů přijímá hlášení. Řízení letového provozu Smolensk, letiště Severnaja, doporučuje po třetím neúspěšném pokusu o přistání TU-154, aby odklonil let do Běloruského Minsku. Cestující, mezi nimiž je kompletní vojenské velení, je již velmi nervózní. Kapitán letadla rozhoduje o přerušení přistávacího manévru a odklon k Minsku. To znamená, že delegace nestihne slavnostní ceremoniál. Generalita nařizuje pilotům další pokus o přistání. Piloti, jsou to kponeckonců podřízení vojáci, dokončí tedy okruh nad letištěm a zahájí další přistávací manévr...
poláci jsou fakt prima sousedi...jsou nam blizci...mame spoustu spolecneho...pokud mas dobreho souseda, stykas se s nim, bavis, obcas spolu neco oslavite, vidis vyrustat deti, vnuky, podas jablko pres plot, pujcite si navzajem veci k potrebe-a nekdo mu odejde, je to jakoby se te dotklo primo...takhle to citim i k polákům!
Mě osobně to vážně zasáhlo a neumím vysvětlit proč - zřejmě už jenom ta samotná představa...k polsku sice nemám osobnější vztah, ale vždycky jsem si vážil jejich kultury (literatury zvlášť) a toho, jak hrdě dokázali čelit dějinným nespravedlnostem a smůle. A smůla se tohoto národa očividně drží. Nerad používám povrchní a obecná vyjádření, ale tohle je prostě hrůza...půlka vedení státu...na místě největší národní tragédie...někdy si říkám, že osud má až příliš černý smysl pro ironii... Upřímnou soustrast Polsko...
...je mi jich líto,jako těch z těch hrobů a snad jako snad každého +++
blýskl se tak, až zahřmělo!
Pilot se chtěl asi blýsknout.
Ale, komu není dáno,tomu se dát nedá.
zpocatku jsem nechtel reagovat na Pismaku na tuto tragedii, ale ten lidsky faktor zodpovednosti profesionalniho pilota, ktery veze tolik lidi na palube-navic vedeni statu - ten me donutil k uvaze na toto tema...
Je to smutná událost, ale tentokrát jsou v tom Ivani nevinně, vždyť to letiště bylo uzavřené a jejich let přesměrován jinam... tragédie...