Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sesvětová premiéra (možná s Vaší aktivní účastí?) - 1. veřejné čtení básníků a spisovatelů moravské národnosti
Autor
Correggio
Kdy? pondělí 26. dubna 2010 od 18 h
Kde? Brno, Kohoutovice, Libušina třída 27 (jednopatrový dům bývalých jeslí, v přízemí posilovna a část knihovny, v 1. patře druhá část knihovny a dva sály, které knihovna nespravuje - v jednom z nich to bude.
Kohoutovice jsou bývalá dědina, připojená k Brnu v roce 1919, ležící nad brněnským výstavištěm. Tento měsíc (a tento týden - 14. dubna 2010) v Kohoutovicích otevřeli nový akvapark, první v Brně. Vstupné pro pracující na 1 hodinu stojí 80 Kč, pro seniory 65 Kč, lze si zakoupit vstupné i na dvě nebo tři hodiny se slevou.
Přístup:
a, veřejnou dopravou
- z hlavního (vlakového) nádraží (kam přijíždí i autobusy Student Agency) šalinou č. 1 na Mendlovo náměstí, kde je konečná trolejbusu č. 37. Tímto trolejbusem dojedete na druhou konečnou, vystoupíte, před Vámi bude jednopatrová budova - vlevo hospoda, uprostřed samoobsluha (potraviny) a bar; tam nepůjdete, ale otočíte kormidlem na pravobok, uvidíte několik desítek metrů od Vás jednopatrovou budovu s viditelným zeleným nápisem Knihovna Jiřího Mahena (jak se jmenuje brněnská městská knihovna), vejdete dovnitř, v malé chodbě nalevo uvidíte kávomat, naproti kávomatu jsou prosklené dveře ke schodům do 1. patra, po těch schodech vyjdete nahoru a dál už se snad ani zabloudit nedá. Cesta tramvají od nádraží na Mendlovo náměstí trvá 8 minut, cesta trolejbusem asi 20 minut. K tomu je třeba připočíst čekání na spoje - do 20 minut. Pokud byste se v Kohoutovicích zdrželi déle, pak v noci jezdí přímý autobus č. 97 z Kohoutovic k hlavnímu vlakovému nádraží - do půlnoci po půl hodinách a po půlnoci po hodině. Nejlevnější nocleh na jednu noc stával na okraji Brna svého času 200 Kč. Jestli cena ještě platí, nevím, můžu se pokusit zjistit.
- z hlavního autobusového nádraží na Zvonařce okružním autobusem č. 44/84 (linka objíždí celou střední část Brna, při cestě do Kohoutovic vyjíždí tento autobus z konečné v Židenicích, při cestě zpáteční z Mendlova náměstí. Z Mendlova náměstí výše popsanou trasou. Cesta autobusem ze Zvonařky trvá 7 minut.
- z městské části Bystrc autobusem č. 50 - nejprve po Staré dálnici (jeden ze tří dokončených úseků dálnice Vídeň - Vratislav), pak prudce do kopce kolem konečné autobusů k trolejovému vedení a na konci Kohoutovic vystoupíte, přejdete přes silnici (Libušinu třídu) a máte dům s knihovnou před sebou.
- z Lískovce a od fakultní nemocnice v Bohunicích či Moravského zemského archivu trolejbusem č. 29 (jezdí jen v pracovní dny a v pozdních večerních hodinách už ne) nebo od ústředního hřbitova v Heršpicích autobusem č. 50, který projíždí kolem konečné trolejbusu č. 29 v Lískovci a dále pokračuje po jeho trase. Za Lískovcem odbočíte vpravo a stoupáte strmě do kopce. Po příjezdu na kopec uvidíte vpravo tři jednopatrové budovy - nejprve funkční školku, pak bývalé jesle s knihovnou a posilovnou a ještě areál s hospodou, samoobsluhou a barem u konečné trolejbusu č. 37. Od této konečné jedou obě linky trolejbusu i autobus č. 50 několik zastávek po stejné trase.
- z Mendlova náměstí se dá jet ještě autobusem č. 68. Nejprve jede kolem výstaviště k vodárně po trase trolejbusu č. 37, pak odbočuje k restauraci Myslivna (leží v městské části Kohoutovice, ale už mimo katastrální území Kohoutovic) a dále opuštěnou krajinou přijedete k prvním panelákům, kde vystoupíte na první zastávce a knihovnu budete mít před sebou. Linka jezdí jenom občas - ve špičce cca po půl hodině.
b, autem
- z dálnice D1 vyjedete na výjezdu Brno-západ. Po odbočení z dálnice se dostanete na nadjezd nad dálnicí v podobě další čtyřproudé komunikace. Z ní můžete vyjet na prvních třech výjezdech. Vyjedete-li z dálničního přivaděče na prvním nebo druhém výjezdu, musíte se držet vlevo (směrem na západ) - nejprve musíte projet brněnským Lískovcem (dnes Novým Lískovcem a jeho částí Kamenný Vrch) a pak vpravo (směrem na sever do kopce). Odbočíte-li na druhém výjezdu, dostanete se na trasu trolejbusové linky č. 29. Pokud byste z dálničního přivaděče nevyjeli na prvních dvou výjezdech, projedete tunelem k brněnskému výstavišti, dáte se vlevo (pozor, v opačném směru na této křižovatce často špatně odbočují i Brňáci, a to i ti, kteří tudy jezdí poměrně často) a budete mít po pravici výstaviště a po levici brněnskou vodárnu. Na další světelné křižovatce odbočíte vlevo, budovu vodárny budete mít opět po levici, nad sebou už uvidíte trolejové vedení a vpravo od něho vodárenské nádrže. Budete se držet směrovek na Kohoutovice a po trase linky č. 37 (jen zčásti shodné s linkou č. 29) dojedete až na vrchol kopce, kde u posledních paneláků v Kohoutovicích uvidíte na levé straně smyčku trolejbusu č. 37 a poblíž knihovnu, zatímco trolejbus 29 tuto smyčku míjí a za knihovnou sestupuje dále do Lískovce na konečnou na zastávce Osová.
- nebo můžete jet od Staré dálnice (od Veselky či dvou městských částí Brna - Bystrce či Žebětína) - vyjedete lesem na kopec, u prvních domů (hájenka a paneláky) uvidíte vpravo smyčku autobusů, poblíž ní je novinový stánek a za tímto stánkem odbočíte doprava a přijedete na Libušinu třídu s trolejovým vedením. Jak se dostanete na Libušinu třídu s trasou trolejbusu, odbočíte doprava a jedete až k posledním panelákům na vrcholu kopce.
Nejlevnější nocleh se dal sehnat na okraji v Brně ještě před pár lety za 200 Kč za jednu noc, jestli cena ještě platí a zda mají volno, nevím, mohu se pokusit zjistit.
Náklady na dopravu a nocleh si hradí účastníci sami.
Na místě pro autory víno do vyčerpání zásob zdarma.
Chcete-li se zúčastnit, doporučuji, abyste se zmínili předem, ale podmínkou to není - můžete se rozhodnout i na poslední chvíli a přijít (i případní opozdilci a hodně zpozdilí opozdilci jsou vítáni, neostýchejte se).