Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNoční pláč
05. 05. 2010
21
28
3176
Autor
Muamarek
Bledá šíje noční lampy
do černého oděná,
ticho stromů pražské Kampy
hltá noční ozvěna…
V trávě slzy z očí střepů,
blýskalo i stmívalo
se v nich – tma šla do podřepu,
zmizela. Je bývalou…
28 názorů
a2a2, Zbora - díky za zastavení i rozbory, potěšily mne.
a2a2 - změny rytmu jsem si vědom, bylo to sice vědomě, ale je mi jasné, že to může působit všelijak.
Mějte se,
Marek
Báseň se mi líbila. Nálada z ní trčí přesvědčivě. Na tip je určitě. Ale i kdyby byla formálně naprosto dokonalá na zadek si z ní nesednu, takže s výběrem počkám na nějakou další, která třeba přinese něčím nové pojetí vnímaného a psaného.
Ač nerad, mám výhrady. Nemohu docela dobře přijat značný rozdíl v rytmu i stylu provázanosti obou slok, zatímco první je až školácky vázaná, ale s docela pěkným prvním veršem, třebaže je zde významově 2x černá - noční, i druhý verš není špatný, pak však druhá sloka je rytmicky, zvláště pak v doznění sloky první, těžkopádná ...v nich..., také ...z očí... je navíc. Na druhou stranu druhá sloka, pokud by v podobném rytmu byla psána i první, či sama o sobě ve své formě působí dobře, díky proměnlivosti rytmu uvnitř jí samotné.
Ještě pochválím náladu veršů.
Mám upřímnou radost, že na Tebe takto působila. Je to pocitovka spjatá s místem, k němuž mám vztah.
Je otištěná ve sborníku pár střípků a dne 24.4. získala v Přelouči 4. místo - odkaz je na to v prologu, nechtěl jsem zbytečně rozepisovat (víc mám na svým webu)...
Víš, já si moc nepřikazuju, co napíšu, píšu, jak cítím. Vím, že někdy trpíš - ale pro mě je vždycky důležitý, abych sdělil, co zrovna ze sebe potřebuju dostat.
Měj se,
Marek
Bíša, Garay, Moiry, LadyLoba (veršíky mě potěšily) - díky,
mějte se,
Marek
Díky všem.
Avox - druhý a třetí řádek druhý sloky chce číst jedním dechem,
mějte se,
Marek
Pěkné, trochu dětské. Ale zároveň se nemohu vytahat z těch rýmů - krámů. Mám to rád.
Na tip by mi úplně stačila první sloka. Obsahem i druhá, ale čtu už poněkolikáté a pokaždé znova se zaseknu na předposledním verši... */