toto je literatura!!!!!
:o)
S bobříkem potratit nelze!!!
Dávalo to smysl i mně, milej trili. Do chvíle, kdy při náhodné vizitě v kolárně zahlédla jsem dnes v podvečer v koutě z hromádky zbetonovatělé čouhat chodidýlka. :-(
No a tejkonc nevim... Udat? Ojet? Pučit? Vybírat?
Trauma. Co Ti mám řachtat, normálně jsem v depce!
Kruci. Těžký žití s krunýřovci... :-(
Budou zase stehénka samá modřina, ale co bych já pro Tebe... :-)
Zhůvěřilost. Večer ulovíš a do rána potratíš. Ale nechme veverkám, co veverčího jest, prauda. :-)
Já se držím starobylého KRLEŠ, ale nerozumím si furt... Hele, co se dělá se sousedem, kterej už pátou hodinu neúnavně sbíječkou po kuchyni a záhy se možná taky propadne vanou do mý koupelny? Biolit?
Za oním "dokonat" jsi moh' bez milosti udělat tu tečku. Proč tak zaobaleně? :-)))
... šmarjááááá - ale to musím bleskurychle vynést z koupelny pabouky!!
Problém. Jeden má sbíječku, ale pozitivně tam je eště druhej s kladívkem a asi tak tři mladý Šantrůčata. Páč si tam někdo hraje na hoňku. V dřevácích, zřejmě. Du se dochrnět do domovní prádelny, snad nepukne právě dnes rozvod vody. :-(
Slabší veverky si směj' pořídit KáPéZetku na kolečičmčkách. :-)
A hračičmky si tam můžou přibalit igráčičmky. A hračičmáci jiného druhu nafukovací slečičmky :-))
Můžu si přibali méďu
Méďa se mnou!
Správně!!
Dík za připomenutí!
:o)))
Jo...když jsem býval s ženou o samotě, také se ze mě stával takový igráček!
To byly doby :)) igráčků a malin nezralých
Jojo, kde jsou ty časy :-)) Možná by se dala vysledovat posloupnost IGRÁČEK - DRÁČEK - VIAGRÁČEK
Přičemž je namístě podotknouti, že někteří Méďové jakož i ledasjací viagráčci se stále s poplužním čelem mohou vydávati za dráčky a naopak.
JAK NAOPAK?
Teď jsem si přestala rozumět a za trest si du dolít. :-(
Pch, pch, naco viagru, ta je leda tak pro veverky:-)))
Teda, já ji taky nepotřebuji, ale co kdyby třeba někdo v okolí...
Jo IGRA? Ta co vyráběla IGRÁČKY? :-))
Igráček taky do KPZetky !!!
ZOO, při popisu KPC jsi zapomněla na viagru :-))
Ne, ta už dotloukla, má milá. Z kopýtek račejc popelníčky nebožebysnadvázičku?
zoo: Račejcsnadpopelníčkypěkněichprosím.
Triloušku :Potřebuju poradit, se balím a ňák mi vypadlo, co patří do KPZ?
To nevim, jesi se ptáš pravýho, ale poradím to ostatní, chcicmeš?
CO PATŘÍ DO LÉKÁRNIČKY:
Pinseta, nůžky (rozkládací), několik zavíracích špendlíků, cicmákovník a teploměr.
Obvazy různé šířky, vata (lisovaná), cicmákovník, leukoplast a 2 tříhranné šátky.
Čistý benzin, éther, čpavek, jodová tinktura, octan hlinitý, lněný olej s cicmákovníkem, Aviryl C na spáleniny, Aviryl P na hnisavé rány, užívací soda, borová voda, kysličník vodičitý, projímadlo, aspirin, hofmanské kapky.
A CO MÁ MÍT KAŽDÝ SPRÁVNÝ SKAUT V KAPCICME:
Zápisník.
Tužku.
Kus provázku.
Nůž.
Cicmákovník.
Peněženku.
Legitimaci. (Libovolné varianty.)
Zápalky.
Prezervativ???To myslíš místo močového měchýře Karibú????
Aha, takže už no není KPZ , ale KPC. Můžu místo zápalek zapalovač ZIPO-100x škrkneš,100x chytí? Můžu legitimaci práce neschopného?
P.S. Na jodovou tinktůru jsem ale alergická, můžu Jodoform?
Milá Modi... Ty smíš i místo cicmákovníku Andulu, vážně!
No dyk! Furt jim melduju, že na pasece, v kapradíčku, přehledně - družiny označit barevnejma čelenkama, abysme si nemrzačili genofond. A myslíš, že pro samý cicmání někdo vůbec mý návrhy vnímá? :-(
Na pasece??????? V měsíci padajícího listí????????? Já myslela spíš na pueblo a na tu velkou postel s kožešinama, jak se v ní válel Olda Šetrnej s propíchnutým krkem!!!
Pak si má čék, respektive šelma, mrousknout, dyš je to tady všecko zhejčkaný. Kým asi? :-(
Dobrá, du na lov. Kolik těch kožek, babo zmlsaná?
Nóóó do celého pelíšku. A ne aby byly kančí, nebo z nějaké jiné pichlavé potvory:-)))))
Tak sem tady s vosmi norkama a jednou Karibú. Ta Ti ječela... že prej patří k nám a takový tlachy. Že je to skoro jako tetovražda. Du činit. Kraje obroubím veverkama, aby neškrábaly. Kraje. Veverky maj po škrabu. Co's to říkala? Eště vydlabat misky a nechat uležet karibí kejty na guláš, že jo. Zvládnu. Dej mi jeden Nšo-den a uvi. :-)
Těšim, těšim. Hlavně nepřismahni moc cibulku, nemám to ráda:-)) Jo a nezapomeň zadělat těsto na chleba:-)) a voheň ať nevyhasne!!
Abych nezapomněla, "Dobrý no" :-))
Dobrý NO? KY? Hnětu, hnětu, nezapomenu, nebuj.
Může místo chleba bejt, doufám, klasická podplamenice?
Podcožeto? No nakonec, když to říkáš, tak asi jo:-)), teda pokud se to nebude tlouct s Karibú, tak jo teda, no:-)
Já si myslím, že mrouskat se prostě dát tak i onak, záleží na osobním vkusu...
Já už sem z vás tak zblblá, že pověčinou vůbec nevím, o čem vlastně mluvíte. Ale pokud by teda šlo jako fakt o mrouskání, tak ne ve stanu prosííííííííííím:-)))))
To je aspoň slovo do pranice! Měla by se stanovit kritéria pro Bronzového bobříka, Stříbrného a Zlatého - odstupňovat dle náročnosti.
... a samozřejmě stanovit disciplíny, které je nutno při mrouskání splnit k postupu do vyššího levelu :)))
No samozřejmě! Ještě by se to mohlo rozdělit podle pohlaví a případně i podle věku, neboť totéž chvályhodné úsilí samozřejmě vede k různémů výsledku ve 20 - 50 - 80... :)))
Nuže tedy vzhůru, Bratři a Sestry, čiňtež se a veškeré mrouskací připomínky mi okamžitě zanechte tady, nebo pošlete do zpráv...
máte na to čas do nedělní Malé výpravy, protože pak to dám všechno do kupy a mrouskat se bude již jen dle přísných pravidel a hodnotit dle mrcasných kriterií...
(jen tak na okraj - v noci jsem pozoroval Zajícovi, a řeknu vám, máme konkurenci!! - boha to byl fofr)
:o) Skautům Zdar a bobrům a veverkám 3x Sláva!!!
Hlásí se jezinka! Já bysem chtěla vjedět, jaké si mám vzít s sebou na tu malou výpravu pomůcky - jako k tomu mrouskání a ták...
Yeziiinka: myslím, že bobrům, malpám i Vám Veveřicím úplně stačejí vyprášený vocasy. Když tak crcni, mám bezva plácačku. Ani jeden soused si dodnes nestěžoval, natož u Šantrůčkový, že bych snad PŘEPRAŠOVALA.
Tak to zase né! Ty tomu veverčímu životu fakt vůbec nerozumíš!
Já teda vůbec nevím, jak to s oddílem děláte Vy, ale my potřebujem právě ocasy naprášené - jejich tetelením si budeme při plnění bobříka vyrábět oblak, který funguje jako clona. To aby od nás nikdo nic neokoukal!
Víš?!
Vokoukal, nevokoukal. Ale kdo se furt má tahat s rouškou, když sce něco vidět, ha?
Větší tee-pee k oddílovému mrouskání také vyhoví, aspoň u menších oddílů.
zoo: zdehle je důležité předeslati, jaký že druh mrouskingu máš nejraději. Jde - li o mrouskání menší skupinky, tj. 2 - 3 junáci, jeví se mi býti optimální onen stan kopulač- é kopulový, ovšem jen pro ty jedince, kteří nemají při mrouskání potíže se strátou orientace. Ti, kdo mají, musí si buď cyklistickými blikátky označit východ nebo pořídit stan tunelový (Áčko nedoporučuju, protože je v něm při mrouskání enormě ohrožena ona vertikální podpěra!).
Chcete-li se ovšem mrouskat s celým oddílem, případně i koooddílově, nelze mi, než doporučit stan armádní a to i se všemi jeho krtinami.
Yeziiinka, hele, neříkalas, že máš dobrý známý na posádce? Kdyby měli na víkend volný i stavěče, nezhrdnu.
Dobrý. Fakt cením, na druhou stranu ale nezumím tomu, kterej je nejlepčí mrouskací. Se přeci nebudu crcat s něčím, z čeho si do sebe zarazím posléze ívere.
(Sem chtěla původně napsat "voštěp", ale v televizi promluvil někdo cizojazyčně.)
:-))
Yezii :-))) krásné doplnění.
Chybí mi tu stať o stanech podsadových, mezi skauty zvláště v období Svojsíkově značné oblibě doznávajících, nicméně i nyní stále populárních. Stany podstadové rozlišiti se mohou dle typu podsady. Podsady mohou býti
1. krajinkové
-----1.1 z krajinek na místě stlučených
-----1.2 již hotové (od loňska, případně táborem vedlejším darované, prodané či od něho ukradené)
2. deskové, zpravidla šroubovací
Podstady ad 1) mají nevýhodu, že mohou být kůrovcem a jiným lesním hmyzem prolezlé. Na druhé straně tohoto lze v rámci skautské výchovy využít pro hmyzoznaleckou propedeutiku. Podsady ad 2) pak pravidelně jsou chybně označené a očíslované, takže k sobě nepasují, šrouby nelze prostrčit příslušnými otvory a lze-li, nelze je vytáhnout nazpět, až se ukáže, že na dané místo patřil jiný šroub (kupříkladu delší). Když už se podaří podsadu zdárně postaviti, naskýtá se další problém: za ideálních podmínek podsada se snoubí s konstrukcí dřevěnou či kovovou, která poskytuje kostru celtovině, stan kryjící. Kovové konstrukce ovšem zpravidla nelze zasadit do příslušných otvorů v podsadě, už proto, že čepy jsou zarezlé, ulámané či jinak nepoužitelné.
Pokud se navzdory uvedenému podaří stan nakonec nějakým zázrakem sestaviti, a to tak, že nepadá, může pak skautíkům poskytovat přístřeší po dva či tři, někdy i čtyři týdny. Stanům podstadovým se nedostává designu moderního, pro stany Roštěnkou uváděné typického, leč zato vynikají nevtíravou elegancí, souznějí s přírodou a jsou vhodné k delším pobytům. V poslední době jsou ovšem vytlačovány jednak stany výše popsanými, jednak také stany od indiánů severoamerických pocházející, tee-pee zvané. Rozbití stanů typu tee-pee je obtížnější a vedle příslužného dílu celty vyžaduje zdatné muže a několik silných kmenů. Stavba sama je technicky poměrně náročná. Zato však tee-pee rozměrů bývá větších, nežli uvedený stan podsadový, a proto se dobře hodí ke skupinovým aktivitám různého druhu. Je proto vyhledáván zejména odrůstajícími skauty (ve věru roverů a rangers), ke kterým se občas přidruží i zvolna stárnoucí činovníci, hledající v této společnosti své bez tak ztracené mládí.
Já bych teda ještě s dovolením jako... no prostě
STANY ARMÁDNÍ
Stany, které jsem pro potřeby svého výkladu nazvala podle kaký barvy armádními, mají mnohé společné se zmiňovanými tajpý. Jejich společné znaky by se daly charakterizovat jako nepohodlné a nepraktické a jsou jimi například to, že oba přístřešky mají místo příjemné gumové podlážky udusanou hlínu, drny, kamení a staré nedopalky, nebo to, že je nelze postavit jedním, ni dvěma jinochy a to ani statnými.
Stany armádní slouží jako garáž, hangár, závodní jídelna, polní nemocnice, hromadná noclehárna, kadeřnictví, samoobsluha a skladiště.
Výhodu mají v tom, že škvoři ukryti v trubkách to k vám mají mnohem dál, než ve stanu běžném.
Dalším typem stanů jsou STANY MALÉ, ale ty zmiňujI čistě didakticky, protože v nich na nohy táhne.
Hihihi.