Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepohádka o květinové panence
Autor
Dianella
To byla jedna taková moc pěkná louka, která se rozkládala hned vedle lesíka, kterým protékal čistý potůček, protože to byla krajina lidmi neobydlená, a tak ji nemohli znečišťovat všemi možnými odpadky, tekutinami a kdoví, čím ještě. Byla to zkrátka nádherná, moderní technikou nedotčená, lidmi nezničená, přes jaro a léto porostlá barevnými kvítky,na podzim zkrášlena barevným listím a v zimě pokrytá hebkou bílou sněhovou peřinou, voňavá příroda. A tak není divu, že byla tato krajina ,,bydlištěm a domovem“ všech možných velkých i malých, tlustých i tenkých, vodních i suchozemských zvířátek a spousty nádherných rostlin. Jednou z mnoha květinek byla i kopretina, o které vám teď budu vyprávět.
Bylo krásné letní ráno. Kapky rosy se třpytily na dlouhých trsech trav a sluníčko svými paprsky probouzelo zvířátka, aby vylezla ze svých domečků. I kopretiny, které rostly ve středu louky už byly dávno probuzené. Povídaly si mezi sebou, jaké je to dnes krásné počasí a některé vystavovaly své květy ke slunci. Jediná naše malá kopretina se krčila na kraji shluku a tiše sledovala, jak se její kamarádky mezi sebou baví. Takhle to vlastně bylo už od narození. Kopretinka se narodila jako poslední a ještě ke všemu byla ze všech nejmenší. Ze začátku se jí ostatní kopretiny smály, ale brzy si na to zvykly a dokonce jí dali jméno: Kopretinka. Nikdo se s ní však moc nebavil. Jako by tušily, že mezi ně nepatří.
Toho dne se Kopretinka cítila úplně jinak, než obvykle, tak nějak krásněji. Docela se zapojovala do řeči s ostatními květinami a byla pořád veselá. Na večer, když se slunko skrylo za tmavé noční mráčky, Kopretinka se schoulila a v tu ránu usnula. Přes noc bylo všechno, jako dřív, ale celá louka i les tvrdě spali, a tak nikdo nemohl vidět, co se vlastně stalo. Druhý den ráno, poměrně brzy Kopretinku vzbudilo šťouchání a popichování. Celá rozespalá se vzpřímila, když v tom zjistila, že má nožky,……., a ručky,….. no ano, byla z ní opravdová panenka. Rychle si omyla obličej čerstvě napadlou rosou aby se přesvědčila, zda je to opravdu tak?!?!? ,,Počkej, vyndám ti zrcátko!“ nabídla jí šnečí slečna a začala hledat ve svém domečku zrcátko. Když se do něj Kopretinka podívala, tak zjistila, že je to opravdu pravda!! Rázem jí bylo jasné, proč si nerozuměla s ostatními květinami a proč byla tak zvláštní. Už od narození to vlastně nebyla květina, ale holčička. A ne ledajaká! Její drobné tělíčko pokrývala zelená halenka z lístků a kopretinová sukénka, na nožkách byly malé žluté pantoflíčky a na žlutých dlouhých vlnitých vlasech s nádhernou barvou slámy byl slaměný klobouček s kopretinou. Její jméno naprosto sedělo k jejímu vzhledu: Kopretinka!! Až do večera se celá stráň radovala a hodovala a tak není divu, že ráno vstali velice pozdě.
I přes velkou radost Kopretinku trápilo pomyšlení na to, že nemá kde bydlet. Každá holčička přece potřebuje svůj domeček, aby mohla kde vařit, uklízet a dělat spoustu dalších věcí! Včera večer byla tak unavená, že usnula na stráňce, ale co třeba v zimě?!?!? To už budou večery chladné až mrazivé a umrzla by. Ostatní zvířatka si všimla, že s Kopretinou není něco v pořádku a tak se začala vyptávat. Kopretinka jim všechno vylíčila a pracovití mravenečci se jí nabídli, že jí domeček postaví.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nakonec se na Kopretinku mravenci vyprdli a bylo po prdeli.Kopretinka si řekla: Vždyď já se na Vás můžu vykašlat a začala si stavět barák sama.Zabudovala s tam i kanál 624,aby mohla denně sledovat Milionáře a sportku.Jednou takhle večer vyhlašovali vítěze a vyhrála to Kopretinčina největší rivalka Slunečnice.,,A dyď je to držka!“ vypla zlostí Kopretinka televizi.Zapnula tranzistor a tam se o Slunečnici mluvilo také.,,Počkat!Ta to schytá!“řekla si Kopretinka a vzala kýbl a svíčku se sirkami.U nejbližší pumpy si natankovala petrolej do kbelíku a kbelík dala za dveře Slunečnice baríku.Naštelovala to tak,že až Slunečnice otevře dveře,spadne svíčka,která bude zapálená sirkou,která škrtne jakmile se hne klika a dům vybouchne.Počítala s tím,že si Slunečnice ponese domů ten balík peněz,ale že si něco nechá i na účtu.Když už viděla Slunečnici přicházet,zavolala: ,,Hej,jaký máš číslo účtu?“
,,123456789!!!“odvětila vesele Slunečnice a když otevírala dveře,obdlí doopravdy vybouchlo.Ovšem se Slunečnicí shořely i finance a tak si jenom Kopretinka trhla rukou: ,,Dohajzlu!Já kytka zkrurvená.Zašla si tedy do banky a do bankomatu zadal číselný kód,který jí ,,nadiktovala“ Slunečnice.Na účtě ale bylo hovno.To Kopretinka neočekávala a litovala,že Sůunečnici odkrouhla.,,Mohla jsem jí aspoň okrást,dylinu jednu!“A tak šla domů.Uviděla ,,díru“ po baráku Slunečnice a našla tam skladiště trávy.Nabalila si haldy a šla dom.Tam si pustila milionáře a hulila trávu dokud nepřišli komisaři.Vypatráli,že je vrahem a zavřeli jí do květinové věznice.Tam to strašně netušilo a od té doby Kopretiny strašně smrdí.Zřejmě za to všechno může jedno velký nedorozumění ve sportce.