Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚvodník od autora devian
Autor
slovoma
Jsem žena středních let. Stará dobrá písmačka. Zažila jsem zde pouze dobré časy. Raná léta, kdy Alan nechal čas volně plynout a básníci se kroutili v tonických křečích radostné literatury. I realističtější doby, kdy si Glimmy nutnost zkvalitnění tvorby vyložil po svém a nakonec zablokoval i mne. A právě dnes, po nekonečných pěti letech, mi byl konečně odblokován přístup.
Jsem také máma. Uřvaná na svého dětského příbuzného - Dloubáčka. A čím více jej trestám propletenýma hadicema, tím méně mne má rád. Tuto nelásku si kompenzuji tím, že na sebe nechávám sahat. Kohokoliv. I Dloubáka, když na to přijde. Možná mě odsoudíte, možná máte muže, přítele nebo placeného společníka neustále po ruce. Možná jste spořádaná, maloměstská paní, zmlsaná pěti lety svobodného pobytu ve zdejších uměleckých prostorách. V takovém případě mne sotva můžete chápat.
Vy si ani nedovedete představit, jaký byl pro mě šok, když jsem v emailové schránce našla zprávu od Slipa o vypršení mého písmáckého trestu a obnově nicku. Zmateně jsem vyklopýtala podél žehlicího prkna ven ze zatuchlé bytovky. Chtělo se mi běžet, brečet a běžet až na magistrát. Nakonec jsem však pouze sklopila zrak a nechala na sebe sáhnout podavače míčů. (Bydlím totiž na Žižkově, hned naproti místního fotbalového svatostánku)
V těch smutných letech jsem především psala, psala a psala. Do sešítků, v autobusech prstem na sklo, v lese kudlou do stromu. Ale také jsem se snažila svému synovi předat něco ze své lásky k literatuře. Těžko říci, zda úspěšně. Každé úterý v sedm hodin odpoledne chodívá do dílen, prý na autorská čtení. Vrací se však celý zelený, omotaný obalem od karamelu a poklovaný kosem. Studený a divný. Když po něm chci, aby mi dal přečíst své hrubínovské básně, raději je ihned spálí. Říkám si však – lepší než kdyby se toulal po hospodách nebo fetoval.
Jsem žena středních let. Stará dobrá písmačka-exulantka. Pět let jsem byla sama, se svými vzpomínkami, sny. A teď mám trochu strach. Někde jsem četla, že návrat může být stejně těžký jako odchod.