Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZárodky
Autor
Valerie a týden divů
Sedí na lavičce v parku na Střeleckém ostrově, v Praze je jenom na jeden den, má šaty s až moc velkým výstřihem a leze jí podprsenka. Je jí to jedno, svoje tělo nevnímá jako svoje, ale protože má opravdu velkou nadváhu, tak má i opravdu velká prsa a stará se jen o to, aby z černých krajek nelezly tmavé okraje dvorců, to už by bylo trapné.
Má ještě tři hodiny čas, přijela na vyhlášení literární soutěže, sedí tedy v parku, hřeje se na slunci a čte knihu, kterou musí příští týden vrátit do knihovny. V knize se shodou okolností píše o ženě, která jela do Prahy a nějaký muž ji tam osahával. Dívka se podívá na svoje prsa v dráždivém odění a hned se rozhlédne, jestli kolem nejsou nějací osahávači. Vedlejší lavička je prázdná, ale na té další sedí dva mladí muži a oba se na ni dívají. Dívce to lichotí. Čte dál, teprve po chvíli si uvědomí, že má mít strach, místo je odlehlé a ona je sama. Podívá se znovu a už jsou tam tři a zase mají všichni otočené hlavy směrem k ní. Zase jí to lichotí, ale povytahuje si trochu podprsenku, celkem zbytečně.
Nemá chuť dál číst, rozhlíží se po okolí, leze po ní strašně moc pavouků, jeden je jedovatě zelený, takového nikdy v životě neviděla. Domnělí osahávači kolem ní postupně odcházejí, je jí to líto, ač se to zdá divné. Lítost se definitivně potvrdí, když se na prázdné lavičky začnou trousit milenecké páry. Nejenže si teď nemůže definitivně pomoct a představuje si místo nich Tadeáše s Adélou, ale také se na ni všichni dívají jako na nakaženou štětku. Přitom polovina milenek má na sobě takové šaty, že kdyby měly prsa dívčiných rozměrů, budou jim vylézat úplně stejně.
Pár, který sedí na nejbližší lavičce, celou dobu mlčí. Vůbec si nepovídají, jen celou dobu koukají na řeku, případně ze sebe shazují pavouky, je jich tu opravdu hodně. Po půlhodině milenci odchází pryč a nahradí je muž s vousy a melounem. Zavíracím nožem meloun rozpůlí a začne ho vyjídat. Mlaská, sladká šťáva mu kape po vousech. Dívka vytáhne z kabelky plnicí pero a notýsek a všechno si to zapíše. Začne svými melouny a skončí tím jeho.