Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJá a Ty
10. 06. 2010
0
32
1353
Autor
Naj_Raset
Já a Ty
dvě nerozlučné planety
Ty a Já
jedná druhou obíhá
patřím k tobě a ty ke mně
jsem tvůj Měsíc, ty má Země.
32 názorů
...stejně si ale říkám, že vše již bylo jednou řečeno, asi záleží na tom v jaké situaci se člověk nachází...
Miluji tě může být klišé, pokud ten výraz použiješ v naprosto standardní a tisíckrát a jednou opakované formě. Klišé vlastně vyplývá z toho, když standardní formu po milionté znovu naplníš stansdardním obsahem, který nepřináší nic nového a jen bohapustě variuje. Z toho důvodu jsou běžně jako klišovitá slova vnímána ta, která jsou na tolik běžná, že už jsou vyprázdněná a ustrnulá - jako v tomto případě např rýmy ke mně/země apod.
Dále může být klišovitá i forma - ze stejného důvodu. Každý vnímá ale klišé jinak, to vyplývá z toho, že každý přistupuje k textu s jiným předporozuměním. Tolik ve zkratce...
Přijde mi, že je klišé když někdo řekně že je to klišé :-) Je klišé když někomu řeknete miluji tě? Nebo čas jsou peníze? Je to asi subjektivní...
Co je a není klišé? Žádná hranice neexistuje, ale kdo se dívá na svět, má určitou intuici, a naveden cizí reflexí dokáže objevit klišé i ve vlastní tvorbě... To není žádné obvinění, když se někomu řekne, že je to klišé, je to spíš doporučení přehodnocení.
zároveň bych se nechal rád poučit co je a co není klišé? Je to něco, co je snadno pochopitelné? Všichni to v důsledku víme a stále to opakujeme? Nicméně se tím neřídíme a tvrdíme že je to klišé...?
pro radost... jednohubka... ale popravdě - opravdu žádná revoluce. a to jak hábitově, tak i obsahem.
Dík za poklonu, ale už musím končit, jdu z práce domů. Dokončíme to zítra, když bude o co stát...
Na to že bys měl umírat, jsi nepřiměřeně ukecaný. Odpověď zní tedy ne, ale divím se, že to nevíš
Podle subjektivního názoru, na to, abych posuzoval kvalitu, jsem ještě moc mladej a blbej :o)
kliše to je, ale s ohledem na klišé, která jsem tu už dneska četl, stojí tohle někde v první desítce ...
Ta básnička celkově není úplně špatná, ale tohle mi na první přečtení vadilo, působí to disharmonicky a přitom popisuje harmonický vztah (jakéhokoli druhu) :o)
Jediné, co v tom vidím je, že v posledním verši by mělo být MÁ místo MOJE, aby to sedělo rytmicky...
Smiř se s tím, že některá díla (není jich moc) mají tu tajuplnou moc, nesvěřiti se všem. to je právě tvůj dnešní případ. Vždyt si to vem
patřím k tobě a ty ke mně
Chápu už od začátku, ale přece se to nevylučuje, pokud vím, planeta je ženského rodu a symbolicky by to taky souhlasilo, protože ¨Země i Měsíc jsou symboly pro ženu matku např. :o) Schválně, co by na to řekl Alleš Novák...
a jsi si jistý, přeci jen je to ob dva řádky a ke všemu jiná sloka :o)
Mně nejvíc zaujal verš: "jedna druhou obíhá" - to skoro vypadá na registrované partnerství :o)
Rytmicky ti to podle mě nesouhlasí. jak jinak bys to chtěl(a) číst
Nad posledním řádkem bych se zamyslel, ale tak, abych nerozbil stavbu těch předcházejících