Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sesloboda
13. 06. 2010
3
33
4188
Autor
zvedavec
Moja voličská sloboda
Hovorí sa, že občan rozhodol.
A že bude mať takú vládu, akú si zvolil...
Moja sloboda je asi taká, ako keď mi niekto dá do ruky pastelky troch odtieňov červenej a povie mi, nakresli slobodne čo len chceš, máš slobodu zvoliť si pestré farby svojich kresieb.
Chcem trávu zelenú a oblohu modrú.
A že bude mať takú vládu, akú si zvolil...
Moja sloboda je asi taká, ako keď mi niekto dá do ruky pastelky troch odtieňov červenej a povie mi, nakresli slobodne čo len chceš, máš slobodu zvoliť si pestré farby svojich kresieb.
Chcem trávu zelenú a oblohu modrú.
Ak mi bude niekto neskôr vykrikovať, že to ja som volila farby, tak je to porovnateľné s mojou voličskou situáciou.
33 názorů
problém je, že málokdo chce obětovat svůj život kvůli voličské svobodě jiných.
Za socialismu sice formálně bylo více stran, ale jen jedna kandidátka, takže vybírat nešlo.
Už iba toto a končím (aspoň ja - som tuna kvoli poézii a nie kvoli politike) : z niekolkých strán... pravda - zo štyroch, ale pozor ! všetky tie strany boly kontrolované zvonku aj z vnútra KSČ, resp. KSS. Tie tri - okrem komunistov - mali podiel na odovzdaných hlasoch iba do 0,5% !!! azda aj menej.
Dobre si študuj, ako ja som nemohol... (:-)
experimentátor
15. 06. 2010
experimentátor - to už je trochu jiný pohled, s tím se dá souhlasit. Je to vyvážený názor a a neirituje ne, ježto jsem stejně orientovaný doprava proto, že ideologické i z toho odvozené praktické levé zlo mne zasáhlo od dětství do pozdní dospělosti. Nevím, jak ty to máš zažité, nebo jen nastudované, já tu levici zažil (a dostal jsem pro svůj "revizionizmus" a
"kontrarevoluční smýšlení" taky dobrý záhul). Pravicové zlo mi přes své zjevné chyby, které vznikly hlavně čtyřicetiletým porušením kontinuity demokracie, dalo více jako penzistovi, než bývalý režim kreativnímu pracovníkovi. Je po tajemství...
experimentátor
14. 06. 2010
Hele ty zastánce muslimů - víš něco o koránu a jeho vykladačích? asi ne, protože pro tebe je důležitá muzika a ne opovrhování životem nejen křesťanů, ale všech lidí a podle počtu sebevražedných atentátníků i životem VLASTNÍM!!
Rozmýšlaj, Norbertko, ťažko budeš počúvať sebakrajšiu muziku ak budeš mŕtvy... a oni sa nebudú vypytovať, či jich lúbiš : si biely ? kroc!!! hotové
Arnika Plazivá
14. 06. 2010
Ctím tvé přesvědčení - pro mne jsou důležité výsledky. To, co nám levice předvedla za 41 let v totáči a to, co předvedla za 8 let v reálném kapitalizmu mne přesvědčilo o nefunkčnosti levicových myšlenek a bohužel - hlavně reálných činů.
T, co nám předvedl v poslední době pan Paroubek za tím udělalo velikou tečku...
Oldjerry,
ja som tiež ľavicovo orientovaná, aj keď som si dovolila voliť pravicovú Most-híd, kvôli tolerantnosti a spolupráci, ku ktorej sa hlási.....ale je to pre mňa voľba ako keď kreslím pestrú prírodu červenými farbičkami...
pravicovosť vnímam ako programové zlodejstvo: súkromný zisk a solidarita všetkých pri stratách, na vykrytie strát sa pozbierajú aj tí najchudobnejší...to je kapitalizmus
hele - Strudell - to si Slováci za posledních tisíc let užili málo vzrůša? Ocko by ťa pochválil palicou...
ale já si, příteli nehraji se slovy - já jsem levicí celoživotně otrávený a zhnusený. Taky jsem jí zkraje fandil - než mi došlo o co jde
Norberte - k**ota starého aj s levicou - bože: ja som si ju užil ažaž - a čo ty: vieš vobec čo tu bolo za sviniareň? takmer štyridsiať ročkov s komunistami a teraz osem so sociálnymi demokratmi (no, to bolo už ovela lepšie - pravda). Rudá, oranžová aj zelená sú dobré iba na krížovatke
samozřejmě nedostali - ale tohle dělají automatické opravy editoru, pokud si člověk nedá pozor - a to jsem si tedy nedal. Mám mezi Slováky tolik - a nejen virtuálních - přátel, že by to bylo nelogické....
promiň...
Dnes som počula, že v Belgicku je účasť na voľbách dodnes povinná. Kto nejde voliť, je potrestaný pokutou.
A k té svobodě : aspoň se na to můžeš svobodně vybodnout - to za komančů nešlo
Přeji, abyste se jako národ dostali do takového svrabu, v jakém jsme byli my deset let... ač : ještě nejsme mimo
Vďaka za reakcie:).
"U nás jsem na tom byl podobně. Jen mi nesedí ten výběr za socialismu..." Aký je podstatný rozdiel?
Nepáčilo sa mi za socializmu, že si musím vybrať z tých, ktorí sú navrhnutí? Nepomohla som si.
Nepáči sa mi, aká je ponuka dnes? Nepomôžem si.
Napr. viem si predstaviť, že by som vybrala z viacerých strán len 4 ľudí, ktorým predsa len dôverujem. Nedá sa. (Tú slobodu výberu za socializmu som uviedla ironicky.) Formálne som volila slobodne.