Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚvodník od autora Rybanasuchu
Autor
slovoma
Žít je nejvzácnější věcí na světě, většina lidí jen existuje.
Jak přísloví říká, žít je nejvzácnější věcí na světě a je to pravda a hned Vám řeknu proč. Hlášky typu ,,A mě to nebaví,, ,,Co jste to zase vymysleli,, ,,Všechno je jen moje vina,, ,,Já jsem ten nejhorší,, ,,To je nuda,, aj. zná asi skoro každý, i já, ale tohle právě říká hlavně ten typ lidí, kteří nežijí, ale pouze existují.
Možná zatím nechápete o čem mluvím. Nevadí. Řekneme si, jaký je rozdíl mezi ,,žít,, a ,,existovat,,.
Nejspíš Vám k pochopení pomůže tento příklad. Máme dvě věci geparda a kámen a teď porovnávejte. Jaký je gepard – aktivní, rychle běhá, bojuje o život, loví zvěř a dělá spoustu jiných věcí. A kámen? Ten jen Leží na jednom místě, o ničem nepřemýšlí, nic nedělá atd.
Takhle bychom mohli říct, že gepard žije, stále něco dělá, má proč být na světě, ale kámen, ten jen existuje, je to přesný opak geparda. Tím samozřejmě nechci říct, že je kámen nepotřebný, zavrženíhodný, ne, přesně naopak. Kámen někdy může porazit i tak zdatného soupeře, jako je např. náš gepard.
A teď to převedeme do praxe. Žít tedy znamená, být aktivní, každý nový den přivítat s radostí, neužírat se, otevřít se druhým, dávat si cíle, které nás poženou vpřed, radovat se z každé maličkosti…
Kdežto existovat, to bychom mohli přirovnat k vůbec nebýt. Zkrátka je to přesný opak slova žít, i když vypadá zcela stejně.
I já, jak jsem se už zmínila, jsem jeden čas jen existovala, ale nedávno jsem začala znovu žít. To berte jako příklad pro Vás, vždy můžete začít žít, ale nezačněte, když už bude pozdě.
Teď se na chvíli nad sebou zamyslete. Jak je to s vámi. Žijete nebo jen existujete. Jestli jste přišli na to, že existujete, tak Vám říkám, i když si o sobě myslíte, že jste ti nejhorší, nezapomeňte na kámen ,,I kámen může porazit tak zdatného soupeře, jako je gepard..