Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setma
Výběr: hermit
13. 11. 2001
16
0
4005
Autor
Pepo
územie
prerástlo
do územia nikoho
dospelo
a teraz
hvízda pod
pritlačeným prstom
Semi, tak ďaleko som ja osobne ešte nezašiel. Ale raz to môže prísť... Samozrejme takú bodečku tu prezentovať nebudem, to by boli pobúrení už viaceri a moja radosť z nej by bola v čudu.
Amanda, to nič. Nie je každý pohľad pohľadom cez ružové okuliare.
Krel, moc ti ďakujem. Nielen za zaradenie do klubu, ale aj za slová, ktoré ťa predstavujú ako veľmi chápavého človeka.
Semipalakva
16. 11. 2001
Petula to vidí po svojom, Sala zase po svojom. A tak to má byť.
Ďakujem vám za krásne myšlienkové pochody. Ste super!
SEMIPALAKVA?
Já v tom vidím posun lidského myšlení..nejdřív uzavřený a jasně definovaný pohled na věc, který postupem přerůstá v něco daleko většího, prolínání více paralel a názorů a stává se nepojmutelným, jako jednotnost...a druhá část je jen logickým vyústěním té první..bují, bují až se rozbují a už se vůbec nedá ovládat, přerůstá v něco víc, i když se ho snažíš vést svým směrem..nedaří se..
moc a moc !*
Semi, beriem na vedomie (ako každú kritiku). Možno máš celkom iný vkus, možno tomu naozaj niečo chýba, možno - možno. No o dĺžke sa zmieňovať (podľa mojho názoru), to nemá význam. Nikdy nepočítaj nič na slová!
Všetkým veľké díky!
... a já se toho bojím
Protože "územie nikoho" je válečný termín pro území mezi nepřátelskými liniemi...
slovo "prerástlo" mi dává tušit, že to napětí, které vzniká se stupňuje = eskalace konfliktu...
"a teraz hvízda pod pritlačeným prstom", tak k tomu dovedu připojit jen "guľometa"... (nebo jak je to správně slovensky...)
Prostě už slyším to hvízdání kulek...
Vím, vše je to v imaginaci a imaginace je v hlavě... Je tedy zcela soukromá. Ale toto mi ji až příliš předurčilo...
Je to nádherná zkratka, ale drsná...
Protože "územie nikoho" je válečný termín pro území mezi nepřátelskými liniemi...
slovo "prerástlo" mi dává tušit, že to napětí, které vzniká se stupňuje = eskalace konfliktu...
"a teraz hvízda pod pritlačeným prstom", tak k tomu dovedu připojit jen "guľometa"... (nebo jak je to správně slovensky...)
Prostě už slyším to hvízdání kulek...
Vím, vše je to v imaginaci a imaginace je v hlavě... Je tedy zcela soukromá. Ale toto mi ji až příliš předurčilo...
Je to nádherná zkratka, ale drsná...
░▒▓~_~▓▒░
«*»
Petulko, zvláštní..
vidím v tom čistou lyriku odzbrojující duše, kterou tma ani v nejmenším rozpínavě nepohlcuje, naopak dospěla ke své výrazové zkratce, oblékla se do své dokonalosti právě svobodným hvizdem z pomezí jařma pod přítlačný prst. :))
Kždp. silné.. * * *
Semipalakva
13. 11. 2001
nuž, chce to silnejší cit pre imagináciu a empatiu...
Krásne vety. Územie - jeden konkrétny pojem - a územie nikoho - ďalší konkrétny slovný pojem (s iným významom, pravdaže), čoho kombinácia vytvára zaujímavé asociácie. A nezabudnúť na osmaotenú jednoslovnú vetu (dospelo). zrejme dosť veľa (všetko?) naznačuje... Posldná časť je - ako hovorí Bixi - práve tá, ktorá dáva básni širší rámec na interpretáciu (pekná veta s tým palcom a pískaním!).
Nasa to vcelku zaujalo a tak si zatipuje
Áno, Bixi, vlastný rámec. Tak by to malo byť pri každom... Nech každému povie to, čo je v ňom... samom...
Kafka, Mythus, Bix, ďakujem.
územie prerástlo, dospelo, a teraz hvízda pod pritlačeným prstom
jemný náznak skutočnosti ... poza chrbát ... prešla tenká svieca
... plameň ... obrátim sa
Obdivujem Tvoj jazyk...je naozaj nesmierne...pestovaný ! :o)
Toto dielko možno interpretovať dosť široko, musím si naň nájsť svoj vlastný rámec...
Mám to !
územie nikoho ** ( kupodivu moja neobľúbená genitívna väzba, tu však účelne použitá :o) )
pritlačený prst**