Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO smutku nechci
Výběr: a2a2a
31. 07. 2010
23
37
2938
Autor
Jazylka
Tři řádky
tečka
pak už nic
snad je to jenom nenávistí
že onyx nejvíc k duši ladí
setnout ti hlavu
do kapradí
káže mi v kmitech náušnic
nechat ji tam
kde tleje listí
všem mnohonožkám pro potravu
Tři řádky
přečkat
kdo byl v právu
už nezáleží
máš ho ty
po dnešku vždy si budem jisti
že cukr roztál v černou hmotu
lehčí by bylo nečíst to tu
jít stopou hadí za kořistí
jít stopou hadí samoty
37 názorů
Já nerad barvu onyxu,
vždyť jenom smutný komik jsu
a než bych černý cukr měl,
tak radši hnědý karamel.
obzvláště kvituji mnohonožky. mnohonožku v básni už jsem velmi dlouho neviděla, jestli vůbec někdy.
a někdo tu dostane vynadáno, že mě na tebe neupozornil dřív. už to vypadalo, že tu skorem není co číst - a ony tu nové talenty jsou a ono se mi o nich neřekne?? škandál !! :o)
kawa, ďakujem velmi, a aj z komentáre k ďalším dvom. tiež mám radosť, že som tu tvoje básne objavila.
Hezky, s švihem, bez zbytečností a trefně, navíc veršem... téééda, šikulka :-)
*
Ještěrčí král
24. 09. 2010
spätne vďaka aj ďalším za zastávku a komentár - Háber, zblblýptáček, Prostovláska.
Milá salix, ešte stále mi to nepíše tak, ako by som chcela, posielam veľký dík za tvoju priazeň a pozornosť.
certofka, ďakujem aj tu, mám radosť, že si po prvej básničke mala chuť prečítať aj ďalšie.
a2, ďakujem za láskavosť po tretí raz, dovolím si pri príležitosti prvého obdržaného "písmáckého výberu" vypiť pohárik Tokajského na tvoje zdravie.
zblblýptáček
11. 08. 2010
káže mi v kmitech náušnic...sa mi najviac páči, ale vlastne je celá veľmi,ale naozaj veľmi vydarená,úprimne závidím :),Jazylko, že Ti to tak píše,
Miroslawek
03. 08. 2010Miroslawek
02. 08. 2010
Miroslawek, beriem to tak, že rytmicky sa tam striedajú 8 a 9 slabičné verše, (napr. Tří řádky, tečka, pak už nic.. je jeden verš, rozdelený na viac riadkov len aby v ňom nemuseli byť čiarky) - keď sa to číta nahlas, je to zjavné, a takto tam nie je ani jedna rýmová dvojica viac než cez 4 verše.
Ovládnutie rytmu verša nie je cieľom.. hmm. Veď ja viem. Tak by to malo byť na konci vývoja, ale ja som ešte len na biednom začiatku.
A díky znovu za návštevu a za podnety.
Miroslawek
02. 08. 2010
Dúfam že ano, a že potom občas aj napíšu nejakú kritiku nehodnému začiatočníkovi pre ponaučenie..
Díky, ale nejsem zas tak dobrá, jako spíš tu momentálně není moc silná "konkurence". Byli tu mnohem lepší, když jsem před 3 lety začínala. Tenkrát bych nedostala výběr ani jeden. Však oni zas přijdou :-)
Janino, ďakujem mnohokrát, je to pre mňa pocta dostať takto priamo od držitelky zlatého výberu.
To je pěkně vázané, to tu každý neumí! Koukám, že tě budu muset začít číst :-)
Agáto, díkes, z toho som začínala - pôvodná štartovacia idea bolo dvojveršie:
"snad je to jenom horkým létem
že cukr roztál v černou hmotu.."
ale tak to chodí, že pri konečných úpravách polovica zvetrala a odpadla.
preraďujem to z Indispozic do kategórie veršov, bola som na vážkach od začiatku, guy, dík že si ma povzbudil. A srdečne ďakujem za všetky doterajšie ohlasy - Freny, Jara Agnes, Dave9562.