Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVulgarita, jak ji svět nezná.
Autor
Edvin1
Dost dlouho jsem váhal, jestli mu to mám říct. Bylo to u stolu v kantýně.
„Pane kolego, nechci se vás dotknout, ale bryndáte si na kravatu,“ nevydržel jsem to.
Až se zakuckal, jak jej to polekalo. Byla hedvábná, červená s modrými puntíčky, jedna z kolekce, na níž si velice zakládal. Sklonil se k ní, a pak na mne vrhl pohled plný hněvu.
„Snad jste se neurazil?“ řekl jsem. Jeho nasupená tvář působila groteskně.
„Vy, vy… osobo! Vy mě ani urazit nemužete!“ vyjelo z něho.
Kolega bohemista zase jednou překládal. Ze své rodné němčiny do jazyka mého. Sie können mich gar nicht beleidigen, zní ta fráze v originále. Hm.
Tak já tě urazit nemohu. Taková nula jako já se vůbec nepočítá.
Uvidíme.
Namočil si ubrousek do sklenice vody a kravatu si očistil. Zastrčil ji mezi dva knoflíčky košile, pod bradou si za límec vsunul jiný ubrousek a uhladil jej na prsou.
Jedl jsem a díval jsem se na něj. Vždy, když vkládal do úst sousto, zatvářil se, jako by jej někdo vedl na mučidla. Po chvíli jsem se k němu naklonil, co nejlíbezněji jsem se usmál, a řekl jsem tak, aby to nikdo jiný neslyšel:
„Čuráku!“
Ústa se mu zastavila v polovině žvýknutí. Udiveně na mne pohleděl.
„Co ržíkáte?“ řekl.
Nešetřil jsem úsměvy:
„Vole blbe idiote.“
Poslední internacionální výraz pochopil, a hned se zpětně propracoval k významu předešlých. Polknul, a pak se mu brada roztřásla.
„Co si to dovolujeté?“ vyrazil ze sebe.
„Kreténe!“ řekl jsem polohlasem a napil jsem se ze své sklenice. Nad jejím okrajem jsem viděl kolegova pootevřená ústa a vykulené oči.
„Jsi hajzl, a tvoje matka byla kurva,“ zašeptal jsem mu a důvěrně jsem zamrkal.
„Vy mi ubližujeté,“ řekl.
„Já že vám ubližuju?“ zakroutil jsem hlavou.
Třesoucíma rukama si sundal brýle a čistil si skla.
„Proč bych to měl dělat?“ řekl jsem. A tišeji: „Ty pitomče!“
Pořád si čistil brýle. Rozhlédl se po sálu a pronesl plačtivým hlasem:
„Er will mich beleidigen!“ On mě uráží!
U okénka zase jednou někdo upustil tác a kolegova slova zanikla v potlesku strávníků.
Obřadně jsem si ubrouskem utřel ústa, vše srovnal na tácu a vydal se k okénku.
„Ccc. Já že ho urážím. To jsou mi věci,“ kroutil jsem hlavou.