Dík za tvé zastávky GWKTD... taky rád líbám rozbřesk
Běhal mi mráz po zádech z toho, jaký to ve mě vzbuzovalo obrazy. Neuvěřitelný.
Doufám, že utrpím amnézii a budu to moct jednou číst zase poprvý.
***
Jazylko, díky moc za tvoji přízeň
škoda že tomu nemôžem dať ešte jeden tip
..pání..to jsem ráda..že jedu pozpátku a nenechala jsem toho..:)
Tak tohle mě dojalo. Má to šťávu, je to upřímné, zkrátka poezie na velmi vysoké úrovni. Děkuju *
dobrý - a myslím, že k tomu štrůdlu komentů už není moc co přidat... snad jen: s tebou ten testosteron takhle v srpenci pořádně lomcuje, hade!!! :o))) *t
Nemá to chybu... Šťastná žena, ta Marcelka... :-)
První věta dobrá, druhou nechápu :-) Osvětlíš?
První strofa dobrá, to se musí nechat. Pro mě podstatně jiné dílo, než ty ostatní.*
tie zložené slová (časostejnosměrný a pampevlci) mi tam nesedia, rušia celkový náboj. tiež aj schodíky v druhej slohe. ináč je to nádhera pranádhera.
líbí se mi a to tak, že moc, jen tvé "pampavlky" mi připomněly starý vtip, kdy chtěl zkřížit pampelišku s koniklecí, aby získal konilišku, jenže mu vyrostla pampaklec :-)))
Pro mě tajemné až strašidelné - to já ráda.T*
sssssssssserpenssssssssssssonyaaaaaaaaaaaaaa
Rádo se stalo, ostatně při určitém výkladu svého nicku vlastně žeru hady ;-)
Přijde mi víc hravá než obsažná, ale to bude tím, že mi schází společný jmenovatel pro předpokládané narážky. Takže při tom, co si tam dosadím, dojde u mě na ony jednooké nestvůry, které jsou součástí mužského těla, plus vlky v pamperskách, no, jsem zkrátka zvyklý se bavit sám :-/
Obecně si ale rád přečtu něco, co není triviální a nekulhá na žádnou nohu, při mé romantičnosti se mi líbilo hlavně posledních pět řádek.
Pak je to prostě tečkově formální... Mimoni... takhle uvozuji své publikace od začátku a tak to budu dělat... takže to není na efekt, ale z nouze ctnost. Díky za zastavení.
ad Norbert: ty schody (všimni si že regresivní !!!) mě napadly až ex postum... pokud vadí, tak je přeskoč :-)
ad Mimoň: jsem rád, že to aspoň neevokovalo romantirock od HIM :--))
ach, kéž by se tradice mohla oživovat aspoň humorem ! Moc díky za přínosssný sssstop
Název mi zní jako LPčko emo kapely.
Obsah příliš nepřekvapí:-(. Očekával jsem, že se z toho vyklube komunikace s nějakou osobou z masa a kostí, nějaká tvář té dívky/ženy, ale je to anonymní, mohla by být ÚPLNĚ JAKÁKOLIV, nedokážu k ní najít stanovisko. No a ty průběžnými rozpustilosti typu pampevlci... nevím, jestli se dá romantická tradice oživovat humorem. Alespoň né takhle.
Poslední sloka je hodně romantická, nejvíc se mi asi líbila ta předposlední, ten kontrast černa a zlata a jakýsi neklid, ale ten hladící vítr, to už je taky obraz k odpolednímu čaji:-(.
Ty tečky na začátku a na konci žádný zvláštní efekt nepřidaly.
Musím tě pokárat za vztahovačnost. Opravdu se cítím zavázán a je to můj dobrovolný pocit a neznamená ani na okamžik, že bys mne do něčeho nutil. A že v takovéto situaci nerad kritizuji je přirozené.
Pokud jde o ty jednooké, musím trvat na svém, to že jednocí jsou králi mezi zlepými je obecně známá věc a ty jsi neřekl nic navíc. A jinak je v pořádku, že si stojíš za tím, co vnímáš jako správné. Být znejistěn a nevědět proč je k ničemu.
:-) někdy je sakra dobré znát své pappenheimské
White - vím, ale mé Múzy jsou přelétavé :-))
Odhodím skrovnost, když tu napíšu, že poznám dobrou věc - a tohle je setsakra dovrý, zpěvný, podmanivý, prožitý, lehký na dotek, těžký na stvoření,
kdybych mohl výběrovat, tady by to bylo jasný...
Kochám se,
Marek
Marku... ty přece něco múzách, hloubkách a lehkosti taky něco víš, neníliž ??? :-) Jsi tady jeden z mála, který umí odhadnout krásnu a VÝZVU vázaných veršů.
Začal jsi špatně, samozřejmě :-) Jiříku, a moc mě mrzí, že jsi vlastně ani nechtěl a přesto vteřinku povinán, učinils tak. Za to díky, byť jsem dalek toho, abych tě k něčemu nutil... proto mě ta první věta mrzí. Budiž. Tvůj příklad (lepšího) závěru přejdu, protože jsi do něj promítnul msvé rytmické cítění... a já zůstanu u svého. Spíš jsem byl překvapen, žes nerozhlédl "housky na krámě"... např. transponace "jednookých králů mezi slepými", protože na tom poslání a katastrofa veršů stojí a padá. Stejně tak - a to je velmi subjektivní, jsi poněkud rezignoval na pochopení mého stylu, což je pochopitelné, když neznáš kontinuitu mých veršů... řekl jsem styl? Ano, tenká linie (tak dráždivá, tak ostrá) mezi quasiarchaickou poetikou a civilností. V každém případě dík za tvůj čas
Pro mě je to lahůdka, kterou vychutnávám znovu a znovu,
Ty musíš mít Múzu, člověče :-)))
Má to lehkost i hloubku,
Marek
Jak já nerad hodnotím verše těch, kterým se tak trochu za jejich přízeň cítím zavázán, zvláště pak, když jsem nucen být kritický. Navíc se necítím povolaným zvláště pak u vázaného verše, který má své zákonitosti a já k nim přistupuji docela nezodpovědně. A tak,milý Jene, v nejlepší víře sdělím svůj subjektivní názor.
Obsah:
Rozumím tomu jako jakési oslavě, možná omluvě či uznání momentu, kdy dívka získává rozměr ženy. Pokud jde svým způsobem o vlastní prožitek a současně vzkaz, pak si myslím, že je obsahově dostatečně pokryt snad až na to, že je kolem toho docela hodně zbytečné vaty.
Rytmus, provázanost veršů:
Tady podle mne to místy docela pokulhává, např. 1.sloka, poslední verš, kdy je tam jedna slabika navíc a s ohledem na složené a ne příliš obvyklé slovo ...časostejnosměrném... se ten antiritmu tohoto verše ještě prohlubuje. Podobně ve verši ...život je takto divně proměnlivý, tam je také slabika navíc, ale nijak mi to nevadí, možná i naopak, vázaný verš nemusí být nutně vždy rytmický, pokud je to odůvodněno významovým důrazem, a zde ten povzdech ...divně... sedí, má obsah, možná by stačilo napsat ...tak divně proměnlivý. Stejně nešikovný je rytmus ve sloce s pampevlky ... na ty jejich krky, tam je znát, jak je ten verš násilný. Znovu pak v poslední sloce ....pohnul se ve tmě už nevydržel sedět... co kdybys napsal závěr básně z rytmického hlediska takto:
(Ber to jen jako demonstraci rytmu, nic víc)
Byla jsi nahá
a kdosi zlatorohý
pohnul se ve tmě už nevydržel stát
pak černý vítr
pohladil ti nohy
a o zbytku nesmím
lhát
Výrazové prostředky:
V první sloce píšeš o jednookých, tady se čtenáři vnucuje jakýsi nápad, co bude dál, a ono nic. Podobný příslib je ve slově navlečená, poněvadž znamená víc než oblečená a zase jsi tento nápad vzápětí opustil, ačkoliv je nosný. Krásný je verš ...hrozný Měsíc věčně stříbrobledý... a ten je i v následném verši rozvinut, třebaže ...na ty jejich... působí hodně hovorově.
Lze říct, že inklinuješ k lyrickému vyjádření a neschází ti nápady, které však jen nahodíš a opustíš, takže se může zdát, že jsou nahodilé a že si jejich potenciál v dané chvíli neuvědomuješ.
Ale chráním se svůj pohled prezentovat jako odborný, není o nic méně subjektivní jako ostatní.
že se klaním, babíííí :-) má ústa
ad UCHO na koleji: díky za tvou ironii, ale klídek... nemusíš se až tak klanět ?! Je to rozdíl, viď ? :-)
ad A-N, vykačky se tímto eliminují :-) tehdy ještě nebyl ani slavný a vlastně je pořád stejný. NIKDY nezapomenu, jak jsme jeli za našima Marcelama na škola v přírodě (neb ony Pajdu škádlily) a Karlos měl tu svou krásnou kytaru v pevném futrálu: a chytli nás někde u Jihlavy policajti, že právě někdo utek z věznice a je nebezpečný. Doteď se tomu s Karlem smějeme. A ten den jsme zakončili v nějakém letním kině, Aleši a já viděl poprvé Kalamitu s Bláhovou a Bolepolévkou :-) Jak bych mohl na ty krásné chvíle zapomenout ???
...snažíš se tvořit a to je dobře, za to* :)
"kdy slepci spí a bdí jen jednoocí", je dobré,
ale je mi nějak povědomé, nepoužils to už?
týjo, spolubydlící Plíhala...asi ti budu vykat :o) tedy Vám...
u nás zase bydlel Marcel chroust.
Hřebík na hlavičku! Jo, nemám čas, Písmák mi bývá minutovým oddechem při práci :-). Máš krásné rýmy, dokonalý rytmus, zajímavé a působivé obrazy a chytl mne verš "po břicha v proudu časostejnosměrném" :-)
Vojslav Getman. (Nebo Ketman?)
No samozřejmě, return. A to jsem si myslel, že jsem se už alespoň v tvém vnímání posunul na úroveň Ohníčku. No nic, ještě že jsem nezvarioval Mateřídoušku. Díky za tvé plodné zastávky, rostlinko
Takže sessss v tom prostředí pohyboval... jasně Plíharmonyje byla tehdy Karel, Emil a Vojslav... na příjmení si za boha nevzpomenu, ale to jméno Vojslav bylo hodně neobvyklé.
a abys nebyl smutný, že tě EP s indonástrojem fakoval:
zdržoval jsem tehdy vzlyky
ani hubu jsem si nemyl
sitár neprodal mi Emil
stejně v něm měl sitarbíky
"rozehrávání kontrastní variace" ... to je termín:-) No řekněmě, že víc než pampelišky a vlky, jsem měl na mysli tz infantilní rýmovačky jak ze "Sluníčka"
Znal jsem i Emila Pospíšila. Nechtěl mi prodat sitár, pacholek, protože" ji prej dostal od Jardy Hutky a je tím pádem památeční". Tak jsem mu ji jenom záviděl.
... takže přeji příjemný strk prstu skrz brk... point of no return
ad return: ano, jasně, chápu... strofa "žluté" rozehrává kontrastní variaci na pampelišky s vlkama a se vší další havětí...
tak pekne hravo - tajomná *
Mě přijde, že je to na hraně čtenosti .. nebbýt hezkého začátku, pár míst, tak je to b
plné vsuvek a vycpávek .. Sloka .. "žluté ..." grrrr to už bych si raději strčil prst skrz krk ...
Takže Karla znáš??? Já si to trochu myssslel, K, fakt jo. v období cca 1981-84 měl Plíharmonyji, pamatuješ a právě tehdy jsem dělal Fildu v Olomouci. Krássssný čassssy, parde barde!
Chápu. Karel je jediný mimozemšťan se kterým se znám.
Ale co hraju bigbít, už se na štacích moc nepotkáváme.
Paní Baronko, sss uctivostí líbnu ručku vaší :---)
Je nádherná
silná
a prosvítila den
T
Květoňku mořský ďasi, díky za zassssstavení.... víš od koho jsem ukradl (bezcitně, rád a cíleně?) pampevlky ???? Bys milionkrát hádal, nedobereš se ústění. Od Karla Plíhala! V letech 1982-83 jsems ním bydlel na jednom bytě... a jednou jsme (s našima Marcelkama - já s tou svou žiju už 27 let!, on tu svou nechal asi za 27 minut :-) hráli asociační hru a tam to použil. Od té doby nikdo, až teď já, takže copyright KP. :-)
Obraz přímo surrealistický.
Když pominu pampevlky a časostejnosměry, nejvíc se mi líbí obrat - nahá a přitom navlečená.
Ani se nebudu přiznávat, co si pod tím představuju.
Díky, Diano... ale stejně si neodpustím poznámku... tvé komentáře se často nesou v duchu... pěkné, krásné, nemáš někdy chuť rozvést - proč? Anebo nemáš čas?
... protože se mi líbí písmena, kterými možno malovat obrazy. Dík za zassstávku, W
líbí se mi obrazy, které písmeny maluješ *
některý věci musí být dlouhý...
Je to dlouhý, já vím :-) dík za zassstávku