Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProměna Tomáše Hanáka v langoš
Autor
Movsar
Tomáš Hanák se probudil do dne, který začínal přesně v okamžik, kdy se probudil. A aby toho nebylo málo, začínal přímo u Tomáše v bytě. Byt to je krásný, jak by řekla stará Jechová, i půdičku má, a je celý skleněný. Nikdo přesně nevěděl, zda to bylo množstvím skla, které Tomáše obkolopovalo, ale ten den se Tomáš probudil s podivným přáním na ještě suchých rtech. Stát se langošem.
Aby nevznikla mýlka, Tomáš neměl přání stát se bývalým ministrem vnitra Jánem Langošem, nýbrž těstovinovou plackou, smaženou a tučnou, pomazanou množstvím česneku. Velkým množstvím česneku.
Ještě chvíli Tomáš hleděl šesti sklěněnými stěnami ven do pražských ulic, kterými zrovna chodil Honza Kalousek a čural. To podnítilo Tomáše a nápad byl na světě: zavolat Aťce.
Netrvalo to dlouho a Aťka byla součástí Tomášova pokoje, celého sklěněného a plného zvrhlých nápadů. S Aťkou přišel do toho veskrznaskrz průhledného pokoje duch šedesátých let. Květiny, láska, svoboda a vzpomínka na strýčka Mansona.
Tomáš vysvětlil Aťce oč mu jde a vytáhl ze sklěněného kredence velké množství česnekového krému. A už se mezi šesti skleněnými stěnami odrážel výskot a pískot, pach česneku a unavených těl, nadnesené nálady a vzrušení. Hra na langoš a obsluhu langošárny neměla chybu.
Náhle však mezi Tomášem a Aťkou vznikl spor, jehož jádrem byla hudba. Mužský princip, Jang, volal po Chill out music, ženský princip, Jin, požadoval bručení tibetských mnichů. Nikdo přesně nedovedl vysvětlit proč, dokonce ani Dana Drábová či Fedor Gál, i když Fedor se jistou dobu domníval, že věci na kloub přišel.
A jak rychle spor vznikl, tak se taky ztratil v tom skleněném bytě. Poslední obrázek, který mohl Honza Kalousek z ulice skrz sklo a proud moči vidět, byl zamilovaný pohled neznámé ženy na česnekem potřený langoš, ve který se teď Tomáš už definitivně proměnil. Langoš ženě pohled opětoval a sen byl dokonán.
15 názorů
sońa je mizérie nahoty.
anebo prostě zkus nějakou soňu. jednu znám, byla perverzní. už ale není, neboť nereaguje na mé neméně perverzní sms, kterými sleduji jediné: obnovit perverzi na zemi, a když se to nepodaří na zemi, tak alespoň v mém či jejím bytě. ale s rišom si musím zpievať: "..už asi nie si, dobojované..." škoda že ženy nevyhlédavají tzv. volné svazky. hned chtějí svazky pevné jako čína.
Uf, beru zpět, co jsem tehdy říkal. Pročítaje proměnu Tomáše Hanáka v langoš, klidně bych si přečetl i víc takových děl. Nemáš něco v záloze? Vyznačuje se to takovou krásnou perverzní surrealitou.