Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZnamenaný chléb, aneb dědova p(l)íseň
Výběr: kafka
13. 11. 2001
16
0
3635
Autor
sidi
Jako malé dítě
miloval jsem kůrky
na celém světě nebyl chléb
aby jich měl dost
A třebaže jsem rodiče
celkem poslouchal
nikdy mě neodradila
maminčina nelibost
A taky jsem hladíval
kočky proti srsti
netušící která bije,
a že to není legrace
nýbrž má nezralá budoucnost
* * * * *
Dnes už chléb krájím
a poctivě jím střídku
však také není co býval,
schází mu znamenání křížem
i rozzlobená laskavost
A kočky už také nedráždím
hladím jim záda ke spánku
a ony mi předou do ticha
jak sudičky přízi
na dobrou noc
"A v zimě jsem házel sněhové koule na auta pošťáků !!
a …
ale už dost."
rozpustilé vzpomínky s příchutí kmínu a velkých zrnek soli jsou úžasný... ani se mi nechce připodotýkávat, že si do dnes koušu nehty na palcích u nohou... ale to je rodinná záležitost, bo je máme v průměru o dvaapůl až tři cenťáky delšejší než ty ostatní, rozumí se na nohách, jistěže... :-))) šmankote já žvanim! odpusti, sidi, už mažu :)))
Litochowitz
01. 08. 2002
moc milý :o)) moje babička, když mi chtěla udělat radost, vydlábla ve skrojku střídku,naplnila sádlem a střídkou přikryla :o) šlo to jedině s Kuřimským chlebem :o))
Moc hezký ... a zvlášť závěr básně .... kočičí sudičky - a neukázněné vzpomínky... nenápadně a nesmírně půvabné ... :c) -já to prostě tipnu a vyberu - a hotovo !
Kafčí, velemilý sidi neví co ti má promíjet, ledažeby to vyplazování jazyka (českého). No ale když už chceš klečet, počkej, podsypu ti hrachu. :)))
úžasná věcička a hned si ji přitípnu :-)
nikdy neříkej dost! ;)
Všechny naše "pošetilosti" nás někde cestou laskavě doběhnou a patřičně sněhem za košili zostudí, proto se nepřiznám, že než se mi přišlo domů, vždycky jsem vypečenou patku z chlebíku okouSala. :)
Sala:
A já pořád "Sala", divoká husa :) ze severských pohádek, a ono zatím takhle prozaicky.
Inu, na severu je nám pořád teplo(s)měrem husí kůže brk nebrk přitáhnutá až po uši zima.. (v prozaickém vleku:)).
no ale vlastního dědu.. bych zplesnivět ani při kůrce u písničky zaspílané jauvajs.. nenechala ;-)
:-))))
v mládí jsem si stříhala nůžkama na nehty vlasy, řasy a obočí...
ale už toho bylo dost...
Semipalakva
13. 11. 2001
já už jsem léta naštvanej permoník a nejsem fajn...
jé!!! A eště ke všemu - já vypadám! ... to ty kulatý nůžky...
jen jeden tip? ? ? ?
taková milá věc?
tak aspoň druhej ****
moc potěšilo! :)
no, já už bych bývala dala nejmíň čtyři, dyk proto sem furt chodím, a nechce mi je pustit...
Wopi, fakt... nebij mě...........
kafko...!
biju Tě snad někdá?? ztlouk jsem Tě snad v životě víc než másla?
tak vidíš...
:)
Wopi, právěže už vůbec nic nevidím... od té doby, co.......... ale darmo mluvit...
;-)
velemilý sidi, na kolenou prosím, promine...
jsem se neudružela... *