Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDvůr nemocnice u svaté Anny
20. 11. 2001
17
0
6006
Autor
Bacil
Na nemocničním dvoře
svět čerstvým větrem voní.
Větve se k zemi kloní...
a za zdí lidské hoře,
tu menší a tu větší.
Venku však stopy není;
večerní rozechvění
tělo i duši léčí
A na zpívání kosí
se zapomenout nechce
člověku je tu lehce -
- když bílý plášť tu nosí
a každé odpoledne
se za šumění stromů
zas může vracet domů
(pacient nedohlédne...)
Nuitíííííí, však já pohádku o Popelce znám, ale chtěl jsem Tě trošku poškádlit, a jednou ranou zároveň vtáhnout do děje Popelušku :-))
Hňá hňá... se Ti povidlo.. echm... pometlo.. ugh
Ale kdyby vás doopravdy zajímalo, jak to bylo, tak na této adrese se to dozvíte. Samozřejmě nechci nikoho nuitit, ale možná vás to bací.
Popelka, bacílku, Popelka a tři oříšky :o( Ty.chjooooo...taková krásná pohádka...
Haugh, domluvila jsem :o)
Ještě vztyčím na nejvyšší vrcholek vlajku, napíšu, byl jsem zde, Fantomas a můžu si jít s klidem třebas číst..ju ju, mám rozečteno a zvědavo očekávám konce :o)
myslím, že tam spíš něco praskne, teda nééé močák, to neeee!!! Ale jeden opat se jednou za sto dní vždycky obleče do "civilních šatů", aby neposkvrnil své roucho a jde páchat "hříchy" :o) to je bašta, co? :o)
toť otázka, to podle toho, o které dobytče se jedná! jestli myslíš tamto, ne, to ne, to víc vpravo, no, to,.....tak to je vcelku slušně vychované, ale zato to, které teď odběhlo, to je pěknej ďáblík...no hrůůůůůůza....
No jo, když Ty trváš na tom, aby Ti věřili všicí... to Ti nestačí, že Ti věřím třeba já? :o))
Ty mi právě nevěříš, že se bojím nejfííííc nemocnic! Víc, než ty :o) chi chi
Tvoje logika mě udolala, kapitoluju. Už věřím, že nevěřím a bojím se, že se nebojím víc než - no prostě kapitoluju (poprvé to byl překlep, podruhé už jsem to nechal schválně :-)) ).
Kapitoluješ? To je dobře a bude to tedy dílko o více kapitolách? Rozhodla jsem se oddat studiu LOGIKY, co Ty na to? Radši ne, viď? Ještě bych potom musila den co den kapitolovat a to bych měla pořádně vypsanou ruku, béééé...to nejní ovečka, to je jenom muška jenom zlatá. Ano, jenom je tam dvakrát, vím o tom a je to schválně. Kapitoluješ? :o)
pchá, to by se nevidělo, protože strach vidět nejní, víme? zeptej se své dcerušky, ta Ti to poví určitě nejlíp, malé děti vědí všechno nejlíp, jenomže my jim nerozumíme a tak se jim snažím přibližovat svými výlevy a tak asi proto jsem třeštidlo.ježíšmankote co to tu zase blábolííííím?????
jůů, já se bojím nemocnic, mám vždyckybobky už týden dopředu než tam mám jít. Bojím se i jen dojít k doktorce aby mě prohlídla, jestli jsem teda nemocná nebo ne...brrr..
Znám ty dvory kde sklepáváme...cestou tam bláto z bot, cestou zpět...bílý svět.
Čáro: ... no... tak něco :)
Bacil: Ale no tak! Ona je především úplně normální babizna, jafný?! :)
Kdo dohlédne, když pták křičí
Kdo smí nosit srdce kamenné
Kdo větve láme, kdo je lepí
Kdo vás jednou předvede
na popravu člověka
Dívat se nechci, bílí plášť do okna,
plachetku smíru
Nenosím srdce z kamene
jen člověk prostě pořád nedokáže
být duchem na druhé straně zdi.
Mé srdce přesto miluje
a rozdávat chce lásku
i když to někdy nedokáže.
Ona je víc než sestřička. Ona je dobrá duše, která jde někomu o život, aby pomohla. Ale to je jen jedna z tisíců věcí, které jsou n Yeziiince naprosto úžasné.
Pěkné, moc. (Snad jen... nechci Ti to vnucovat, je to jen pocit z prvního čtení, ale já bych v posledním verši slůvko "pacient" zjemnila - nahradila něčím, co se v básence uvelebí lépe(?).)
Čaroděj: ???! Jste-li nespokojeni či máte jakékoli připomínky k práci personálu či chodu oddělení, sdělte nám je pomocí anketního dotazníku (k vyzvednutí u stan. s. každého oddělení/ambulance). :)))
Yezzinka - deprese padá z těch domů, postav nemocných za okny a pachem choroby....... ty jsi sestřička?
Matyjustin
29. 11. 2001
Bacil, gratulujem, a obdivujem, ze popri neskutocnej produktivite kvalita netrpi, prave naopak! Aj ked na druhej strane, nemocnica kazdy den zvnutra musi byt poriadna masaz mozgu...Be cool.
tam to znám,mamka tam zařezává do těch,co nedohlédnou :o)
pěkný !i za mamku!
No... Hlavně, že to nevyvolalo nic, co by se muselo řešit hospitalizací, neboli "unemocnicováním"...
Ne, fakt je to hezký. Znám ten pocit moc dobře. Z obou stran... Díky za básničku.
Ne, fakt je to hezký. Znám ten pocit moc dobře. Z obou stran... Díky za básničku.
░▒▓~_~▓▒░
«*»
Před mnoha lety jsem ležel v nemocnici se slepým střevem. Střevo bolelo jen trochu a tak se mi tam i docela líbilo. Prima sestřičky, bezva spolupacienti, se kterými byla legrace, důstojní moudří lékaři. Ve své naivitě jsem si říkal, co všichni proti těm nemocnicím mají? Postupem času mi to samozřejmě začalo docházet. Jak člověk stárne je v jeho okolí stále méně "slepých střev" a stále více daleko horších věcí ( a to ani nemusí být doktor). ...... asi tohle mi prolétlo hlavou při čtení téhle básničky. Nic optimistického, co?
Nicméně básnička si típ zaslouží .... :o))
Básnička hladivá...ba, ba...
Realita je ovšem děsná... Ze zkušeností ze špitálu Nemocnice u Milosrdných bratří alias Nemocnice u nemilosrdných sester...
Ono u sv. Anny to jistě lepší není... a já ostatně důsledně rozlišuji svět uvnitř a vně zdí... Škoda, že to nemůže být lepší i uvnitř zdí - hlavně co se týče přístupu k pacientům. Ale to je boj na několik generací...
Znám ten pocit... když třeba člověk jde navštívit zdravotní sestřičku do Motola, padne na něj deprese:-)
V nemocnici u Svaté Anny jsem ležela v létě 75 nebo 76 s ledvinovou kolikou a píchli mi tam morfium:-(( a pak jsem 4 dny vůbec nevěděla, že jsem.
T*