Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSněhurky v nivě
24. 11. 2010
6
13
1370
Autor
Špáďa
Snížek když pluje před okny,
korunám stromů na lokny
tiše a něžně dosedá...
Hledět si práce — což se dá?
Každou chvíli ji přeruším
a vůbec přitom netuším,
že pracovní řád poruším
a šéf mi nandá za uši.
Když závoj hebký v dol se snáší,
z piruet víří, bíle práší
a češe vrásně žluté nivě,
na vás, mé sněhurky, hledím snivě.
13 názorů
musím se přiznat, že mi ten sýr naskočil automaticky, zatímco louka až při čtení, hanba mi! Ale zase mi nevadí snížek a celek vyznívá příjemně, takže ráda tipnu :-))
no tak zas, když někdo použije slovo čumiv, tak mu i nějakej ten snížek odpustim, no :))
Díky všem moc za odezvy a kritiky. Takže:
Honzyku, když jsem to psal, fakt jsem netušil, že toho sněhu bude letos tolik... |:-)
Větroplachu, na jiných serverech jsem ji taky publikoval a každý druhý čech asi myslí v první řadě na žrádlo, že niva znamená i louka, si vzpomene až později...
Blbjenko moje milá, jestli to bude bosou nožkou, tak se docela těším, nejsi-li tedy přímo karatistka /:-)). Ta prostřední sloka by byla samozřejmě v knižním vydání vypuštěna, ale takhle jsem ji napsal jedním tahem, čumiv před dvěma týdny v práci z okna na první letošní okolopražský snížek. A gramatickým rýmům se též snažím vyhýbat, zde jsem je nechal schválně jako výraz zoufalosti, že nemohu seknout na chvíli s prací a pozorovat něhu v sněhu...
Sveřepe, měl jsem tam během tvorby i
„...sněhurky, na vás hledím snivě.“, což je plně v rytmiclé shodě s předchozími verši, ale při recitaci více vynikne tato varianta sezáměrným výpadkem z rytmu. Zkus si to přečíst nahlas,... uvidíš!
Bíšo, javavio, Rajmunde a Diano, vám taky díky za zastavení. A užijte si toho sněhu všici pořádně, příští zimu třeba nebude téměř žádný...
Nejhezčí je první sloka, ta se mi fakt líbí. U druhé mi vadí tři gramatické rýmy za sebou. Třetí jakž takž. Celek vyznívá mile t*
mě snížek moc nevadí, od toho máme zdrobněliny, aby jsme je mohli občas i použít, si myslim...
pokud dospělý muž použije slovo "snížek", zaslouží si kopnout do koulí. předpokládám tedy že jsi dospělý. a prosimtě nerýmuj přeruším/poruším, wono je to jaxi to samý slovo, že, jen s jinou předponou, že. vidím jistý smysl pro rytmus, ale tohle je ještě takové začátečnické. třeba příště :)
větroplach
24. 11. 2010
...kdyby na konci bylo:
"na vás, mé sněhurky, hledím, S V I N Ě...!" - třesu se radostí po celým těle........ale takhle spíš nuda, se neuraž...))) asi jsi ještě malinký (á)....pozor na píďofily..))