Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSatelity
Výběr: Zbora, a2a2a, Markéta, Print
27. 11. 2010
60
44
5824
Autor
egil
Satelity
Rodinné domky
trávily za žaludeční stěnou
večery s příchutí seriálů. Silnice byla jak napjaté střevo;
šli jsme, dva vyvrženci
domů,
satelitní čtvrtí.
Tak. Ve kterém domku bys nechtěla bydlet.
- No přeci v tom s tebou,
když nespíš a říkáš:
mám v sobě nemocná zvířata, všechna je pro tebe podřežu;
a také v tom druhém, kde nejsi
a noc je jako divný příběh
s netěsnícím koncem.
44 názorů
Míra se celkem strefil. Ty seriály mi hnuly žlučí, ale nad netěsnícím koncem budu jásat s Krytykem.
Tipy nepotřebuješ, tak si ho strčím za klobouk ;-)
rozdupanésrdce
18. 05. 2011Miroslawek
28. 02. 2011Miroslawek
08. 02. 2011
až na večery se seriály
dva vyvrženci domů bych dala s "u", ale chápu rozdíl
jnak velmi příjemné*
blboun nejapný
20. 01. 2011Zajíc Březňák
25. 12. 2010sepotvkorunachstromu
25. 12. 2010
Umím si přeložit text do mluvy všedního dne a neskutečně mne to pobavilo, jen to navozuje myšlenku, kdy člověk začíná být závislý na konkrétním místě...
pre mňa velmi zaujímavé, páčia sa mi s citom zapracované anatomické prvky a aj ten netesniaci koniec.
Nemůžu si pomoct, ale večery s příchutí seriálů a mám v sobě nemocná zvířata vnímám jako klišé a to i po tom, co jsem si k básni vícerým čtením ustálil vztah. Na druhou stranu je to právě ten nehrající prvek, to místní pokažení, o kterém jsem mluvil dřív a které u dobrých autorů bývá jako autentizující prvek. Asi proto, je když je někdo příliš vypsaný, těžko smrad své dokonalé vypsanosti rozptýlí jinak, než místním pokleskem - který pak vypadá jako cenné odhalení zranitelného místa. A nebo to může být taky prostě špatný. To je těžký poznat.
Prostě ti závidím, je to typ poezie, která nechytá za srdce, ale vzbuzuje respekt, jak nápaditě s vtipnou metaforou vyjádříš širokou škálu pocitů dvou baťůžkářů, kteří nezávidí, poněvadž mají aktuálnější program. Ta pestrost a také nálada korespondující s pocity těch dvou
je inspirací.
Pěkný kontrast "satelitní čtvrť"(město) oproti "podřezaná zvířata" ( na venkově se podřezávají ještě i teď zvířata, evokuje sněhem zasypaná města a vesnice...dva vyvrženci města - satelitu - oproti teplu domova, v topících kamnech praská dřevo venkova..sedí tam dva..
Pěkné
aha, vyvrženci. a netěsnící konec :) to mělo mít v názvu varování "pozor nechutné" :))
"Satelitní čtvrť" pro mne představuje chytré a trefné, ale ošklivé až nepříjemné obrazy. Ale zbude po nich věrohodná atmosféra a dobře vykreslená představa.
No a pak to člověka praští do hlavy, jako zlatá cihla obalená plátkem citrónu, a vystřelí na Měsíc... ;)
(tip)