Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak uvařit oběd za dvě koruny a pět minut
Autor
FAE BOMB
Lidi si soustavně stěžujou, že něco nemaj'. Momentálně nikdo nemá čas. S postupující krizí nebudou peníze a až krize přeroste ve válku, tak peníze sice budou, ale nebude možný si za ně nic koupit. Ztratěj' jakoukoliv hodnotu. S předstihem vám teda řeknu, jak si za dvě koruny během pěti minut uvaříte chutnej a zdravej voběd pro celou rodinu. Polivku, hlavní jídlo a zákusek.
Počkáte si, až bude místní JZD sklízet brambory. Skrz tu jejich mašinu ty menší propadnou, takže vy zapřáhnete celou rodinu a nasbíráte několik pytlů. Prostě tolik, kolik jich na celej rok potřebujete. Paběrkování po sklizni je dovoleno zákonem. Brambory vhodně uskladníte.
Tak a teď k samotnýmu vaření. Necháte děti voškrábat dvě kila brambor. Budou nadšený. Mnohdy totiž z nudy pařej' přes síť i hru "Škrábej, skautíku, škrábej!". Hraje se to tak, že kliknete na škrabku a pak jezdíte myší přes brambory v hrnci. Dítka vám budou vděčná, že je něco takového necháte dělat i v reálu, narozdíl vod zabíjení lidí motorovou pilou. Čas na voškrábání brambor proto nepočítám. Když by to vaše ratolesti po pár minutách marnýho hledání vstupu do dalšího levelu přestalo bavit, můžete jim jako motivaci nařezat, nebo hůř, sebrat kabel vod internetu. Alternativně můžete voboje spojit a napráskat jim kabelem vod internetu...
Pak vezmete vodšťavňovač a brambory sešrotujete. Pevný zbytky hodíte do mísy a naředíte trochou šťávy. Kleštěma na česnek prolisujete česnek. Radši víc, tim se nikdy nic nezkazí. Přidáte sůl, pepř a majoránku. Pepře relativně málo, protože škodí zdraví. Majoránka je zdravá, takže hodně. Zamícháte. Jestli vám tohle trvalo víc, jak tři minuty, tak jste pěkný šneci. Do hrnce dáte přiměřeně vody a nalejete zbytek šťávy z brambor. Sůl, kmín, majoránka. Postavit na plotnu. Minuta. Zbejvající minutu do slibovanejch pěti se koukáte z vokna. Tu jsem vám totiž dal jako rezervu. Volej na pánvi je rozpálenej, protože jste si to chytře zapnuli už dopředu. Čas na samotný smažení nepočítám, protože chladnější kusy mezitim ujídáte. Tak totiž uspoříte čas nehospodárně proflákanej jídlem u stolu. Hotovo a můžete servírovat. Prvnim jídlem je česnečka. Každej si podle chuti prolisuje do talíře česnek a zaleje polivkou. Do toho se naláme chleba. Hlavnim chodem jsou bramboráky. A ten slíbenej dezert? Po poslednim bramboráku jste naházeli do voleje vosolený lupínky z brambor. Kde se vzaly? Z každý brambory vám při vodšťavňování zbyde slabej lupínek, kterej ten vodšťavňovač už nevezme.
Pokud si chcete fakt pochutnat, můžete si do bramboráků přidat trochu uzeniny, kterou máte v lednici, už začíná smrdět, normálně se už jíst nedá, ale je vám líto jí vyhodit. Do polivky si můžete dát trochu žluklýho, tudíž bezcennýho másla, nebo na něm vosmažit kostičky tvrdýho, rovněž bezcennýho, chleba. U toho chleba ale napřed vokrájejte kůrky, dejte je zkvasit a dostanete tak chutnej alkoholickej nápoj. Jestli vám ve sklepě začíná klíčit cibule, tak jí klidně nacpěte k těm bramborákům. Stejně už nemá prakticky žádnou chuť, takže nic nezkazíte. Vyhodit jí na kompost je zločin proti lidskosti. Zelenou nať si můžete nakrájet do polivky. Prakticky všechno, co je prošlý, začíná mít nezdravou barvu nebo smrdět, to přidáte buď do bramboráků, nebo do polivky.
Takže si to zrekapitulujem...
BRAMBORY........ 0,- (Nasbírali jste si.)
OLEJ.................... 0,- (Zbyl vám v pánvi z minulýho smažení čehokoliv.)
SŮL...................... 0,01 (Pytlík soli, když je ve slevě, stojí 2Kč za půl kila.)
PEPŘ................... 0,- (Budou to jíst i děti, vy Herodesové!!! Žádnej tam nedáte.)
MAJORÁNKA...... 0,- (Pěstujete v květináči za voknem.)
ČESNEK............. 0,- (Pěstujete kdekoliv. Mimochodem víte, že za války lidi ve vobleženejch ruskejch městech pěstovali
zeleninu dokonce i na hrobech svejch předků? Takže žádný výmluvy, že jste z města!!!)
KMÍN................... 0,- (Roste i divoce.)
CHLEBA............. 0,- (Kolik asi tak stojí chleba, kterej do polivky musíte naštípat sekerou...?)
BYLINKY............. 0,- (Kdejakej zelenej bordel ve vašem dosahu. Proč vyhazovat nať z celeru nebo cibule? Flákněte to do polivky!)
ENERGIE........... 0,- (Starej sporák na pevný paliva. Marš do lesa na šišky, kůže líný!)
Co říct závěrem? Zručnej kuchař dokáže uvařit nedělní voběd za necelý čtyři minuty pro celou rodinu a stojí to jen jeden halíř. To je tak nízká částka, že by mi jí nikdo nevěřil a dál by ten recept nečet'. Co s těma dvěma korunama, který vám zbydou? Kupte si lízátko!