Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePrečo žobrák zostal žobrákom
04. 12. 2001
14
0
2634
Autor
Naso
“Keby som bol čarodejníkom, urobil by som do neba veľkú dieru”, sníval osamelý žobrák, “a hneď by si ma všetci všimli a možno že by mi aj nahádzali nejaké mince do kobúka...” Keď žobrák dosníval a otvoril oči, zbadal, že sa mu do klobúka začali sypať hviezdy. Pozrel sa do neba a videl, že na oblohe sú diery veľké ako klobúky. Veľa, veľa
dier. Do jeho klobúka sa zosypal celý vesmír, ale... Kam mu potom budú ľudia hádzať mince, keď v klobúku už miesta niet? Iný nemá. Žobrák zobral klobúk, do ktorého napršal celý-celučičký vesmír a išiel vymeniť svet za otrhaný klobúk.Matyjustin
02. 02. 2002
Mne kratkost poviedky vonkoncom neprekaza, je rozdiel vela hovorit a vela povedat, a Naso to vie :-)). Skvele.
Astalavista
04. 12. 2001Litochowitz
04. 12. 2001
Óóó, "a išiel vymeniť svet za otrhaný klobúk".
Ako Mythus: Žobrák má niečo, čo my ostatní nemáme.
Mě se to moc líbí a skoro se mi zdá, že je škoda, napsat ten krásný inteligentní sci-fi náměst do tak kratičké povídky, co ty na to Naso? Nevrátíš se k tomu ještě někdy?
(a souhlas s Bix)
takto tip
Hermit: sci-fi je môj obľúbený žáner, mám doma asi 160 kníh, ale na niečo rozsiahlejšie sa zatiaľ necítim (hoci som už napísal 3 poviedky a ďalšie témy sa mi motajú hlavou)...
koľkokrát máme vesmír na dosah a chýba nám len centimeter, len kúsoček, aby sme dočiahli- ani keď sa za ním poriadne natiahneme...a žobrák...
Skvelé ! ( Tá myšlienka )
Mierne mi prekáža to farebné zvýrazňovanie slov a poviem Ti aj prečo - privolávaš tým totiž pozornosť na slová, ktoré sú kľúčové ( možno pre Teba )...ale myslím, že by si takéto "slová zvratu" mal nájsť každý sám :o)) A myslím, že slovo HVIEZDY tam samo vystupuje v obsahu aj bez použitia farby...
Niekedy slová stačia :o)))
Inak nemám celkom čo vytknúť :o) V pár riadkoch toho povieš veľmi veľa.