Avox - díky. Podobně neužitečných rad mám ještě spoustu. ((-:
tvá třináctka si sice nezaslouží zařazení do fejetonů, ale tip dám, už proto, že přiměla Květoně dodat sem tu kouzelnou definici... rozděl se s ním! :-))) */
Ty fotky jsou úžasný...viděla bych to i na knihu.
Šumavské poklady....to je vážně poklad....nádhera!
Fakt nádhera.
BG - tak to je nádherné. Na takovouto sbírku kadibudek bys mohl v kavárnách lákat osamělé slečny. A ten Lojzík Armstrongů na pozadí nemá chybu.
Já jsem se bez dovolení mrknul i na to druhé video, jak si tam ta větší skupinka lidí pozpěvuje takový ploužák. To jenom, abych se trošku inspiroval, protože mám za chvilku koncert.
Tož, jak se pěje ve Dvořákově Jakobínu - Jen ve zpěvu, jen ve zpěvu...
;-D a gratuluju ke skvělému tipů dne na Pp lan
Brack, já už se taky na Tebe těším. Docela vážně. Všimla jsem si už, kolik jsi mi toho nashromáždila...
Lan, kdes byla? jsem tak rada, ze si zas muzu od tebe neco precist...T
Že jo? Kam se hrabe Bittner, to se nedá srovnat! Vlastně Neff.
Květoni, skvělá definice! Nepomohla mi (za to ta definice nemůže), ale pobavila mě.
Já jsem nedávno někomu, tuším FAE Bombičovi, stvořil takovou svoji definici fejetonu. Pokud ji najdu. Jestli ti to nepomůže, tak tě aspoň pobaví.
Aha, tak tady:
Fejeton je v zásadě literární útvar, ve kterém autor uchopí nějakou obecně známou, fádní a naprosto nezáživnou situaci. Tu pak, po způsobu politiků, novinářů a jiných demagogů, obratnou manipulací s čtenářem prohlásí za problém. No, a takto uměle vzniklou nesnáz umělecky jakoby řeší, vtipnými glosami a satirickými šlehy nešetře.
Když je v závěru jakobyproblém jakobyvyřešen, čtenář si utře slzy smíchu a je rád, že není stejným pitomcem, jakým se zdá být autor.
(Pozor! Úspěšný fejetonista v žádném případě nesmí být opravdovým blbem. Jen to musí umět zdařile předstírat. A to je na fejetonu to nejtěžší.)
Květoni, tak já se tedy (časem) vynasnažím...
Je to takový začátek fejetonu. Nášlap k odrazu.
Ještě to chce toho motejla pošťouchnout, ať teda letí.
no jo, problerm v tom, zeč fejetony s preúpolitizovanim novin a casaku uplneč vymizečly, snad v Reflexu nekdy STOPTIME, v lidovkach "posledni slovo", ja je psaval, chteli tak stranku a pul, proste vic vetvicek, ne vetvi, esi mi rozumis...uleva od toho, co je nad carou a co je obcas i k smichu treba..))
Honzyku, jenže takové škatulky tu nejsou. Glosa, noticka, kurziva. Zařadím to, kam mi poradíš. Ale já nerada zařazuju do "blbůstky" a "jen tak pro radost" taky ne.
"Prozaická miniatura" je v tomhle případě taky divná.
A nemáš nějaký odkaz na pravidlo o tom, jak vlastně dlouhý by měl fejeton být?
"Zvláštní formou fejetonu je podčárník, sloupek, kurzíva!, a entrefilet..." jak jsem se dočetla, tak vidíš...kurzíva.
p.s. pokud se take rika fejetonu podcarnik, je text silene kratkej....silene....a m a l o r o z v i n u t e j, malo pustenej na spacir, esi mi rozumis....
Lan, myslim, ze tzohle fejeton v zadnym pripade neni....sorac...glosa ? Noticka? Kurziva? Mozna.
ale cist se da *
ja mam cislo 13 moc rad....)
..baabo..však Goodbody byl taky neuvěřitelný blb.::)))
..já mám naštěstí třináctku na háku..:)))
..a do komentářu píšu hlouposti v jednom kuse..nezávisle na čísle..:))
Kromě třináctek jsou ještě černé kočky, šlápnutí na kanály, potkané vdovy či práce započaté v pátek -- kdyby se člověk měl tímhle vším stresovat, kam by došel...
Myšlenka zajímavá, napsané poněkud nepřehledně.
-------------
- ... odshora dolu nebo naopak... "dolů" je spisovně
- tvar přechodníku v prologu je nesprávný:
... motýla, který poletujíc...
... motýla, který poletuJE... jenže se ten tvar schoduje se 3. os. č. jedn., takže to nevypadá jako přechodník
Pravdu má baaba i Lan, ona ta třináctka je taková zvratná.Pro někoho štěstí, pro někoho pech.*
Hlavní hrdina románu "Jak jsem vyhrál válku" poručík Goodbody měl osobní číslo 131313 a přitom zrovna on, měl NEUVĚŘITELNÝ štěstí. :O)
...pěknej fejetůnek*