Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOtázka
Výběr: Carodej
28. 11. 2001
32
1
2710
Autor
Elyanne
V kostele křížů na tisíce
a mezi nimi vidíš plát
věčné lampičky, bílé svíce.
Ty sám však v Boha nevěříš,
a tak se můžeš klidně ptát,
než unikne Ti ze rtů povzdech,
proč, když je jich tu tolik po zdech,
sem každý tahá vlastní kříž.
1 názor
Abys věděla,že se snažím být objektivní,a nic ve stylu"oko za oko",tak četl jsem zatím2 Tvoje díla,a obě se mi líbí-ta o té víře(tip Ti tam přidám,jakmile se tam vrátím)je dost dobrá,a tahle je naprosto výborná,proto musím Tvou kritiku brát vážně-na rozdíl od kolegy(Tvého)Jenyka,který pindá a předvádí se,ale tvorbou mě nepřesvědčil...Přesto-témata máme podobné,proto nemyslím,že by to,že se Ti nelíbí mé říkanky mělo spočívat v nepochopení,"co tím vlastně chci říct",a kdyby sis našla chvíli aspoň u některých sdělit,cože KONKRÉTNĚ se Ti nelíbí,tak Ti odpustím i to,že I was keeping it up marně,a kdoví,jestli si to příště udrží takovou bojovou morálku,když dostává zbytečné rozkazy;-)!Jo,raděj nějakou(ké) jiné než si hodnotila-ony konkrétně sám moc neprožívám!Předem dík,a přidám(Bohužel ne vlastní-autor J.H.Krchovský)jednu rozkošnou na téma"nošení křížů na zádech-"Kříž na mých zádech vadí nejvíc těm,kdo mě pod něj zahnali!Však mám snad sloužit tělem těm,kdož konejší mě mementem?A komu na mě nejvíc vadí,že na zádech se tahám s křížem-namísto pytlů s cementem!"PS:-tip-pochopitelně!
Krchovsky je milacek. Diky za kritiku.
Se na tebe teda jeste jednou kouknu, jo?
nj, to je ona jak si řikala že:)
ta je skvělá skvělá skvělá sestři
fakt* * *
hippie
miluju tu zvláštní atmosféru kostelů... tohle mě dostalo... obrovskej tip
to se ti fakt povedlo. Skvela pointa a skvele napsany tak, ze ta skvela pointa skvele vynikne. *
Hmm,
občas tu někomu vadí „náboženský podtext“.
Jednou „brání Boha“, podruhé jej „odhání ze své mysli“.
Proč?
Snad proto, že je to téma nekonečné?
Tato báseň klade dost jednoduchou otázku, myslím že ji může zodpovědět i veřící i nevěřící:
► I když člověk nevěří v Boha, jistě si, pokud je trochu vnímavý, v kostele odpočine. Odevzdá zde kus svého trápení, načerpá energii. Nejen místem, ale i rituálem – pro nevěřícího alespoň tím tichým šumem kostela, jeho dimenzemi, klidem..,
► Pro věřícího k tomu všemu pak přistupuje mj. i společný zážitek souručenství a sborové modlitby – spojeného přání, oddání se, díků. Ostatně to praktikují i mnohé nekřesťanské náboženské komunity. Případně i zážitek takřka intimn – rozjímání a komunikace s Bohem (dobrem, se sebou, s obecným nevědomím, Přírodou...) říkejme Tomu jak chceme, JE TO v nás i okolo nás.
[Netvrdím, nepřesvědčuji, ale tak věřím.]
Tedy proto nosím do kostela svůj kříž. Stejně tak třeba do lesa... |||-_-||| jo, a TiP : «*»
Tedy proto nosím do kostela svůj kříž. Stejně tak třeba do lesa... |||-_-||| jo, a TiP : «*»
Amicta_sole
20. 04. 2002
Idril: Je kříž a kříž. Jeden visí v kostele na zni, zatímco druhý nese každý člověk na svých bedrech, ať už lehčí či těžší...
Nechápu, co je na tom k nepochopení.
Idrile... to přece vůbec není o nějakých přívěškách na krku...
a že to nemá pointu? tak já říkám, že má a navíc skvělou... a v tomhle budu El bránit zubama nehtama :o)
Elyanne: Jdu se spláchnout... Asi jsem si seděl ve výhledu... Tip to spraví?
ups, tak tahle je vážně.... nevím, jakým superlativem bych to měl popsat..... prostě mě dostala.... *
Ta pointa mi nesedí. Je to krásně řečená otázka a ne pointa. Opravdu povedené poslední dva verše, nicméně náboženský podtext? Kde? Snad stačí že se mluví o kříži? Ne. Mluví se o tom, že by někomu, kdo vůbec nic neví o tom, proč lidé na krku nosí kříže někdo řekl, že je nosí do kostela, kde je jich dost, tak by se podivil. Je to jako snažit se divit tomu, že je v balíčku s kapesníky kaesníčků deset. Pointou bych to nenazval... Spíš povedenou představou...
Astalavista
14. 04. 2002Amicta_sole
15. 03. 2002
Toto je už lepší než ta báseň o mamince. A stačilo dost málo - soustředit se na detail, na konkrétní předměty. To je lepší než obecnosti nebo dokonce abstraktní celky. Zkus jít ještě hlouběji, do větší tmy. Tuším, že tam ještě něco bude.
Snehulacek
13. 03. 2002
hmmmmmmmmmm
tIPnuL bych si, ze i Francois by měl radost, to je famózní :)))))
Matyjustin
12. 12. 2001
jo.... velmi dobré a nádherně smyslné. Možná bych to udělal trošku jinak, ale tohle je tvoje dílo a rozhodně stojí za tip. *