Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJÁ SANITKU NEPOTŘEBUJI
01. 02. 2011
15
58
3614
Autor
brackenridge
Roztáčím prachy V provinčním hotelu
No co Za prachy si prachy nekoupíš
(Záclony strašně smrdí aviváží
Horší než zaschlé sperma)
Do vany se naložím sama a
Ožralá
Konečně je mi DOBŘE
Objednám si lifboye
Aby se mnou hrál hide-and-seek
Jsem děsně CHYTRÁ
Schovala jsem se tak skvěle
Že mě už NIKDY NIKDO nenajde
Tak si tu LEDVINU kurva nakonec vyříznu
Úplně sama
58 názorů
brackenridge
06. 02. 2011Sebastiana
04. 02. 2011
gratuluji autorce, ze rozpoutala hadku a ani se na ni nemusi podilet a preju ji to, ze se urcite hezky bavi pri jejim cteni! :)))
I kdyz tim riskuju, ze budu pridan na cernou listinu nekterych tvych obdivovatelu, sam za sebe reknu, ze tenhle kousek se mi nijak nelibi a nic mi nerika - umis psat lepsi veci :)
Když už je řeč o Vrchlickým, připomínám úryvkem jeho Baladu o hovně:
"...snad byl otcem toho trusu přepychový hodokvas
či je dílem proletáře nebo sličné ženy as
či mu kmet na lůžku trýzněn znenadání život dal
či byl otcem jeho mladík k milence když pospíchal
Škoda že mi novin kousek vedle hovna neležel
aspoň znal bych politiku k níž jeho pán náležel..."
---
Aliččina báseň je smutná až k srdceusedání, pro mě jedinečná. t*
Tak se koukám, že jsem přišla o solidní mejdan...Brack, kéž já bych dokázala vyvolat toliko emocí:)
Já jsem v poslední době dala Brack kvůli málo času párkrát jen Tip bez komentáře, ale tady zareagovat musím. žádnou pózu v jejím psaní nevidím. To, že píše svým způsobem, není póza. Kdyby tomu tak bylo, pak by byl pozér každý, kdo píše jinak, než průměrně, a nakonec bychom se od sebe z obavy z pozérství ani nerozeznali, že...?
Brack, piš, jak chceš a hlavně, jak to cítíš. Myslím, že ti hodně lidí rozumí. Asi nejde, aby ti rozuměli všichni. A ani to nikdo (ani ty) určitě po všech nechce...
:-)
Přicházím tak trochu s křížkem po funuse, ale ještě bych ráda řekla, že pro mne tahle báseň vůbec není slabá... kdyby brack napsala jednu báseň za týden nebo za měsíc, pravděpodobně by její věci nikomu nepřišly laciný... tak prostě dokáže psát rychle, to přece zasluhuje jen a jen obdiv...
(víte, kolik toho napsal třeba Vrchlický?)
brackenridge
02. 02. 2011Dave Lister
01. 02. 2011100Wzarovka
01. 02. 2011100Wzarovka
01. 02. 2011
100W: nejde teď o tom zda má psaní smysl, i nepovedená telenovela si najde své diváky, pro které má smysl.
StvN přo sví kritice nedobře sklouzl do osobní roviny, ale styl autorčina psaní k tomu možná svádí.
Brack podle mě stojí o kritiku, ale tahle mi jako konstruktivní moc nepřišla...nicméně StvN jí otevřeně naznačil to, co si mnozí čtenáři asi jeno myslí a svýn způsobem je dobře, že je to "venku". Jinak nehodnotím...
100Wzarovka
01. 02. 2011100Wzarovka
01. 02. 2011
brack: neřekla bych že stýnvovi něco na tobě vadí
prostě ti napsal svůj názor, možná trochu nešikovně a kus pravdy na tom možná taky bude.
StvN: ta věta z prvního komentu "Vnímáš to možná jako svůj deník a myslíš, že píšeš zajímavě jenom proto, že si sama připadáš zajímavá." mi přišla dost neférová.
To, že forma se opakováním vyčerpala, je možné. Dle mé zkušenosti jsou i kritici, co umí strhat dílo, styl a zároven se nedotknout autora. Ty asi tento dar nemáš, což je škoda, protože máš zajímavé postřehym které stojí za zamyšlení.
Možná byste měli oba pozměnit způsob komunikace, aby byl pro obě strany plodný. Zdá se mi, že se vzájemně podceňujete. Jen můj pocit.
brackenridge
01. 02. 2011sepotvkorunachstromu
01. 02. 2011
Mám pocit, že někteří píšou hlavně z nutkavé potřeby být čteni :-)
Šepotko, ty to ale znáš, říkalas mi tuhle něco na ten způsob, že se občas musíš vyblbnout... jenže ty kromě blbnutí umíš taky opravdu tvořit. Ne jen plácnout na papír cokoli, co tě zrovna napadne. Protože to "cokoli" bývá opravdu nejzajímavější pro toho, kdo plácá, akorát že si to málokdy uvědomí - a honem s tím do světa.
StvN je jen upřímnej kritik. Hodně toho přečetl a má jisté nároky na to, čemu bude ochoten říkat "dílo". Pochopitelně si tím dělá mnohé nepřátele, s tím se holt musí počítat.
Ja mam asi o bolesti a zoufalstvi trochu jine predstavy.
Lide pisi z ruznych duvodu. Tady vidim spise potrebu komunikace se ctenari, nez nutkani psat. Clovek se tesi na ty zlute napisy (15 novych kritik) a tesi ho hodne tipu, protoze mu to pripada, ze ho maji lidi radi. Autor je rad, kdyz mu ctenari fandi a chvili si pripada uspesny. Ja jsem mel take takove obdobi, kdy jsem psal pro Pismak. Je to prijemna vec, ale clovek ztraci soudnost.
sepotvkorunachstromu
01. 02. 2011
Tobe to prijde totozne?
V jistem smyslu to tak muzes intepretovat, ale kdyz si spojis mou reakci s tim, na co jsem reagoval, tak tam se nikde o materialnim zajisteni nemluvilo. Naopak predmetem byla spise nematerialni existence (viz ono vykoreneni a stres v prostedi, kde mas omezene moznosti komunikace v rodnem jazyce).
Ja se omlouvam, jestli moje komentare vyznivaji nejak hnusne, ja jsem se snazil komentovat pouze text, ale pak prisel Honzyk a zacal do toho tahat bolest a zoufalstvi a uz to jelo. Priznavam, ze jsem se nemel do takove diskuse zatahnout.
sepotvkorunachstromu
01. 02. 2011
sepotvkorunachstromu - mohla bys mi tam prosim zvyraznit to misto, kde pisi, ze se ma autorka materialne dobre? Diky.
sepotvkorunachstromu
01. 02. 2011
Muzes mi ukazat misto, kde jsem napsal, ze se ma autorka materialne dobre?
sepotvkorunachstromu
01. 02. 2011
brackenridge - myslim, ze to byla metta, kdo zacal hovorit o autorce a o tom, ze pricinou je nejspis stress z toho, ze si autorka nemuze pokecat cesky. Tak jsem na to reagoval. Nemusis se hned rozcilovat.
Mas sklony se ve svych dilech textech zviditelnovat, exhibovat, a budes mi rikat, ze nemam kritizovat autorku?:) To bys musela umet psat taky trochu jinak. Vzdyt to vubec nemyslis vazne. Vzdyt bys normalni basen nebo povidku ani neumela napsat. Ze vseho musi byt videt, ze to jsi ty. Tak moc touzis po pozornosti. Tak se hned nerozciluj.
StvN: Pozici kritika ti vůbec nezávidím. Je to velká fuška být objektivní a nekritizovat dle osobního pohledu. Já nevím, jestli bych to dokázal.
brackenridge
01. 02. 2011
Siggi - mas pravdu. Nicmene ja, jakozto tak trochu kritik, reflektuji i tvorbu, ktera se mi nelibi, abych tak rikajic ukazal ctenarum treba i jiny pohled na vec. Neboj, nebudu tu otravovat dlouho.
Metta - Amerika je zeme moznosti, tak jakypak stres. Tam utikaji lide, kteri jsou ve stresu tady doma. Navic vzhledem k tomu, ze autorka ma more casu vysedavat na netu, tak si nemyslim, ze by na tom byla existecne nejak spatne. Clovek muze byt ostatne vykoreneny i doma.
Norberte - kdyby sis precetl neco z me tvorby a kdybys pozorne sledoval me "nazory", tak bys zjistil, ze zahorkly nejsem. Prave opak je pravdou. Ja jsem naivni snilek.
heartrate - rekneme, ze ja psani nepouzivam jako intelektualni onanii, na rozdil od autoru tohoto typu.
brackenridge - az jednou napises basen, rad si ji prectu.
No, já si myslím, že Alicia prostě jinak psát asi nebude. Kdo si to bude chtít přečíst, tan to udělá a kdo ne, tak ne. Komu se její tvorba líbí, tak se sem bude vracet. Ostatně, není přece povinnost číst věci, které se nelíbí. Já mám Alicii rád, a tak si přečtu co napíše. Jsou věci, které mám raději, jiné méně, ale to je o osobním vkusu. Rozhodně ale nezatracuji žádného autora, byť třeba píše to, co to není moje parketa.
StvN: možná...nevím, proč autorka takto píše. Z osobní zkušenosti mohu jen říct, že spíš než nuda je asi příčinou trvalý život ve stresu někde, kde se můžeš ve své mateřštině od plic vykecat jenom na internetu a vzácně přes telefon.
Sálá mi z toho pocit vykořeněnosti, který mám taky. Toť vše. Kvalitu proto hodnotit s odstupem neumím.
Docela ráda bych věděla, z jakých ušlechtilých pohnutek píše StvN.. zřejmě chce obohatit svět..
brackenridge
01. 02. 2011
o oběti ode mě nepadlo ani slovo - jen o r e a k c i na ten svět okolo, a to je sakra rozdíl.
ad Alicia: nemyslím..."nutnost" vyměnil bych, když už, spíš za "potřebu" - a takových autorů tady jako šafránu.
I proto bych se připojil k lakonickýmu Norbertovu : nechajte aliciu na pokoji.
Honzyku - já nemám moc rád ten názor, že člověk je oběť, naopak si myslím, že to je každý sám, kdo ten svět tvoří a zároveň interpretuje. Nakonec ty největší oběti jsou většinou ti, kteří chtějí nejvíce ovlivňovat.
Alicia je pozérka a píše z nudy, ne z nutnosti. Nemyslíš?
...no ok....já jen, že svět neni zrovna laskavý místo a že na něj někdo může (a má plný právo) reagovat jako Alicia...
....a já ji chápu.
Bolest a zoufalství je fajn, ale pro mě až moc laciný předpoklad, ale přít se s tebou nebudu.
... myslím nadhled autorky....samozřejmě : a zapomněls na bolest , zoufalství, chceš-li a ironii (v tý už nadhled btw je)....ale přít se s tebou, s váma, nebudu.
Honzyku, nadhled není zárukou dobrého textu, nadhled je předpoklad k tomu, aby se to vůbec dalo číst.
záclony strašně smrdí aviváží, horší než zaschlé sperma... další, co si musím zapamatovat.
Musím se přidat ke Stevenovi: forma se opakováním vyčerpala.
Čím si budeš vyřezávat ledvinu? A půjdeš na to zepředu nebo zezadu?
....ironie, zoufalství, a přece nadhled, jakejs "boj" s tim nelaskavým světem : tak to vnímám já...*
Máš šablonku a podle šablonky napíšeš jednu takovou báseň denně. Na tom už nic zajímavého není. Vnímáš to možná jako svůj deník a myslíš, že píšeš zajímavě jenom proto, že si sama připadáš zajímavá.