Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte senedostižná
Autor
8hanka
noc za oknom
plače dážď
aj Tebe slza do oka sa tlačí
ona tak veľmi sa Ti páči
no vieš
že spíte každý zvlášť
jej líce nepohladíš
neroztopíš ľady...
26 názorů
písala som to pred 12 rokmi, to som o tebe ešte nevedela...ale je to ako o tebe a o nej...fakt...
uff, to je šok...ďakujem, nezaslúžim si, som len taký obyčajný písmák, ktorý píše, keď ho niečo zabolí či poteší a priznávam, nedávam pozor na formu, už vôbec nie na efekt...
Jsem rád, že svůj prvmí výběr můžu dát někomu, kdo tu ještě žádný výběr nemá. Dílo si to zaslouží. Blahopřeji.
PavelK, ďakujem za pozornosť, zamyslenie sa, posúdenie...a veľmi, veľmi milé slová:)
Nie som odborník na poéziu, najradšej by som žiadne kategórie nepísala, len keď ich tu treba...
a spíte každý zvlášť - bolo o normálnom spánku vedľa seba, niekedy držaním sa za ruky, pohladením, kým prišiel sen...(samozrejme, môže to mať potom aj iný vývoj:-)
Desátý rok se pohybuji po literárních serverech, nevzpomínám si, na dílo, kde by autorka tak citlivě dokázala popisovat pocity muže. Samozřejmě, s jemným důrazem na fyzickou stránku vztahu (typicky mužské vnímání), věta "že spíte každý zvlášť" dává tušit, že se jedná o rozpadlý vztah. Možná si to tak nepsala záměrně, ale je to tam, tak akorát nedořečené, steně jako "neroztopíš ľady" dává tušit, že něco zamrzlo. Když se rozpadne vztah, je milovaná žena nedostupnější než kterákoli jiná a je to hodně bolavé, velmi autenticky jsi to dokázala vyjádřit, to u ženy obdivuji.
Co se týče formy, nejedná se o smíšené verše, ale o vázaný verš (o to líp), ABBA CC. Dle mého soudu docela povedený. Krásná báseň.