Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZtracenej čas
30. 03. 2011
0
4
446
Autor
Janouš
Já s toulavým psem
a svou dřevěnou přítelkyní,
která má jen čtyry struny,
čekám tu, až se nebe otevře
a lidi konečně pochopjej
smysl všeho bytí.
Snad pachtili se nadarmo,
když zpoceně se dřeli do úmoru.
Dyť se to nakonec obrátí
v prach a v zapomnění.
A až Země vydá všecko,
co kdy měla
a zásoby ropy
se z moře vyčerpaj,
tak pochopí i ta krysa,
co jen zbytkama se živí,
co je vlastně tim
Smyslem života.
4 názory
patetické, nudné. ztráta času to vůbec číst (stejně jako psát komentář, ale co..)
Úžasný Mauric a jeho vzdělaní hlodavci (Pratchett) - skvělý čtení přestože o krysách :o)
hovorový výrazy sama používám v jednom kuse ale v básničkách fakt ne (pokud by to nebyla extra blbůstka nebo parodie nebo tak něco)
nebe se neotevře, protože není a lidi nikdy nepochopí všechno. není to v našich možnostech. ten kdo tvrdí, že vše pochopil, tím tuplem nic nechápe. pokud lidi vše pochopí, tak to bude největší zázrak v celých dějinách, kterému se nevyrovnají ani ty nejodvážnější pohádky :)
krysa možná pochopí smysl života, ale já jsem ho v Tvé básni nenašel.
navíc po formální stránce třikrát "co" ve druhé strofě je na mě moc, a to "pochopjej" nebo "vyčerpaj" mě dost vyčerpalo...
...a jo, kdyby lidi nedřeli, tak si ráno nedáš ani chleba k snídani...
studuji filosofii a tohle je jí hodně vzdálené...
promiň