jejééééj, toľko návštev po 10 rokoch, ďakujem
Hanko, tip... za babičky.
dočetla jsem se tu i mimo báseňku ...
Vegetarián sice jsem, ale jinak jsem bohužel srab na to, abych ty lidi oslovila. Snad psát církvi...
na Slovensku sa ku krestanstvu hlási drvivá väčšina obyvateľov, viera im neprekáža zabíjať, trápiť, ubližovať, aj kňazi by mali o tom hovoriť v kostoloch, lenže...počúvajú ich veriaci poriadne, či si len plnia povinnosť účasti na bohoslužbe?
Je to zložité, deti vyrastajú v prostredí, kde je zabíjačka rodinnou slávnosťou, odmalička vidia drať zajace z kože, sekerou odtínať hlavy hydiny...nie som vegetarián, žiaľ...nedokážem žiť zatiaľ bez mäsa...takže sa vlastne na tom podieľam tiež, aj keď "len" ako kupujúci v obchode...
hovoriť o tom, písať, dávať fotografie...
u nás konečne prestane byť zviera vecou, len či zákon dokážu uplatniť aj v praxi...
Je hrozně smutné, že spousta těchto lidí je věřících, dokonce silně věřících... drží obrovského psa v těsné kleci, k rybníku zajdou, když děti nejsou doma a pak jim namluví, že slepá koťata utekla... Co s tím...
viem, citam ju uz dlho...poznam viacero citlivych ludi, milych, prijemnych, no niektore ich nazory ohladne zvierat nezdielam...napr. na kastracie...kolko zvieratiek sa trapi, kolke skoncia na ulici, vyhodene v lese, v kontajneri len preto, ze panickovi sa nechce otvorit penazenku a zaplatit kastraciu..."miluju" svoje psiča, mačiatko, no kastrovat nie...a ked ich opmrzi, sup z domu, z dvora prec...
Hanko, souhlas. Gora je hodně citlivý člověk, který se osobně angažuje za ochranu zvířat, bohužel se ve svých povídkách nevyhýbá drastickým stránkám života, čára nečára. Její povídka Můj nedělní příběh byla pro mě za čárou víc, než tato, nerozlišuju mezi malými a velkými zvířaty.
Dodola, je mi cťou...je mi smutno z toho, ako dokážeme zbytočne ubližovať ľuďom, zvieratám...pritom tu každý máme svoj vymedzený čas, nik nebude žiť večne, len sa tak niekto tvári a chce rozhodovať o živote a smrti iných
Milé a nápadité, souzním. I s tvým názorem na cirkus
Práve dnes mi povedala vnučka svojím tenučkým hláskom "babička." A ja som si spomenula na tú svoju, ktorá ma vychovávala a v náručí ktorej som často zmizla ako v božom koši :))
Stejnou oblohu i tobě, Hani, až budeš mít klid na to, aby ses na ni mohla dlouze zadívat... ;-)
Tosca, dakujem za vsetky Tvoje navstevy, za vsetky krasne slova, tipy, pochopenie, piesen...dufam, ze az raz budem babickou, i na mna si potom vnucatka obcas spomenu:)
Prajem Ti vzdy oblohu plnu ziarivych hviezd:)
To je nádherné! Na babičky se vždycky krásně vzpomíná... *t
Řekla, napsala jsi to za Ni, maličkou.
Tak ať se jí tady bude líbit, a nejen babička bude vyprávět pohádky.Naživo.
Je to rozdíl od poslechu CD!
Jednou to ocení. Tímto se předává vnímavost a cit.*
Slnko vonku veru svieti ... mám písací útlm :(
Kuky, už si dávno nič nenapísala, je rad na Tebe:)
U nás svieti slnko, dúfam, že aj u Teba...
je to z nej citiť, ľahko sa číta ...
Kuky, dakujem, bola to bezprostredna reakcia na novinu:)
Som zvedava, kedy budem babickou ja:)
Macecha, dakujem, prichod noveho cloviecika je zazrak:)
dievcata, myslim, ze kolousek je idealna babicka:)
Dakujem aj za nu za Vase krasne slova:)
Moc pěkně jsi jí to napsala. Šťastná holčička, má-li takovou babičku :-)))*
hodně lásky, nějaké to štěstí a na špičku nože bolesti, jako koření, aby si štěstí vážila
...o tom nepochybuju :-))
koniasku, to moji synovia tvrdia tiez, hadam sa raz dockam, v tomto smere som dost trpezliva:)))
Hlavne je, spravne si vybrat maminku pre svoje deti, potom to uz frci jedna radost:))
...jo, jo...a i ta je zatím ještě někde za několika rohy :-)
koniasku, aj mna tato tema fascinuje,no moji synovia sa este stale nechystaju urobit ma babickou:)
Predpokladam, ze Ty mas pred sebou este len etapu tatinkovsku:))
t* ...(tohle téma ještě asi pár let nebudu mít prožitý, ale nějakým zvláštním způsobem mě fascinuje)
gabi, Taubli:)
Bol to vcera fajn vecer, skoda, ze o rane sa to povedat neda, to vstavanie, brr....
V první řadě posílám velikou gratulaci k novému životu. Moc pěkně jsi to napsala Haní. T*
dievčatá, vy ste sa teda našli, ako pekne vám to spolu ide, inšpirujete sa navzájom
aj ja by som padnut mala,
by som rano vobec vstala
krok mam veru trosku vratky
niet nad skvele kamaratky:)
Na tebe já prostě nemám,
a to věc je víc než zřejmá,
spolu půjdem krokem vratkým,
život je tak hrozně krátký,
musíme to zapít směle,
dnes už padám do postele...:-)
Neboj, nebudeš ňou sama,
ja už dávno nie som dáma,
strapatá a bez mejkapu,
v teniskách si kam chcem ťapu:)
Zrovnaj krok , sem ku mne poď
život je vraj zlatá loď
sadneme na pohár piva
za pár mincí obeživa
Po takovém zalévání,
jistě splní se to přání,
aby pěkně rostla, kvetla,
jen já budu jako metla.:-))
hodilas mi rukavicu,
vytahujem slivovicu,
este tu mam fernet, vino,
zalejem to medovinou,
na zdravie pit treba do dna,
nech je holka krásná, hodná:)))
Na podporu svého umu,
dala jsem si pohár rumu,
chce to zkrátka něco ostré.
Tak ať holka pěkně roste!
tak hej...dam si este jeden... a jedeeem:))))
Dať si mlieko z pohára
už sa rýchlo ponáhľam,
tak sa pekne namažem,
ať mám viacej kuraže.:-)
no tak dobre:(
Idem si naliat pohar mlieka...primerane k jej veku:)
Páčí, moc sa páčí. Slavit se bude - přiměřeně k věku.:-)
kolousku, som rada, ze sa paci...prichod noveho cloviecika je zazrak a treba ho oslavit:)
Moc pěkné je,Hani,
tvoje blahopřání,
pošlu tomu děvčátku
tuto krásnou pohádku,
jednou ji - v to věřím,
přečte svojí dceři.
T*
ksav, hlasnejsieeee....je to az cez ocean...:)
Diky:)))
dakujem, dievcata, mam este dost casu na vlastne, deti su spomalene po mne:)
Evi, zmurk:)
To je krásné a milé , tobě Hani díky.
Koloušku srdečné blahopřání.
no pekne si to
prajem ti, nech aj k tebe raz takto prehovorí vnúčik/vnučka *