Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSama neusnu
11. 04. 2011
0
3
1102
Autor
Fialkaa
Snivé ráno polštářů
probuzením rozpářu,
půl samoty matrace
spletu hladce, obrace,
potom další záplatu
šít ráně nul návratů,
život čítám ve snáři,
zatímco sním o lháři.
Vím, nic mě s ním nečeká,
jen v něm hledám člověka,
ať se ještě oddálí
den, v němž noc jsme prohráli.
3 názory
Tak tak, volný verš neklade takové národy, ale hlavně, a to je možná ještě důležitější, neklade takové nároky. U tebe jediné oživení přichází v podstatě až v poslední sloce, kde už si čtenář může s rytmem trochu hrát, ale jinak je to nudné hučení neustále dokolečka.
A jako by to nestačilo, mnohdy ty verše působí tak samoúčelně - jako bys našla téma (toho se díkybohu držíš) a pak jen hledala jaké rýmy se na lkaní v posteli dají vymyslet. Jenže cílem není napsat báseň o něčem, ale něco sdělit básní. Vidíš ten rozdíl? U tebe od začátku vím, co chceš sdělit a ty to opravdu sděluješ, pořád dokola to samé jako kolovrátek, jak poznamenal kolega Hadice.
Zkus zapomenout na to, že píšeš báseň, zapomeň na nějaké rýmy a piš co tě napadne - nadávej, plakej, vyhrožuj, trp - dostaň ze sebe to, co chceš, a až budeš hotová s tímhle, můžeš začít básnit. Obráceně to žel bohu vypadá tak, jak to vypadá.