Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVypršal
12. 12. 2001
7
0
1144
Autor
Sýkorka
Nedotýkaj sa
dažďa,
ktorý vypršal
a nikam ťa
ne(z)vedie
dívaš sa ako slepý
Na populárny chlad
telami
bez hriechu
čo ťa chvíľu
odplavia
na vodu čo sa nečerí
Obhladíš ešte
sochy
ktoré neschladnú
a cesty ti
neucielia
na dva prázdne svety
dvoje dverí
čo vedú
do seba
vypršal viaczmyselný názov, ktorý je úvodom do podobnosti spodobenia ... myšlienka prúdi ... a možno sa aj stáča ...na dva prázdne svety...Na populárny chlad ... tak všadeprítomný (?)
ale na záver sa nám ponúka ... možnosť ... voľba ... vstúpiť do seba
dážď, ktorý vypršal... to je ako voda, ktorá sa vyparila
Takže nedotýkať sa ho, znamená nedotýkať sa niečoho, čo už vastne ani neexistuje. Premietnuté na svet citov - čo je pre Sýkorku typické a čo naznačujú ďalšie verše -, báseň vyjadruje stav duše, tak trochu túžba, tak trochu nemožnosť, nádej aj bezvýchodiskovosť...
T.
To sa ani nezdá, ale taká diakritika v slovenských dielkach veľa zaváži...zvlášť v Tvojich, sestrička !!
( Inak tu na Právnickej je aj slovenská klávesnica :o) )
sochy
ktoré neschladnú - krásne !! Predstava sochy, ktorá nie je studená - to krásne dýcha...
Začiatok mi veľmi pripomína Tvoje staršie dielka, v ktorých figuroval dážď - v dobrom :o)
dážď
ktorý vypršal
Tak aj na daždi sa dá nájsť niečo neobvyklé a hodné premýšľania :o) A pre mňa je tabu slovom !
Prívlastok populárny ma stál trochu "popasovania sa", musela som sa s ní najskôr zoznámiť, potom zmieriť...ale áno, už mu rozumiem...
krásne naplnené protikladmi...nesčerená voda, neochaldnuté sochy
Ešte musím do toho preniknúť ako do celku...ešte sa snáď vrátim :o)
sestrička, hrozne sa teším na piatok, ani nekritizuj, ak máš brušká prstov na inej klávesnici, veď sa vrátiš, MTVVVR!
Už som našla!