Díky, Bíšo, jsem rád, že se Ti pod mými dílky líbí :-))
Hezké dny,
Marek
Marku, doháním čtení dílek svých oblíbených...
Nevím: Díky za zastavení pod oběma dílky,
ani jsem Tobě a Baronce nepřál pěkné svátky, přeji Vám oběma totiž pěkný každý den, každý den může být svátkem :-))
Měj se,
Marek
Sebastiana, Háber, Diana - díky.
Urvisu: máš pravdu, klouže to tak elegantněji, ale podle mého to nedrhne, i když se zmíněná slova nevyhodí. Přidal si ovšem na spádu...
Dík za zastavení, všem,
pěkné pondělí,
mějte se,
Marek
Moc krásné. Po pátku ale přijde neděle! ***
Ty jo, chtěla jsem si ji půjčit do rádia, ale jo, snad trefím přednes, půjdu na to citem. Hodí se teď k velikonocům.
Muamarku, díky za to, co jsi právě řekl. Věc přednesu !!! Přesmě. Všiml jsem si, že někdo čte moji práci úplně metricky jinak, než já. A viceversa.
Máš pravdu - ale to je věc přednesu a práce s pomlkami...
Je dobře, že to posuzuješ i z tohoto hlediska...
neříkám že to drhne, ale dalo se to vyřešit (metricky) jinak... patrně je to čárka za "břízy", protože z logky metra je pauza právě před slovy "břízy".
Já prostě pojímám a vnímám vázaný verš i s těmito detaily.
Vince:
Myslím, že se zvuky jsme na tom stejně :-))
Co se týče zvyků, dvojka (druhá sloka) se vskutku neváže obecně ke zvykům vvelikonočním - paralelně s nimi se odehrává linie soukromého příběhu, a tady nechávám prostor pro představivost každého a pro jeho příběh... Není to do počtu...
Marek
White:
Ať to čtu jak čtu, mně to nedrhne, můžeš mi nějak přiblížit, co přesně a kde? Dík.
Popis? Je tam i příběh. Vzdušné lehké to asi není...
Mám obrovský problém s rytmikou 5. a 7. verše, subjektivně.
Zdá se mi to příliš popisné, příliš zatěžkané, chybí větší lehkost a šmrnc, čehož jsi někdo schopen. Zde ne.
To snad ne...
Smutek ještě není cestou k depresi, ale naopak, může ústit v radost...
Veselo musi byt.
Tohle cloveka akorat rozesmutni a pak pomysli na sebevrazdu. Napis to veseleji, at se rodi vic deti.
Velikonoce nejsou zrovna svátky veselí :-)))
Ale naděje a víry...
Rymuje se to pekne, ale proc je to tak smutne....
Alegna, dadadik:
Díky, mějte se krásně,
Marek
Johann:
K neděli: http://cs.wikipedia.org/wiki/B%C3%ADl%C3%A1_ned%C4%9Ble
Jinak ta bříza a hrušeň jsou symboly osobními, nevztahujícími se obecně na velikonoční svátky, ale pouze k příběhu ukrytému v básni...
Díky za zastavení a komentář a pěkné svátky,
měj se,
Marek
Veľmi pekné spracovanie veľkonočnej tematiky. Aj keď s pohľadu kresťana s malými nepresnosťami. Napr. Nie je biela nedeľa, ale veľkonočná..čiže :" Proč z barev bílá zbyla na neděli? " je z toho titulu trošku nepresné. V druhom odstavci som zas nepochopil, resp. nenašiel súvis s veľkým piatkom a tvojimi slovami: " k laskavé něze břízy, co ji vítá,
hrušeň jí prostře v poledne " napriek týmto slovám z umeleckého hľadiska sa mi báseň a jej vnútorná hra so slovom, jej atmosféra, plynulé prechody medzi jednotlivými veršmi veľmi páčila preto dávam tip.
Marku, pěkně jsi zobrazil velikonoční třídení a děkuji za milé přání. Tobě přeju taky hezké svátky a hodně bílé
Přeji všem krásné prožití velikonočních svátků, naději, víru a uchovávání si toho nejcennějšího, přátelství...
Mějte se pěkně,
Marek