Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seModrá slza (Interview)
Autor
Prabor
Modrá slza
"A víš, že náš svět je jedno velké modré oko?", usmála se na mě včera v noci jedna hezká, byť jen vymyšlená dívka.
"Vím a někdy v něm docela plavu, mám strach, abych se neutopil, a tak...", špitl jsem.
"A víš, že náš svět je jedno velké moudré oko?", usmála se na mě ta chytrá holka.
"Vím a chci znát všechna jeho tajemství, chci vědět", odvětil jsem.
"A víš, co se s ním zítra stane?", usmála se na mě ona modrooká slečna.
"Nevím, povídej... Prosím!
"No dobře, ale dobře se poslouchej!":
"Za starých časů lidé milovali své bohy, uctívali je a obětovali se pro ně. Bohové pro nás byli vlastně takoví rodiče, rozumíš?"
"Ano pokračuj".
"No a jednou jsme si uvědomili, že dokážeme žít a stát na vlastních nohou. Sbohem bozi! Pak nám začalo být smutno. Zbyli jsme na modrém světě úplně sami. Přišel k nám strach z nenáma, vznikla touha po vědění a moci nad moudrým světem. Jenže: Pýcha předchází pád!, moc je vždy začátkem konce."
"Konce čeho?, nestraš!"
"Konce modrého moudrého světa bez slz, bez slz bolesti. A každá slza cosi změní, třeba lidskou duši..."
"Co tedy dělat?, návrat k bohům?"
"Ne, na to jsme dnes již příliš dospělí, nepotřebujeme matku ani otce. Stačí se jen naučit používat získané znalosti k nápravě napáchaného."
"Možná je ještě čas namáhat si hlavu tím, jak předejít vlastnímu pláči."
Asi to nebyla dívka, včera mé vědomí potkala víla, dosud přežívající někde uprostřed srdcí jilmů v nivách řek, a dokonale o něj zakopla.
Snad symbol, snad znamení. Nechám si to projít hlavou.
BUDE, NEBUDE...