Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBásnička o zlomeném srdci
26. 05. 2011
9
22
4161
Autor
Edvin1
Když bouře loď těžce poškodí
Loďaři v doku s tím si poradí
Když raní mne někdo neznámý
Taková rána snadno se zahojí
Utichne bouře, ustane déšť,
Odejdou lidé, co přáli mi zlé
Když však mi drahý můj ublíží
Zahynu, jak Ježíš na kříži
22 názorů
Aha: Jsem rád, že si aspoň jedna čtenářka všimla, že jsem do mé verze vložil i určitou myšlenku, jež by snad stála za pozornost.
Jaká škoda, že se zde pitvá jen tu literární stránku.
K obsahu bych chtěla pouze dodat, že Ježíš zemřel relativně rychle. Když nám však náš drahý ublíží, umíráme někdy (naneštěstí) podstatně déle.
S tou zvukomalbou to byl žert; jak zní maďarština si ještě pamatuji a o malebnosti (pro české uši) se mluvit příliš nedá; záleži ovšem na osobě mluvčího :-))
A pobavil mě čísi překlad do turečtiny. Ty dva jazyky vypadají (zápisem) podobně; asi tím množstvím G a Y.
Lakrov: Stačí drzost, jak píšu výše.
Srovnání zvukomalby dvou jazyků, z nichž jeden neznám, je proveditelné jen když mi to rodilý mluvčí nahlas přečte. Opakovaně. Pochybuji, že si nějaký hungarista dá tu námahu, báseň natočí, hodí to na youtube a dá sem link. Každý se chce jen levně bavit, a tohle by byla práce, i když pro mne fascinující.
Tolik odvahy, kolik je třeba k překladu básně ze sobě neznámeho jazyka, já nemám :-))
Možná by se hodilo přidat pod překlad i originál; kvůli porovnání zvukomalby :-))
jejdavilda
26. 05. 2011sepotvkorunachstromu
26. 05. 2011
Johann: O akej odvahe tu rozpraváš? Zúčastnit se soutěže v překladu z jazyka, z něhož neznám ani ble, vyžaduje notnou dávku drzosti. S tím zde ovšem nejsem sám. :-)
avox: No nazdar, já myslel billboardy, reklamní šoty v TV a tak; žádné kupování hlasů, byť by to bylo v současnosti v téhle zemi velmi oblíbené, že. :-)
P.S. Mám tři hlasy, hurá!!!
aleš-novák
26. 05. 2011
kdoví jestli, sotva se Edvin zmínil o úsporách, angažuješ se jako divý... :))
aleš-novák
26. 05. 2011
já tě propagovala úplně nezištně, jiní se teď budou přiživovat na tvých úsporách a tak to mám furt! Ale na, tumáš tip, když chválím, tak chválím se vším všudy :-) */
Johann Wolfgang Mária Amadovič
26. 05. 2011aleš-novák
26. 05. 2011
Von to tam mimo Avox snad nikdo nezmerčil. To mne pobouřilo a míním do propagace tohoto mého veledíla vložit poslední úspory! :-)