Baronka:
Svou cestu hledám - a myslím, že jsem ji i našel, jen už hledám v ní...
Báseň je důležitá
je Slunce
a tak piš
prostě piš
to je tvá cesta
Morasten: Jsem hlavně rád, pokud Ti báseň něco dala, okecávat jsem nechtěl, více slov mi tu za sdělení stálo...
Měj se :-))
Díky, tobě taky..
eště bych ráda řekla že tahle báseň se mi obzvlášť líbí kvůli tomu že je psaná jako se psaly básně dřív, více slov, delší řádky, někdo by řekl okecávačka, ale já mám takový ráda
Morasten: Díky a pěkný víkend,
Marek
Mersin: že po Tobě budu chtít esej na téma, kdo je to básník a jak se pozná :-)))
nemyslim, že je to těžký....proč by ze sebe měl dělat něco, co neni?....žádnýho básníka jsem tu ještě nepotkal :DDD
..ne..Marku..to byl takový radostný..bezstarostný piokřik..)))
Sarrah - díky za návštěvu a jsem rád, že se na návštěvě líbilo :-))
Sepot: Že by Tě ta balada tolik vyděsila? :-))) Snad už šok odezněl :-)))
A já jsem za to vykecnutí rád, proto jsem tu arénu také zaškrtl :-))
...jsem pro,jensemse vykec :)
Jeff: A já za zastavení :-)))
BN: Díky, o možnostech ladění vím, většinou ale hraju, jak mi struna sedne...
Sepot: Balada o klišé a kýči:
Múza líbá a on píše,
jak mu slina na jazyk
přišla, tu se zarazí,
vrzly dveře, velmi tiše,
aniž otočil se klíč,
vešlo jedno staré klišé
a s ním běda
věčný kýč
:-))))
...máš to v aréně,tak poslouchej.Celkově dobrý,
ale doladit by neškodilo,sem tam je vázanost "natvrdo" *
..mno..ještě že tu máme takové odborníky..co nám umí pěkně vysvětlit co je klyšé a patos a tvorba jim jde tak pěkně od ruky!
..co bychom si bez nich na písmáku počali..nevím..nevím..to by byla čirá temnota!!!
..dobrá myšlenka..Marku..píšeš hezky..
Artie, Bivoj - moc rád Vás tu oba vidím :-))
skvělý....naprosto skvělý !!! :D tiptiptiptiptip
Mersin: Snad raději nekomentuj, než tohle :-))
Díky, Bíšo,
Marek
Srozumeni: Předmluva je koneckonců součástí textu, i když jen takovou pomyslnou klikou, hlavní text je za dveřmi...
Ale jsem rád, že Ti stálo za to vzít aspoň za tu kliku...
Pěkný večer :-))
Mně se hodně líbí ten prolog...*
Renegátka: To mě těší, dávám do těch věcí dost sebe, jak vnímám, cítím, a tak...
White: Jasně že ne, stačí týden :-)))
Prostě mě to zajímalo - a jak Tě znám, taky seš rád, když někdo něco nakousne, že to trochu rozvine... Zkrátka zvědavost :-)))
Tvůj styl básnění se mi moc líbí, Muamarku.
programově možná ne, říkám "jakoby". Můj pocit. Nemusíme můj pocit čtrnáct dní rozebírat, co říkáš?
Místy trochu archaičnosti je, třeba "tone", "verva" či "kutna" - i když tonout je vcelku běžné sloveso, kutna má také stále živý význam a verva jako elán...
Myšlenky nechávám, co si kdo najde, ten prolog je jen takové předsazení, ne vysvětlení textu...
Marek
jakoby snobsky vlezlým archaismem. My oppinion.
chci říct, že je to napsáno až archaickým jazykem, tak se už nemluví ani nepíše, proto se to hůře čte
zase to dává prostor k zastavení
i když to nemá bůhvíjakou myšlenku
Miro: O.K., každopádně díky, že ses stavil...
Jeff: Aha, dík, já právě si vůbec nemyslím, že bych měl na něco patent, už jsem taky ledacos poznal, tak jsem se divil...
Takhle je to jasný,
měj se,
Marek
Muamarek: netvrdím, že to bylo pro tebe složité vyplodit, že by ses u toho zpotil, neřku-li krvavě. To je mi jedno. Mluvím o tom, jak vypadá text, jeho struktura. A že jsem označil dílko za sterilní neznamená, že nemůže budit emoce. Záleží v kom a jaké ;)
Zuzu: Díky za zastavení.
Která místa byla pro Tebe krkolomnější?
Měj se pěkně :-))
White: A řekl bys, v čem protivná?
Miroslawek: Díky.
Máš-li pocit, že jsem něco složitě konstruoval a spojoval, asi Tě těžko přesvědčím o opaku, že se to zrodilo vcelku lehce a zkrátka jsem měl puzení napsat to takto...
S tou sterilitou - pro mě je podstatné, jak to působí - a z reakcí vidím, že působí, dokonce různorodě a s emocema to něco dělá, takže tu sterilitu beru s rezervou...
Jeff: Ale já si to nemyslím, jen se zamýšlím, to je celé, vidíš-li to jinak, rád si zadiskutuju...
Přijde mi ještě horší než co od tebe čítávám jindy. Co na tom, že jamb je "bez chyby" a rýmy jsou "pěkné", dokonce to má konzistentní myšlenku... to nejpodstatnější chybí. Do dobré básně to má daleko jako sádrový trpaslík k Rodinově Mysliteli. Usilovné a ve své mechaničnosti sterilní. Možná by pomohlo trochu víc si popřemýšlet, co je skutečný účel/cíl básníkova počínání a co pouhý nástroj k jeho dosažení.
dobrá hra s jazykem, místy krkolomné, ale rozhodně to má myšlenku
aka 1474. pro mne protivná. plevel. Ztratil jsi soudnost, M ?
vnímám dutiny lidské duše, muamarku
Hasky: Á, expert se dostavil :-)))
vůbec nechápeš, co je klišé. póza a pathos. ani tomu nerozumíš
Maceška:
Těžká otázka, odpověď neznám, protože nebude univerzální. Těch příčin, proč se člověk nemá rád, je mnoho...
Možná to chce najít nějakou motivaci, třeba někoho druhého. Najdeš-li v sobě lásku ke komukoli, nebudeš už moci úplně nemilovat sebe, alespoň věřím...
Hasky: Klišé? Póza? Pathos?
Ať hledám jak hledám, není tam ani jedno, zato jsou tam bolest, hledání a naděje...
Je ale pravda, že pokud není naladěná struna, hudba se neline...
bože klišé, póza a pathos. bože
Marku, to je přesně to, co cítím. Jenže, jak se naučit, aby se člověk měl rád?
Dávám velký T*****