Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHrst dobrích rad, jak ódu psát
Autor
pavlikovaruzenka
Ahoj, mi nejmilejší čtenáři. Tak sem zase tadi, nemusíte tajně plakat a trápit se, že sem se na vás vikašlala. To bich nigdi neudělala. Uš se určitě těšíte a nemůžete se dočkat, co se dnes dovíte novího, abi ste se zase zdokonalili.
Tak. Dneska se naučíme jak napsat ódu.
Ono to totiš vůbec není tak lechké, jak bi se na první pohlet mohlo zdát.
Ptáte se proč? No, óda se vám totiš lechce může zvrhnout f pamflet, aniš bi ste to mjeli f úmyslu a dotiční, kterému ste chtěli potkuřit, abi vjeděl jak ho obdivujete, se na vás nasere a bude chodit kanálama, místo abi mjel radost.
Mimo to, někteří jedinci úplně nesmislně ódi na sebe nemají rádi vůbec, ani diš sou napsané dobře.
To sou lidi, co se třeba naserou, diš jim napíšete pochfalu do novin, budete je chválit prostřednictvím rádia, nebo na ně budete vesele mávat s televize, pokut se vám nějak podaří do televize se dostat.
Sou divní a za vaší přízeň se stidí.
Jen tak na okraj. Já takoví tip nejsem. Mám pochfali ráda. Jakíkolif. Jen diš mě budete chválit f televizi, tak špatně snáším, diš přiberete dvacet dalších lidi a je s toho taková gremiální pochfala. Chvalte samostatně jen mě a Pavlíka, jo?
Jak teda napsat dobrou ódu?
Je dobře, diš óda začíná na ó, abi to bilo hnet poznat o co de.
Napříklat, moc holek bi rádo napsalo ódu pro wincenta, protože píše krásně zamilovaní básnički.
Tak napište: Ó wincente, diš čtu jak umíš milovat
mám hnet křídla motílí a lásku chci taki budovat…
a tak dál, f podobním duchu. Je dobrí vičíslit čím nejvíc kladů chváleného a o nedostatcích pomlčet, má-li nějakí, že ano.
A ne že to vičíslování zas napíšete f bodech, jako seznam vjecí, co si musíte vzít, diš jedete na dovolenou. To si odvikněte!
Pokut nechcete začínat klasickím ó a chcete raději zvolit nějakou novátorskou formu, začněte rozhodně heskím pozitivním slovem.
Třeba:
Nádherní
Krásní
Nejlepší
Chitrí
Nadaní
Bezkonkurenční
Úžasní
snoví
Interesantně bledí…
A tak podobně. Možností máme nepřeberně, hlavně abi se to nějak rímovalo a vaše óda potěšila srdíčko chfáleního.
Pokut víte, že váš oblíbenec je s někím na kordi, je třeba to ve sfí ódě nenápadně zmínit. To potěší nejvíc.
Příklat:
Nejkrásnější, nejchytřejší paní hanako
Váš obzor sahá aš za Monako.
Weili hnízdí při zemi,
nedotknou se jako vi hvjezdiček na nebi.
Vidíte jak se mi to šikovně vlezlo do jední strofi?
Ale pozor! Dál uš jen chválit, weili nezmiňovat. Nebila bi to óda ale nějakí pamflet, nebo jiní paskfil.
Doufám, že několik chitrích jedinců napíše ódu pro Růženku. Dibi ale ne, tak si jednu spíchnu jen tak, sama pro sebe, páč mě to moc baví.
Ó Růženko, krásná, chirá, spanilá,
gdes ti se dífko moudrá zrodila?
Sám aleš novák ti právem závidí,
takoví talent se jen tak nevidí.
Moc heskí kousek ódi, že? Sama sebe musím pochválit.
Tak, pochopili ste to?
Snat ano. Tak pište, pište a já to pak posoudím.
Možná se mi podaří napsat i nějakou ódu pro mí nohsledi, ale neslibuju, protože sem dost unavená. Teť ale půjdu na pivo, tak tam možná něco spíchnu. U piva je vůbec dobrí psát, protože přicházejí dobrí nápadi a vůbec, hospoda je moc inspirativní místo, dibi ste to nevjeděli.
Tak zatím pá a piš péro, vaše vjerná Růženka.