Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepusto, sad
03. 07. 2011
21
30
2479
Autor
sveřep
tane na vodě v sudech
vedle stěn zvenku chátrá
prázdná zahrada
je bez důvěry v duben
pták zařval
uprchává
ráno
ne…rozestele
tráva … čpí po medvědech
a tlením pláňat
poklepává si
slyšíš…
břednutím loňských hrušek
nehrozí šafrán
už ne
ve mělkých zemních skrýších
je … možná … králem myší
spíš předtušen
sad jara
…
30 názorů
100Wzarovka
07. 07. 2011
nes: díky za delší pojednáni, opravdu! víceslovně odpovím.
takovou zahradu znám - začátkem jara tam hnijí pláňata a loňské hrušky a zteřelá, přerostlá loňská tráva podivně čpí. myši zrácejí všechnu plachost, zato ptáci odvykli lidem...
Myslím, že kdo podobný zanedbaný pozemek někdy vůbec viděl, zahradu, kde trvalky pomalu nemají kudy vystrčit hlavičky kvůli suchým snopům loňského plevelu... kdo to viděl, ten to pozná.
a2a2a2 míní, že jde o symboly. ono ne. ten text je dosti prostou momentkou ze skutečného života.
no a - teď už na to není roční období, ale příští rok třeba takovou opuštěnou zahradu v začátku jara navštiv, jsou smutný - ale jsou kouzelný :)))))))))
to nic, médea, Alegna: též vám díky za čtení a přízeň!
sepot: se mi ulevilo, že to vidíš :)))))))))
sepotvkorunachstromu
04. 07. 2011
heartrate : naprosto jsem potěšena !:) :):)
kopíruji si a uschovávám !
ale jsou těžký,sonety. pro mne tedy ano. řeším u toho aby mi forma nedorazila pocit, co ho míním vlastně sepisovat
Honzyk : já jsem chtěla. ale najevo vyšlo, že to v Gůgl neumím. musela jsem přeskočit na mozilku a co nevidím!
Honzyk vleze všude ihned
:))))))))))))))))))))
sveřep, protože jsem ti chtěl napsat svůj názor a zřejmě jsem nepochopil, co přesně tě zajímá. Také soudím, že si s ohledem na svou sympatickou aktivitu zde na Písmáku zpětnou vazbu zasloužíš a konec konců jde jen o názor jednoho čtenáře.
japný: dík
Diana: děkuji za názor, fakt v tom tápu... :)
dadadiková, Bíša, Ferry (se sýrem), také děkuji za přizeň
Honzyk: vážím si, že se ti můj jazyk líbí !
tak není to kdovíco, uhňoucala jsem to v rychlosti, ale jen tak pro radost :)
Znám starou zahradu, kvete v ní leda rmen,
sveřep a kostřava a jiné divé býlí.
Hrušně a jabloně už jen z poslední síly
na jaře vykvetou, a potom s podzimem
pár plodů na větvích zůstane pro kosy:
nespadnou, kdovíproč se větví ztuha drží,
jako by nechtěly, aby je snědli plži,
kterých je plný sad, obzvláště za rosy.
Nechci ji prořezat a pouštět do ní světlo,
sázet tu květiny a pálit trávu zhnědlou,
tahleta zahrada je starodávný svět.
Jenom se posadím do trávy za soumraku
a budu naslouchat těm stromům, keřům, ptákům.
Ať všechno zůstane tak, jak už tolik let!
Milá Jolanko,
já už téměř nepíšu kritiky, jsem tím vším utahaný, pokud jde o tento text, bojím se, že mu nerozumím, přijde mi to logicky roztříštěné, duben a hrušky, jaro a hnití pláňat, spousta rekvizit, ale nijak si je nedovedu spojit v alespoň nějaký větší celek. Text má dobrý rytmus, je tam i znát atmosféra jakési posmutnělé zahrady, ale ty symboly jsou jen plytce nahozené, tak že z nich vyvěrá jen jakási nostalgie. Ale dost se bojím, že pro mladší autory a čtenáře nejsem dobrým kritikem, neboť jaksi lpím na nějaké plynulosti textu alespoň s jedněmi vrátky, které by mne vpustily dovnitř, zatímco SMS - ková generace heslovité vyjadřování přijímá dobře.
mne je fukanec, esi sonet, nebo ne...do podobny zahrady treba zabloudili prece medvedi-)...jak tam zil ten zlej kocour, taky v Zanussiho jednom filmu jsem videl(kdysi) villu stat v podobny zahrade...
*
..libi se mi, jaky slova vkladas do textu, lepe: jak jdou za sebou...zni primitivne, ja vim, ale nic jinyho me ted nenapadne..-)
**
je to prima, mám ráda ty zanedbaný zahrady a trochu je mi z nich úzko, jednu takovou jsem si koupila.. mohla bych zkusit napsat sonet, když říkáš, že jsou těžký, to je výzva :)