Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seArchimedná aneb K čemu všemu může vést objevitelův výzkum, je-li prováděn u vás v koupelně
Výběr: hermit
15. 12. 2001
22
2
6124
Autor
Yeziiinka
Z vody medně vzlínám
veletažná je to chvíle
svojí zpupně modré žíle
drzou hlavu stínám...!
CHCI TO PROŽÍT!!! - ale ne dnes
dnes se městem valí vlna
a má vana už je plna!
Naléhá v ní Archimedes
2 názory
Květoň Zahájský
31. 03. 2011
čéče-difný-fčera mě napadaly myšlenky hluboký jag nejčernější hlubiny...a dneska Prožít?-droždí!:)...já ho asi neměla večer baštit...a je po filozofolo.vání:)
CHCI TO DROŽDÍ!!! - ale ne dnes
dnes se na mě válí vlna
jahodová + vanilková = sem jí plná!
Prdt o ní ví Archimedes
...nejhlubší kritika - nejhlubšího díla...
drahá...co říct?...
no...je to síla!******
Jináč? No povídej, jsem napjaté! každé jináč je správně! :)
Děkuju moc.
dneska soustředěnějc zjišťuju, co všechno mám u tebe ještě vynechaný ... což na jednu stranu pociťuju jako výtku sobě samému, ale na druhou stranu jsem rád, že mi to zbylo na dnešní objevování a opravdu krásný zážitky ... ***
sk8: :))) Taková je doba, no. A lidi všechno moc dramatizují, aniž by věděli, co to vlastně dělají :)))
Ioannes: Víš, já mám pocit, že někdo poměrně plete kategorie a ty to nejsi :-)
Loannes: žádný, věru žádný... :)
Oba poslední kritici: byla to legrace, přátelé. Jen jste prostě první, kdo si toho nevšiml, no...:)
Hezký den a děkuju.
Yeziiinka: Jasně legrace, u tebe snad :-)...jenže je tu několik autorů, kteří si evidentně pod pojmem "drama" představují nějakej akční americkej trhák :-)
Tríla: A tohle jsem vážně nechala bez odpovědi???!!! ;))
A nepoděkovala jsem????!!!! :((
Tak dodatečkně, drahý můj: Líb!
yezzinku ani slovem!
drsoň nebýt mírnej, drsoň být moc zlá a ošklivá chlapec když někdo na slečna Yezzinka křivě zírat! ;)
Slečna jezinka už zírat jen a jen dojatě... :)
A děkovat - do třetice všeho merlého! :))
Maskote: omlouvám se, to mě moc mrzí, že jsem Tě takhle zdeptala! Moc moc prosím, už mě v žádném případě nečti nebo to na Tobě ještě zanechá nějaké neblahé stopy!!!
Tak vidíte, co dělám :(!
maskote, když chceš něco pochopit, čti si strojírenské tabulky... lyrická poezie snad není o chápání v ohraničených tvarech s pojmech, ale dotycích tam kde myšlenky a aura autora končí a začíná hájemství téhož u čtenáře... tak to aspoń vidím já...
jezinku přidávám do výběru
Taky jsem míval jednoho maskota... no a taky moc nechápal, jak už to u plyšáků bývá...
chytal prach a nevěděl, která bije :o))
Athos
:))) To je vpořádku a abys věděla, maskote, došlo mi, že to nemyslíš zas tak vážně, i bez závorek. Také jsem ten smutek tak nemyslela . :)
Hermítkovi v každém případě děkuju za obhajobu!
maskote, nechtěně se mi vloudil do té obhajoby ;-) kousavý tón vůči tobě.... to jsem až tak moc nechtěl, taxe zkrúšeně omlouvám....*
huberte, co si taky já můžu se svou postavičkou dovolit jinýho, že.... ;-))
Merlíku... zapomínáš, že i o Vánocích je to jen možnost. Jestli na Ježíška obdarováváš své bližní láskou i vším ostatním z povinnosti, raději toho honem nech! :)
Ať jsi co nejšťastnější - letos i dál!
Yezz: dobrá... dobrá... ;)
víš, ale to zklamání mi za to nestojí... to radši budu šašit po obchodech a honem něco shánět, když to co koupím přes rok hned věnuju...
budu se snažit :) snaž se i ty... a trochu toho klidu
neblázni Yezz, už tak je toho horečnatýho stresu akorát... jednou v roce se to snese, ale mít celej rok takovou povinost... mám radši po celej rok takovou možnost
Jasně, navrhuju 364denní pracovní dobu ročně pro Ježícha - co Vy? :)))
Kuju, jste prostě... no jako obfíkle.
Ufff... Jezulinka mi dala, a další kritici a kritičky taky... veletipová.
Gastarbajtr
15. 12. 2001
Mm...?
- má někdo nápad?? :o)))))
Děkuju hoši, jste bleskurychlejší! :)
hubert: děkuju! :))))) Cením si takového podnětu k zahloubání se nad svou tvorbou...!
Astalavista
15. 12. 2001
Tak tedy: "medně vzlínám.." rafinované! Navozuje to představu medu, sladkosti, pomalosti, prožívání, ale právě v tom použitém tvaru "medně" je erotický náboj, s kterým umíš takto zacházet jen ty!
"Veletažná chvíle.." tento výraz umocňuje celou atmosféru prvního verše, navozenou s nevšední znalostí lidského podvědomí.
Třetí verš - a to se mnou bude souhlasit každý - vrcholí výkřikem "modré žíle", pronikajícím jak čepel skalpelu až k duši čtenáře a spolu s s veršem čvrtým, ve kterém "drzou hlavu stínáš" vytváříš k prvním dvou veršům smysluplný protiklad. Za obsvláště geniální považuji nesprávný gramatický tvar "modré žíle", kterým strhuje autorka pozornost vytvářejic zde stredobod celé básně.
Hroutíc se pod dojmem první sloky a dusíc se slzami rozbouřených citů, nejsem momentálně vstavu provést hluboký rozbor sloky druhé. Ale já se vrátím! A pak počkej, Jezule! Já ti dám, dělat si z důvěřivých Písmáčků tamto...
P.S. "zpupně modré žíle" je gramaticky správně, ale já svýma mírně kratkozrakýma očima jsem četla něco jiného. Tuto báseň je třeba čísti znovu a znovu....*****!!
Uf!!! Tys mi dala Dialiáno!!! :))) Asi čtvrt hodiny jsem strnule zírala na "zpupně modré žíle", skloňovala si přívlastek shodný ve všech 16ti pádech, co znám a motala si při tom oko z režného lana... nepřišla jsem na nic a tak jsem si aspoň přinesla stoličku a najednou... uf! :)))))
Uf!!! Tys mi dala Dialiáno!!! :))) Asi čtvrt hodiny jsem strnule zírala na "zpupně modré žíle", skloňovala si přívlastek shodný ve všech 16ti pádech, co znám a motala si při tom oko z režného lana... nepřišla jsem na nic a tak jsem si aspoň přinesla stoličku a najednou... uf! :)))))
zaujímavé meditácie na téma - Sebevražda
dávam tip, pretože som išiel tak hlboko
až som narazil na odtokový otvor v tej vani
a opäť som sa dostal niekam,
kde som nechcel byť