nikoho nenapadlo, že by pachatelem mohl být klidně i "domácí přítel" Sacher, kterého spisovatelka podrobně informovala o svém soukromém životě...
tak proč posíláš avi, provokatére?
MM, jestli mluvíš na mne, tak nikde jsem neřekla, že ji oplakávám, přečti si to znovu - Líto je mi jí, jako každého předčasně zmařeného života. Každého, rozumíš tomu slovu? A přispěla jsem svým názorem do diskuse o obětech domácího násilí. Nemám potřebu obhajovat před kýmkoli, tudíž ani před tebou, své pocity a názory, tak už mi prosím nepiš.
Rampoušek: Možná i nemoc, takhle se normální člověk nechová. Nevím, čím si pachatel prošel v dětství a co podědil za geny, ale každopádně se choval jako škodná...
Věřím v jedno. Že se potřebné péče a citu dostane tomu sedmiletému chlapci, vůbec nejsem schopen domýšlet, čím vším si prošel, co ve svém vnímání považuje za "normální" a co se v něm odehrává,
Marek
Podle mě za tím stojí žárlivost a chlapská ješitnost.
Za pohotovou reakci a pěkné zpracování máš u mě TIP!
Avox: Vrby jsou velmi zapotřebí, myslím si,
díky za zastavení a krásný víkend, měj se :-))))
Jsem taky barbar, to jméno jsem poprvé četla na netu, když se to stalo... Líto je mi jí, jako každého předčasně zmařeného života. Ale souhlas s opánky, že "oběti většinou nejsou žádné chudinky, ale emancipované bytosti..." často jde o uraženou chlapskou ješitnost, když je žena (a třeba jen domněle) úspěšnější než on, tak jí to dá znát alespoň doma. A vím moc dobře, o čem mluvím, byla jsem vrbou v takovém případě... */
Mohu se jen dohadovat, proč tak dlouho setrvávala: Zda strach z osamění, strach z ekonomické situace, když asi dost peněz padlo na splácení manželových dluhů, strach ukázat na sebe jako na týranou, nevím...
opánky - no to právě netuším, (na) co čekala.. s tím sem s tebou souhlasila
Opánky: Kdo je hlupačkou? Žena nevzdělaná? Žena s nižším IQ?
Tam bych spíše čekal, že bude ekonomicky závislá na svém trýzniteli a bude se bát odejít - kam?
Záleží, jakou má sociální síť. Rodina, příbuzní, přátelé... Tu většinou agresor zpřetrhá hned na začátku.
Jsou-li v tom děti, pak se snaží uvažovat i za ně a je prostřednictvím nich vydíratelná: "Mám kontakty, děti nedostaneš, nebo myslíš, že Ti je nechají někde v ubytovně, bez práce?"
Musí to být peklo, ztráta sebedůvěry, ztráta sebeúcty, ztráta naděje...
Nejhorší je, když si toho nikdo nevšimne a nepodá pomocnou ruku. ale pak je i těžké, aby se jí oběť chtěla chytit...
Martinez: Muselo to být těžké a muselas prokázat velkou odvahu, prolomit kruhy...
Ale tím, žes to přežila, asi Tě to i svým způsobem posílilo... Díky, žes sem napsala...
k debatě - hlupačka by taky dveřmi asi nepráskla, ty bývají ještě závislejší a zmanipulovatelnější
já vystrčila za dveře jeho.. když mě chytl pod krk poprvé a naposled - ale dokud to neudělal, a ty tlaky na mne byly spíš psychický, pořád sem hledala důvody proč mu dát eště šanci.. takže dobře že to zkusil, pomohlo mi to
odejít se dá, ale je tam taková spousta různých proměnných že to nejde nijak obecně shrnout
Podle mě si tito agresoři partnerky, "jež by jim hodily hrnec na hlavu", nevybírají. Jinak týranými jsou i ženy které se nevyznačují takovou krásou či inteligencí...
Pak pěknej víkend,
měj se,
Marek
Neprožil jsem to, nemohu posuzovat, ale co z těchto příběhů znám, je to začarovaný kruh. Fyzické násilí je doprovázeno psychickým, kde si oběť přestane věřit a přestane mít sílu udělat jakýkoli krok. Navíc násilník si oběť najde v podstatě kdekoli - a ona zřejmě už tem krok učinit chtěla...
Opánky: Ono s tím "odejít" je to někdy těžké. Sice se člověku může zdát absurdní, že někdo inteligentní, úspěšný a soběstačný může setrvávat v něčem takovém, ale jak se někdo do tohohle psychického chomoutu dostane, není to snadné a vůbec nezáleží na kráse či úspěchu...
Tak já na tom nejsem o moc lépe, ale Tchyní a hovězím zaujala, asi mrknu i na další knížky, časem...
poprvé jsem to jméno viděl včera, přitom prý jde o nejčtenější českou autorku...asi jsem barbar.
Takovej malej nekrolog... Jsou v tom zakomponovaný názvy některejch jejích děl...