Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nový design Písmáka

04. 09. 2011
14
181
6881
Autor
aleš-novák

současně s převedením Písmáka na nový server se v záhlaví stránky

objevila tlačítka "f" a "t". Kromě toho  je několik dalších tlačítek  u každého

díla dole.

Jsem zarytým odpůrcem facebooku, ale "pokrok" se asi zastavit nedá.

Co říkáte na tyhle novinky?

Jsou pro Vás důležité nebo je vám to jedno?

Nebo byste je chtěli u svých děl zablokovat?

 

 

 

04.09.2011 15:37:10

 

  Dero
Dero ADMIN, korektor
Zda chcete ten panel pro sdílení pod díly vídat si nově můžete nastavit zde: Moje > Nastavení > Zobrazovat pod díly odkazy pro sdílení

181 názorů

A.H.
27. 09. 2011
Dát tip
Tak to jsme, Aleši, dva. Facebook nejspíš nikdy nic a nikomu nepřinese. Jeto jen požírač času a proudu. Antifacebook.net :D

zdjr1976
13. 09. 2011
Dát tip
Facebook nepožívám a do budoucna o něm neuvažuju. Tlačítka mám u zadnice a rozhodně je používat nebudu. Kdyby bylo na mě, tak je tam mít nemusím, ale dokážu dělat že je nevidím :-)

heartrate
12. 09. 2011
Dát tip
:D

BG...no jo... Milly...preboha...lebo natuknut si link a pastnut ho na facebook moze spravit len vybrana skupinka autorov a celkovo je to zlozity proces ktorym clovek stravi hodiny casu... ...taku palbu picovin som tu uz dlho nezazil...ale mozno len malo chodim na pismak....

halivera
10. 09. 2011
Dát tip
to aleš-novák: Co říkáte na tyhle novinky? nelíbí se mi hnusné lišty s čudlátkama ani různé větvičky a podobné deroviny Jsou pro Vás důležité nebo je vám to jedno? je mi to jedno, jelikož naštěstí nepoužívám ksichtknihu Nebo byste je chtěli u svých děl zablokovat? stačí mi když na ně nemusím koukat, jinak ať si každý kliká, kopíruje, linkuje, sdílí... jak je mu libo

Milly
09. 09. 2011
Dát tip
Mně se to nelíbí.. Nechci vidět FB všude- i tady... Aspoň si vypnu to zobrazování, ale z toho tlačítka na sdílení taky nejsem nadšená- že může kdokoliv takhle jednoduše odkazovat na mý díla tady.

chroust...ano...

chrosut...ako ten cudlik usnadnuje kradnutie diel?...

vidíš, už ti rozumím, a ani to nebolelo. jenže tak, jak to dero popsal, že sdílení funguje, tak to prostě nemohu chápat jako zneužívání. je to jen to samé, jako když někomu pošleš na něco odkaz.

klíčky v zámku...přesně vystižené. díky chrouste.

chrouste, tomu příměru, cos použil, nerozumím. ty říkáš že si nepřeješ, "aby někdo někde jinde na netu poukazoval na má díla", já na to odpovídám, že člověk, jenž se rozhodne veřejně publikovat, tuto jistotu nikdy mít nemůže, kdo ti má dát tu záruku, že tě někdo někde nějakým způsobem nezacituje? a s tím nic neudělá žádný "antičudlík", po kterým tady křičíš. jak se na toto schéma dá naroubovat tvůj příměr, to mi prosím vysvětli, páč mi to není zřejmé. a pak mi prosím pěkně vysvětli ještě to, co tedy vlastně nechápu. neboť ani to mi není jasné. a ostatním, kteří tě podle tvého soudu taky nechápu, jsi taky neodpověděl, v čem vlastně, tož jsem trochu zmatená.

boj pro boj. pakliže se rozhodnu veřejně publikovat, nemohu mít a chtít jistotu toho, že se mé texty nebudou dále šířit. to bylo ovšem vždycky, bez ohledu na tuto novinku. tohle jednaajedna si spočítá každé malé dítě, chroust ne. protože chce za každou cenu bojovat. je to sranda. a taky není. (sorry chrouste za avi, ale když už o tobě mluvím...)

Diana
07. 09. 2011
Dát tip
Já chovám k facebooku hlubokou nedůvěru po všelijakých nehezkých aférách, ventilovaných i v médiích. Ale však ta tlačítka nemusím použít, že?

Lakrov
07. 09. 2011
Dát tip
Pro kóza: > ...kde jsou díla MM... I mě jejich neexistence překvapila; nebo alespoň jednoho z nich, diskuse, v níž se (zcela mimo původne zadané "provokační" téma) začalo řešit srovnání jednoho románu ze čtyřicátých let a jeho pozdější filmové adaptace... Tak hezky jsme si hráli a nějaký... traktor(ista) nám zaoral pískoviště :-)) Děkuji za avízo.

Toscana
07. 09. 2011
Dát tip
heartrate - no tak to teda potěš koště!!!!! :-(

Toscana
07. 09. 2011
Dát tip
PS: A ty slavné rámce jsou co za jedno?

heartrate
07. 09. 2011
Dát tip
Toscano, znamená to, že neuvidíš čudlíky pod dílama, možnost sdílení tvých děl se zablokovat nedá

Toscana
07. 09. 2011
Dát tip
Aha, tak jsem to zkusila bloknout, a platí to pro obě možnosti - tj. třeba bych ráda něco na FB odsud sdílela, ale protože nechci mít sdílené to, co jsem psala já, tak nemám možnost ani sdílet od jiných. No fááákt bezva! :o))))) Tak, jako kdekoli jinde, platí i tady, že když se vylepšuje, tak se spíš "vylepšuje"...

Toscana
07. 09. 2011
Dát tip
Já tu diskusi snad ani celou číst nebudu. Stejně jsem nějak nepobrala, nač je např. tlačítko R, stejně jako mi není jasné, jestli v nastavení blokací možností sdílet cosi na FB (nic proti němu, jsem tam taky, protože s pár přáteli to je jedna z mála možností komunikace, navíc i tam se dá nastavit dost slušné soukromí) znamená nemít možnost vidět ty "chlívky" u děl druhých (tj. nechci odsud sdílet nic), nebo jestli ta blokace sdílení znamená, že druzí nebudou mít možnost sdílet na FB díla moje. Tohle bych fakt dost ráda věděla.

feferonka
06. 09. 2011
Dát tip
nedá.

kóza
06. 09. 2011
Dát tip
kde jsou díla MM? Jakým čudlíkem se to dá obnovit?

MKbaby
06. 09. 2011
Dát tip
I já jsem zarytým odpůrcem Ksichtoknihy, takže ti, aleši, děkuji za návod k odstranění těch pro mne neužitečných čtverečků :)

Lakrov
06. 09. 2011
Dát tip
Pro Marty McFly: Máš můj obdiv za pozorné čtení diskusních příspěvků. Díky za avízo i za poučení, jak že vlastně funguje ten internet. To si musím zapamatovat :-) Za nejvýstižnější příspěvek této diskuse považuji komentář od heartrate: ...Lidičky, Dero vám chtěl udělal radost a tak přidal čudlíky... u nějž -- být to podpisová petice -- by mých pět křížků nechybělo :-)) Derovi pak díky za vysvětlení (ujištění) o možných (ne)dopadech :-)

nyma
05. 09. 2011
Dát tip
a ty si běž sednout někam do hospody, tam se se svojí neschopností argumentovat a diskutovat nestratíš, tam je takových stréců hromada. Můžeš tam klíďo i nadávat na bolševiky. Ať žije ándrgraund!

nyma
05. 09. 2011
Dát tip
ačkoliv, abych se opravila po přečtení některých příspěvků, pravděpodobně půjde jenom o cajdání znuděných.

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
MDavy - vaříš? A jestli vaříš, jak snášíš, když ti do toho někdo kecá? Nejlépe od stolu.

nyma
05. 09. 2011
Dát tip
A tentokrát jsem avi zapomněla.

nyma
05. 09. 2011
Dát tip
Mě by zas připadalo nezdvořilé a posránkovské o tobě mluvit a nedat ti o tom vědět. Nemáš stejně žádnou kontrolu nad tím, kdo kde na internetu vystavuje tvá díla, na tom se nic nemění. Jistěže jsem pochopila o co tady jde. O cajdání znuděných zakonzervovaných inťošů.

nyma
05. 09. 2011
Dát tip
Mě by zajímalo, jak by chtěl chroust zastavit třeba mě, abych věšela všude možně jeho díla, podepsaná jeho pseudonymem již před tlačítky. A jak by to bylo napadnutelné. Kdybych to neprodávala, což bych samozřejmě nedělala.

Dero
05. 09. 2011
Dát tip
chrouste, omlouvám se ti, že jsem na tebe byl jízlivý. Pokud stojíš o vysvětlení, případně ilustraci toho, jak přesně člověk nakládá s tvým dílem, pokud použije těchto nových funkcí, prosím, dej mi vědět.

Dero
05. 09. 2011
Dát tip
Není to jasné, chrouste. Nechápeš to a nenarazím.

Dero
05. 09. 2011
Dát tip
Ale pokud jsi to myslel jako recesi, u tebe se to těžko poznává, pak samozřejmě dobrá práce. Jsi šikovnej. :)

Dero
05. 09. 2011
Dát tip
chrouste, pokud si myslíš, že je zasahováno do tvých zákonných práv, tak se nejen můžeš, ale dokonce bys i měl bránit se u soudu. Zažaluj mě, velice bych se pobavil tvými argumenty u soudu. :) Ale když ty zase jenom plácáš a šíříš "paniku". Nastuduj si autorský zákon a pak se vrať s nějakým konkrétním argumentem, pokud ti vůbec nějaký po pročtení a pochopení zákona zbude.

heartrate
05. 09. 2011
Dát tip
ty seš na tom rozhodně nejhůř, Marty, chudinko malá ošizená :)

nejhorší jsou trpaslíci.

heartrate
05. 09. 2011
Dát tip
tak tak, člověk se nikdy nezavděčí všem

Dero udělal dobře, že zavedl čudlíky bez ptaní. I kdyby se předem ptal, tak tu budou odpůrci i příznivci, jako jsou tu teď.

heartrate
05. 09. 2011
Dát tip
prima diskuse! Lidičky, Dero vám chtěl udělal radost a tak přidal čudlíky, asi myslel, že se budou využívat hlavně tak: když se mi povede nějaká báseň nebo povídka a budu se chtít pochlubit kamarádům, můžu si teď dát na svoji FB stránku hezky zobrazený odkaz na dílo, ať kámoši vidí, jak jsem šikovná, a třeba je to chytí a přečtou si i jiný díla.. a poděkoval mu někdo? já to oceňuju, i kdybych to třeba nevyužila, tak jsem ráda, že nám Dero chtěl dát něco nového.. jasně, mohl se třeba nejdřív zeptat, jestli se nám to bude líbit, ale asi to mělo být překvápko.. když dostanu od miláčka parfém, který mi nevoní, taky mu ho nehodím na hlavu.. tak za sebe děkuju, Dero! a pro ty, co FB neznají a myslí si, že je to zlo: lidi, FB je server tak jako Písmák, akorát že nemá specializovaný zaměření a že se na moji stránku dostanou jen přátelé, které si sama vyberu.. hlavní "zlo" na FB je v tom, že se na něm člověk může stát závislej a nutí ho to pořád tam lézt a sledovat, kdo tam co napsal, ale to hrozí i na Písmáku.. těžko si umím představit, že by teď někdo ty moje básničky mohl zneužít - že by si sdílnul odkaz na nějakou svoji odpornou stránku? no tam by se asi vyjímaly :D a ani to by mi nevadilo, aspoň by měl na tý hnusný stránce něco hezkýho! :DD

FAE BOMB
05. 09. 2011
Dát tip
Čudlíky jsem vypnul. Citelně však postrádám tlačítko "ZMIZET", respektive stát se neviditelnym pro ne-písmáky. Na anonymní čtenáře totiž kašlu.

Honzyk
05. 09. 2011
Dát tip
erjkghej,kdreja.kdr,f><~df.,krljtředrjgledgl.keadrl,jiolqwčšrhlwčhrihasxijckasjkd?? hjkerřtjkečtbikuegjkdf bvejkžzřiučsdmfmfnejkr niučřzoičšuhčšwnf-.,lmxůlawklšpčřdel as\,masdheijwkheiwu!!!))

link na písmák.cz můžu poslat i bez tlačítek pod každým dílem.

snake_01
05. 09. 2011
Dát tip
Jediná sociální síť, proti které vpodstatě (až na výjimky) nic nenamítám, je (moje) rodina, takže na nějaké to eF Tý mě zřejmě nenaláká ani Písmák, ostatně už se to nepodařilo jiným, tak proč to měnit, jsem učitel a o těch je známo, že je to konzervativní protonárod...

Vaud
05. 09. 2011
Dát tip
tlacitka jsou bajecna! :-)

Lakrov: jasně, vypnu to jen sám před sebou. Byly doby, kdy se dalo individuálně navolit barevné prostředí Písmáka. Tohle je něco podobného, takové zpříjemnění :o)

Dero
05. 09. 2011
Dát tip
Aleši, ne každá změna je pro každého. Je v pořádku, když některé nevyužiješ. Ale vadí mi ono nepodložené strašení, že ta tlačítka lze jakkoli zneužít, které se tu několikrát objevilo. Nelze je zneužít.

Lakrov
05. 09. 2011
Dát tip
Pro Dero: Střelné zbraně dovolíme taky? I ty s puškohledem? (zabíjet na dálku přece dokáží i slabší povahy...) Souhlasím s tebou a doufám, že vše, co bylo dosud vyřčeno, zůstane jen v oblasti absurdních konstrukcí... o nichž bychom snad ani neměli diskutovat, aby se samotná tato diskuse nestala návodem :-) Xenofobie... nemyslím, že se v mém případě jedná o "strach z neznámého"; je to spíš obyčjná předvídavost, založená na nashromážděných zkušenostech, a pevně doufám, že se jako vždy mýlím :-)) Pro aleš-novák: Ta tlačítka vypnout můžeš, ale jen sám před sebou :-)

xenofobie: Obecně se slovo používá k označení mezilidské nesnášenlivosti a předsudků vůči lidem z jiné země, či při nedostatku úcty k jejich tradicím a odlišné kultuře (wikipedia). Stvne, i když to přenesu do terminologie internetu, tak se tam nevidím. Ať si každý odkazuje cokoli kamkoli. Jiní lidé mi nevadí, pokud nepáchají zločin. Rád bych, aby tak i oni přistupovali k mé osobě.

Dero: nebojím se neznámého, jen se mi nechce kývat na každou změnu, která má něco "usnadnit". Mě to nic neusnadňuje, tak si nová tlačítka vypínám (za což ti děkuji, že to jde...). Třeba někdy přijde doba, kdy bude odkaz na facebook od díla povinný. Něco jako Velký bratr.

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
Prostě xenofobie.

Dero
05. 09. 2011
Dát tip
To bylo v reakci na Lakrov.

Dero
05. 09. 2011
Dát tip
Zakažme nože, protože jimi lze snáze zabít člověk. Ono holýma rukama to jde taky, ale ty nože to jenom usnadňují. Zhruba tak absurdní vaše námitky jsou. Pokud vám někdo chce škodit, tak určitě nečeká na to, až se tady objeví tlačítka, pomocí nichž může odkaz na vaše dílo nasdílet o vteřinu rychleji, než by to býval mohl udělat ručně. Nebojte se neznámého.

Lakrov
05. 09. 2011
Dát tip
Pro Tragicus: Když se někomu (na Písmáku nebo na webu obecně) znelíbíš, a rozhodne se škodit ti, může uvést tvé dílo nebo jméno do nepatřičných souvislostí; např. odkazem ze stránek, obsahujících informace, v jejichž společnosti by ses dobrovolně ocitnout nechtěl (pornografie...). Jeho jednání je neetické. Ty jako autor ses chyby nedopustil, ale máš málo prostředků, jak se vzniklé situaci bránit. Tenhle způsob zdiskreditování autora se samozřejmě možno provést i bez těch nových "tlačíte"; ta to jen usnadňují..

Tragicus
05. 09. 2011
Dát tip
Co je to za eticke nebezpeci, Lakrov? Jsi snad moralne zodpovedna za ciny cloveka, protoze odkazal na tve dilo nebo co?

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
Souvisí to s tím docela dobře. Pokud ale tu souvislost nevidíš, tak ti těžko pomůžu.

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
Odkaz např. na facebook může vytvořit každý, kdo tam má profil. Jistě by to mohl být například i nějaký pedofil, ale na druhou stranu FB má mnohem přísnější pravidla než například Písmák a zablokuje nějaký účet pokud má podezření, že ten účet porušuje nějaký zákon nebo pravidla FB, takže toho bych se nebál.

Lakrov
05. 09. 2011
Dát tip
Pro StvN: > ...Jedná se o odkazování na text, takže autorská práva porušena nebudou... Je-li diskutované "sdílení" pouze vytvořením odkazu, NIKOLI DUPLIKOVANÍM TEXTU JINAM, pak je z pohledu autorských práv vše v pořádku. Zbyvá tedy zauvažovat už jen nad "etickým" nebezpečím... Z jaké (čí) stránky na facebook(-u) (nebo kde jinde) bude odkaz vytvořen? Může to být taky stránka pedofila, neonacisty, masového vraha...). Jenže vytvoření odkazu (odkudkoli) se stejně zbránit nedá; na možnosti vytvářet odkazy je přece "internet" založen. Těmi novými funkcemi je jen vytvoření odkazu usnadněno ještě širší skupině lidí...

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
Lakrov - tohle Dero už vysvětlil v této diskusi. Jedná se o odkazování na text, takže autorská práva porušena nebudou.

Lakrov
05. 09. 2011
Dát tip
Pro StvN: > ...nelze zablokovat sdílení respektive odkazování u svých textů... To je sice ta horší varianta (deklarované zablokování je pouze změna vzhledu "mojí" stránky), ale i tak předpokládám, že by tahle možnost "sdílení" neměla přinést žádná negativa. To, co může autora poškodit, je útok množstvím (komentářů, zpráv, avíz apod.), zatímco "sdílení" představuje jen upozornění na (nebo i zviditelnění na jiném webu?) zde uložený text. Ta druhá možnost (zviditelnění jinde) připomíná "manipulaci s textem" bez vědomí autora, tudíž možná porušování autorských práv; ale kdo by se DNES a TADY zabýval takovou malicherností. Teprve až to někomu z autorů začne vadit...

kdybych to nenapsal vůbec, spousta lidí by se nedověděla, že si může vypnout tlačítka u svých děl :o)

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
Kdybys to nenapsal vůbec, bylo by to lepší.

jsem zarytým odpůrcem oliv, kečupu, krupicové kaše a facebooku. Doufám že jsem svému "nelíbí" dal příznivější kontury :o)

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
Aleši, ale to tvoje "nelíbí" podkládáš tvrzením: Jsem zarytým odpůrcem facebooku Tím to "nelíbí" dostává úplně jiný rozměr.

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
Lakrov - myslím, že Dero psal, že nelze zablokovat sdílení respektive odkazování u svých textů. Lze zablokovat, že ty nebudeš moct sdílet (odkazovat), ale ostatní, kteří si to nezablokují, to budou moci udělat.

StvN: nikomu nic nepřikazuju, jen se mi nelíbí nová tlačítka :o)

diskuse začínala otázkami: Co říkáte na tyhle novinky? Jsou pro Vás důležité nebo je vám to jedno? Nebo byste je chtěli u svých děl zablokovat? hned na začátku Dero podal návod, jak si to může každý vypnout. To považuji za konkrétní výsledek diskuse, zbytek už je navíc...

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
MDavy - že se ti něco nelíbí je jedna věc, že ale chceš druhým něco přikazovat nebo zakazovat jenom proto, že se ti to nelíbí, to je právě ta netolerance atd.

...myslim ze debata o estetike a bulvarizaci su dve rozne veci... ...pointou je ze prieniku na tvojich diel na facebook /pokial tu budu vieiest/ nezabranis ani keby si sa rozkrajal... ...ja len skutocne neviem o co v tejto debate ide...lebo ty ked vypnes tlacitka vypnes...vypnes ich len pre seba...ja ich uvidim stale...cize tu ide cisto len o estetiku... ...a keby tam tam neboli...nie je nic lahsie ako postnut na fb link... ...ale to uz sa motam v kruhu...

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
Aleši, jistě že máš svobodu projevu. Já jen říkám, že tvůj projev má ty znaky, které jsem napsal. Nic víc. Jestli ti to tak vyhovuje, budiž.

myslíš, že čtenáři Blesku jsou "poučení" v tom smyslu, jak jsem psal dřív?

"04.09.2011 16:08:12 aleš-novák Dero: příliv nových čtenářů (a možná i autorů) je diskutabilní. V uzavřeném prostředí Písmáka se čtení věnují "poučení" zajemci, rozšířením na facebook se nedá vyloučit ještě větší "bulvarizace" než tu vládne už teď... " -------------------------------------------------- ...trochu posuvas vyznamy...nezda sa ti?...

zjednodušení znamená i bulvarizaci. Blesk jsou jednoduché noviny,proto jsou nejčtenější.

...cize ide len o "estetiku" a cela ta debata o bulvarizacii bola zbytocna a prazdna...ok...

když mě je ta obrazovka tak nějak příjemnější...

aleš:...tak naco tie kecy o sireni diel a bulvarizacii... ...to ze si schovas ty ten panel tak ten problem nezriesis nezriesis nic...toboz tvoju introverciu...akurat budes mat obrazovku bez par tlacidiel... ...ale nic sa tym nezmeni....

Lakrov
05. 09. 2011
Dát tip
Tuším, co je facebook, ale nevím, jaké všechny možnosti obnáší; tu hru nehraju, a tak se s jejími pravidly nehodlám seznamovat. Ani ta ostatní tlačítka mi mnoho neříkají; budu-li chtít někoho upozornit na některý text, uveřejněný na Písmáku, pošlu mu URL. Možná je to složitější, ale aspoň vím, co dělám. Trochu mi tohle "sdílení" připomíná "dopisové" hry typu "letadlo" (rozešli deseti známým...), ale doufám, že se mýlím. A je-li možné "sdílení" u svých textů zablokovat, tiše tak učiním. Děkuji za varování před možným nebezpečím.

Aššur: tady nejde o hysterii. Zeptal jsem se, jestli někomu vadí ta nová tlačítka. Někomu ano, někomu ne. Jde to vypnout...To je vše. Jsem spokojen.

...cela ta hysteria/paranoja je uplne zbytocna...povedalo to uz tu par ludi...a jednoducho toto nie su ziadne novinky...len vychytavky co ulahcuju stav ktory tu existuje uz dlhodobo len niektori nezasvateni o tom nevedeli... ...ja totiz mozem akekolvek z tunajsich diel prostrednictvom linku zverejnit na facebooku...uz pekne dlhy cas... ...a nielen na facebooku... ...ale mozem ich linknut naprikald aj do mailu...alebo do chatu...a dokonca niekedy aj ludom pri ktorych hrozi bulvarizacia... ...ach jo...

MD: vítej mezi nesnášenlivými :o)

aha. Když to přenesu do obecnější roviny: nemusím mít rád třeba komunisty (dosadit si můžeme nacisty, židy atd...), ale pokud si to nechám pro sebe, je to ok. V okamžiku, kdy to dám nějak najevo, stávám se nesnášenlivým? Nemáme náhodou svobodu projevu (i po projevu) v Ústavě?

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
Takže s tou xenofobií souhlasíš:) Aleši, nesdílení nadšení pro něco neimplikuje nesnášenlivost, v tom to rozhodně není. Ne každý, kdo "nesdílí všeobecné nadšení" pro něco, to reflektuje veřejně s tím cílem, aby pro své "nesdílení všeobecného nadšení" hledal podporu. Kdybys totiž pouze "nesdílel všeobecné nadšení", tak bys to nikde takhle explicitně nevytruboval. V tom vidím nesnášenlivost a tak trochu i netoleranci.

Nový1
05. 09. 2011
Dát tip
Souhlasím s Jinovatou.

Jinovata
05. 09. 2011
Dát tip
Měl bych nápad na vylepšení. Současné umístění facebookového pruhu zasahuje do okna díla a proto ruší (jak si všimli i jiní). Přirozenější a méně rušivé by podle mne bylo umístit panel do okna pro pro přidání komentáře, kde se už teď nacházejí různé ovládací prvky - nejlépe na spodní okraj zarovnáno doleva. Jinak novinku vítám.

stvn: v čem vidíš nesnášenlivost? Že nesdílím všeobecné nadšení pro facebook? Hmm...

StvN
05. 09. 2011
Dát tip
Aleši, projevuješ se nesnášenlivě a xenofobně. To bych čekal rozhodně na jiném serveru než na Písmáku. Je jen otázkou, jestli to plyne z tvé povahy nebo pouze z neinformovanosti a nevzdělanosti.

McFly: rád zůstanu kostějem :o)

jejdavilda
04. 09. 2011
Dát tip
Já to nepsal tobě Marto a Teno. Prostě se mi to nelíbí a mám 2 možnosti . Zůstat nebo odejít

kóza
04. 09. 2011
Dát tip
ses nějak rozjel moucho

Tragicus
04. 09. 2011
Dát tip
Z pohledu toho, co jsem chtel primerit, je naprosto vhodny: Ta tlacitka sice nevytvari nejakou novou moznost, ale znacne jiz existujici moznost zjednodusuji. Kup si ryc, Alesi, a odryj se. Mozna s tebou bude zase rec.

Bobísek
04. 09. 2011
Dát tip
Tlačítko na facebook zbytečný je. Fakt není problém odkaz sdílet...

Trag: to je dost nevhodný příměr.

Tragicus
04. 09. 2011
Dát tip
"I kdyby nebyly kopirky, mohl by nekdo knihu proste opsat rucne." "Vida, takze kopirky jsou vlastne zbytecne." Alesi, Alesi...

Bob: vida, takže ta tlačítka jsou vlastně zbytečná.

Bobísek
04. 09. 2011
Dát tip
I když tady nebude "tlačítko", tak může kdokoli jakékoli dílo odsud na facebooku sdílet. Stejně tak ho může každý okopírovat a někde ho vyvěsit a vydávat třeba za svoje (i to někteří hajzlíci dělají)..... Ve sdílení problém nevidím, je to jenom odkaz na dílo. A kopírování nikdo nezabrání.

řádek
04. 09. 2011
Dát tip
odpověď na otázku: je mi to jedno

jejdavilda
04. 09. 2011
Dát tip
Za sebe můžu říct, že Písmáka používám na to, bych zjistil jak je daný epigram příjmán a já ho mohl případně využít jinak. Takže mi zjednodušení přístupu vadí. Taky bych uvítal, kdybych mohl své dílka kopírovat a mazat ve větším množství a nikoli jen po jednom ( rád bych zrušil ty , které vyšly knižně, ale mazat 200 textů zabere spoustu času) . Možná to lze a já o tom jen nevím. Avi Dero

avox
04. 09. 2011
Dát tip
Díky, Dero, nechci nikomu v ničem bránit, jen jsem chtěla vědět... a překvapilo mne, že to jde, aniž bych byla přihlášena (když bez přihlášení nejde třeba psát komentáře nebo dávat tipy), vysvětlil jsi mi to, díky :-))

McFly: "Odpůrcem Facebooku jsou lidé, kteří ho neumí využívat..." no, já ho využívat nechci, nikoli, že bych to neuměl :o) To je jako že někdo třeba nejí maso. Můžeme si vybrat...zatím :o)

konečně se tahle stoka vylije do ještě větší kanálie :))

dadadik
04. 09. 2011
Dát tip
pokrok je pokrok, asi to někdy využiju.... :)

Sdílet na fb to šlo, takhle to je "jen" snadnější. Extrémně důležité to pro mě není. Ale nevím, proč něco blokovat - takhle je možnost, že si to přečte třeba o pár lidí víc, ale nějakého masivního přívalu bych se skrz fb "nebál", i když by spíš prospěl. Takže za mě dobrý...

Chigwell
04. 09. 2011
Dát tip
Jsem staromilec,nepoužívám mikrovlnku,natož fejsbuk...na dveřích mám kouli,abych měl soukromí,v práci jsem děěěsně out,protože nejsem na fejsu...mimochodem-tu kouli tam maj i ty magoři z FB ne? :))) *

Dero
04. 09. 2011
Dát tip
avox: Pokud tak učiní prostřednictvím tohoto panelu, tak se o jedničku navýší číslo v bublině vpravo. Odkazování je ovšem podstatou internetu, nerozumím tomu, na jakém základě byste chtěli komukoli bránit v tom, aby na vás odkazoval, když veřejně publikujete. Odkazovat je normální. Tím, že veřejně publikujete, dáváte zároveň komukoli možnost nejen na vás odkazovat (což je etická forma šíření díla), ale zároveň vaše dílo kopírovat (což je neetická forma, již nepodporujeme). Pokud chcete zjistit, odkud na vás kdo odkázal, můžete zkusit vložit adresu svého díla (adresou například tohoto díla je http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=391851) do vyhledávače Google.com, který vám najde veřejné stránky, na kterých se tento odkaz vyskytuje.

avox
04. 09. 2011
Dát tip
Tak jsem si zkusila, aniž jsem byla přihlášena na písmáku a ono to funguje i tak... to se mi tedy moc nezamlouvá. Ne že bych si nějak zakládala na svých rýmovačkách, ale poznám nějak, když třeba odkaz na mou blbůstku někdo někam pověsí, prosím?

Fruhling
04. 09. 2011
Dát tip
jo, duke má recht, chlapec. Sice mě trochu uklidnilo, že se nesdílí text díla, ale ten modrý pruh je prostě hnusný .)

.duke.
04. 09. 2011
Dát tip
já si to rovnou vypnul.. písmák fachčí jako komunitní server a piplat to jinde mi přijde škoda.. pokud už odkazovat na sociální sítě, tak bych to dělal diskrétnějším zpsůobem, tzn. tlačítka vpravo nahoře tak třeinový, stejně tak pod díly

Morasten
04. 09. 2011
Dát tip
mě je to jedno, nijak mě to tam nerozčiluje. spíš to vnímám jako upgrade v případě že bych chtěla někdy nějaký dílo sdílet na wall.

feferonka
04. 09. 2011
Dát tip
Mně osobně to nevadí. Sdílet se to dalo doposud i bez těch čudlíků, nechápu tedy ty odmítavé reakce. :D

8hanka
04. 09. 2011
Dát tip
priznavam, ze som si zmeny nevsimla, az teraz, ked som si o nich precitala:) Dlho som sa FB branila, nakoniec som zistila, asi pred rokom, dvomi, ze nema len minusove ale i plusove stranky...hned na nom vidim, kolko mojich znamych je "zelenych" -pripojenych, lahsie sa mi komunikuje, ked nieco od nich potrebujem...na FB clovek napise o sebe len to, co chce sam, niekto nic, niekto si vymysli, niekto pise pravdu...myslim, ze FB je ako vsetko ostatne v zivote, rozumny clovek ho vyuzije v dobrom a blbec hlada len to, ako niekomu uskodit...

Max Hutar
04. 09. 2011
Dát tip
Díky, Dero!

Dero
04. 09. 2011
Dát tip
aleši, nerozumím. To jako že by se čtení zdejších děl měli věnovat jenom "poučení" lidé? Co se introverze týče, tomu rozumím. Ale Písmák je server otevřený všem lidem se zájmem o literaturu, tedy o její čtení i tvorbu. Vždycky tomu tak bylo a je to i základní ideou, kterou chci následovat. Že se v posledních letech Písmák přetransformoval do uzavřené a navenek místy až hostilní komunity autorů, kteří si zvykli na to "své" prostředí, to je spíše setrvalá chyba než něco, na co bychom mohli být pyšní. Neobával bych se, že se sem houfně začnou logovat puberťačky z Facebooku (tak jsem alespoň tvou obavu pochopil), které zdejší prostor zahltí sladkobolnými verši. Místní tvorba toho takovým lidem moc nenabízí, povědomí o Písmáku se zrovna mezi nimi nijak rapidně šířit nebude, domnívám se. Ale čtenáři by dorazit mohli. Lidé se vztahem ke čtení by se mohli naučit, že Písmácké fejetony mohou být stejně zajímavé jako fejetony v novinách, že zdejší povídky mohou být stejně poutavé jako ty, které čtou ve sbírkách povídek z knihkupectví, že zdejší verše si někdy nezadají s knižní produkcí. Samozřejmě jim také musíme poskytnout jistý komfort při hledání toho kvalitního - to všechno bude - ale musíme postupovat po malých krůčcích.

Dero: příliv nových čtenářů (a možná i autorů) je diskutabilní. V uzavřeném prostředí Písmáka se čtení věnují "poučení" zajemci, rozšířením na facebook se nedá vyloučit ještě větší "bulvarizace" než tu vládne už teď... A koneckonců na syndromu "hospody na mýtince" není nic špatného, mnoho autorů (i já...) je introvertních...

Přijde mi tady to rozčilování trochu nelogické, stejně tam ten odkaz kdokoli a kdykoli dát může i bez tlačítka a když jednou zveřejňuji svou tvorbu na internetu, musím počítat s tím, že si ji může kdokoli kdekoli jakkoli přečíst a kamkoli sdílet. Odkazy, jak už bylo řečeno nejsou nijak chráněny žádnými právy.

Dero
04. 09. 2011
Dát tip
A opakuji, nejde o sdílení textu vašeho díla. Pouze o sdílení odkazu na vaše dílo na Písmáku. Pokud si ho někdo chce přečíst, tak musí přijít sem. Nic revolučního, bez obav.

MD: rádo se stalo :o)

Dero
04. 09. 2011
Dát tip
Aby nedošlo k nedorozumění. Ten panel bude stále u vašich děl, pokud někdo bude mít zapnuto jeho zobrazování. Popravdě nerozumím tomu, proč někdo na internetu publikuje a zároveň nestojí o to, aby jeho zdařilé dílo četli další čtenáři. Připomíná mi to Cimrmanovu Hospodu na mýtince, kdy si dědeček otevřel hospodu, ale chodili mu tam lidi, takže ji přestěhoval do lesů, kde to bylo přeci jen o něco lepší. :)

kóza
04. 09. 2011
Dát tip
Jdu to hned udělat, nemám zájem aby mi někdo chodil mlsat a nabízel dál moje lupeníčko.

Dero
04. 09. 2011
Dát tip
Díky, aleši.

Dero, díky. připojil jsem tvůj koment do textu, aby se neztratil v diskusi

Garay
04. 09. 2011
Dát tip
Líbí. "Lajknu" si to i sama :D

Max Hutar
04. 09. 2011
Dát tip
Děkuji za otevření diskuse. Chci více čtenářů, ale nehledám je na f******ku. F******k je smrt. Nebo alespoň má smrt. Ovšem mít možnost jasně vidět ty osoby, které mají potřebu sdílet spektákl, je užitečné. Rád bych poprosil o možnost vypnutí.

Tragicus
04. 09. 2011
Dát tip
Heh, facebook je ideologie, ze ma sve zaryte odpurce? Zni to trochu jako bych rekl, ze jsem zarytym odpurcem zampionu. StvN to ostatne docela vystihl.

Dero
04. 09. 2011
Dát tip
Zda chcete ten panel pro sdílení pod díly vídat si nově můžete nastavit zde: Moje > Nastavení > Zobrazovat pod díly odkazy pro sdílení

dík za info, Dero

Dero
04. 09. 2011
Dát tip
Rozumím, že někomu můžu přijít nový panel pod díly nevkusný nebo pro něj zbytečný. Připravuji možnost, aby si každý registrovaný uživatel mohl nastavit, zda ho chce na Písmáku vídat či nikoli. Dále: Na sociální sítě se vkládá pouze odkaz na dílo na Písmáku, nikoli text díla (přesněji - z díla se pouze vygeneruje krátká citace), není tedy zasaženo do autorského práva.

sveřep
04. 09. 2011
Dát tip
záráží mne jedna věc. za dobu co písmákuji jsem 2 díla jiného autora pověsila k sobě na Fb - ale považovala jsem za naprosto vhodné AUTORA SE DOPŘEDU SLUŠNĚ ZEPTAT, ZDA PROTI TAKOVÉMU NAKLÁDÁNÍ SE SVÝM DÍLEM NEMÁ NÁMITKY. protože by je mohl mít, ne?

sveřep
04. 09. 2011
Dát tip
záráží mne jedna věc. za dobu co písmákuji jsem 2 díla jiného autora pověsila k sobě na Fb - ale považovala jsem za naprosto vhodné AUTORA SE DOPŘEDU SLUŠNĚ ZEPTAT, ZDA PROTI TAKOVÉMU NAKLÁDÁNÍ SE SVÝM DÍLEM NEMÁ NÁMITKY. protože by je mohl mít, ne?

StvN
04. 09. 2011
Dát tip
Mi to připomina tu hlasku - Ja bych vsechny ty internety zakazala.

srozumeni
04. 09. 2011
Dát tip
Také nejsem na fasebooku a ani se mi nechce. A ještě navíc všechny tyto novoty nabourávají mé poloautistické stejnosti mých malých jistot. Ale to je můj problém, já vím. Ale prostě ty barevné značky, u některých ani nevím, co znamenají, mi ruší vzhled stránky. V podstatě podobně kritizuji kolikrát i barevné písmo v textu, když ho někdo použije. Takže v mém případě-ignorace. Třeba za x let, kdo ví? Ke mně vždycky všechny novinky docházejí strašně dlouho...

avox
04. 09. 2011
Dát tip
nevím, jestli je facebook pokrok, jednou jsem tam nakoukla a ničím mne neoslovil. Pokud vnímám svůj pobyt na písmáku, jako návštěvu v něčím obýváku, nemohu nic namítat, když hostitel postaví na stůl o několik skleniček víc, ale můžu, až se bude nalévat, říct - děkuji, mně ne. Mohla jsem říct, že je mi to jedno, ale chtěla jsem zdůraznit to právo majitele :-))

Nemám nic proti sociálním sítím jakožto nástroji pro snadné zkontaktování osoby, se kterou zrovna pořebuji mluvit. Mám však mnohé proti nesoudným uživatelům, kteří celému svému okolí mohou prostřednictvím takovéhoto sdílení cpát něco, oč ani ostatní lidé nemusejí mít zájem, tím pádem si nemyslím, že by zavedení těchto čudlítek byla zrovna změna k lepšímu.

gabi
04. 09. 2011
Dát tip
som tiež zarytý odporca facebooku prikláňam sa k je mi to jedno, doteraz som ich nepoužila, budem tak robiť aj naďalej, neprekážajú mi

heartrate
04. 09. 2011
Dát tip
mně se to zdá dobrý vylepšení a už jsem toho taky využila, určitě mi nevadí, když by někdo chtěl moje díla sdílet (ono to šlo i předtím, že jo), ale možnost zablokovat si ty čudlíky u díla by tu být mohla, proč ne

Fruhling
04. 09. 2011
Dát tip
Jo, u textu se tím modrým pruhem akcentuje informačně-zbožní podstata děl: možnost internetové směny. Kvanta minispektáklů. Nemám nic proti propagaci systému jako celku, ale u jednotlivých děl mě to vcelku vytáčí. Jednoznačně jsem pro možnost zablokování.

nechci víc čtenářů.

Ano, pokrok se zastavit nedá a například díky sdílení na facebooku se může o dílech autorů dozvědět mnohem více lidí, a autor tudíž najde nové čtenáře.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru