Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seIn natura
08. 09. 2011
22
25
2558
Autor
Garay
Sedím u pootevřeného okna
a cítím cukrovou vatu
tady kde umřel pes
a otec mě okřikl
"že přece chcíp!"
Ještě ani není mlha
ještě ani není pořádný podzim
a stejně už listy skřípou
pod nohama
a padají mi do kočárku
Jakoby chtěly dítě zazimovat
Ale to nevysvětluje tu cukrovou vatu
šla bych po pachové stopě
ale příliš je to o dětství
A jak jsme chodily sbírat houby
do škarp
Já vím, mami
tam rostly nejvíc
Protože nikdo není dokonalý
(A pes tam chcíp)
25 názorů
u nás voní pražená kukuřice a venku asfalt...ještě že nepadají děti z kočárku
báseň je vyzrálá,tip
Dodatek: Příště už si takhle blbě nesednu... poezie nepoezie ... fčil mám rýmu ... perfektní... A cítím houby a ne cukrovou vatu...
Takže tak. :)
Žeby třá havárie cukrářskýho vozíku s dogou? Nebo pozdní pouť ve vedlejší vsi a dobrej vítr k tomu? Nevyzpytatelné jsou cesty vůní z dětství! ÷)
Berg--- můžu já za to, že jsem dnes fakt cítila tu blbou cukrovou vatu a nevěděla odkud jde? :)
Sakra, kde se v Sobíku vzala takhle začátkem září cukrová vata?
Inu, má to všechny atributy sentimentu. Cumbajšpíl: listí pod nohama, vůně cukrový vaty, chcíplej pes ve škarpě a houby tamtéž...
Ale ať hezký nebo zkurvený dětství, mušim s tebou souhlasit, že je to vděčnej zdroj inšpirace, to zas jo.
blboun nejapný
08. 09. 2011
Ach jo... co furt máte s tím sentimentem? Já tomu říkám normálně: hnusné dětství.
Z toho se pak těží "podzim-nepodzim".
Babí léto sentimentu! ÷)
Hele, mně se ta třetí strofa zdá už přepísklá, takový jen a jen "vzpomínání".
Hezkej nápad je to zazimovaný dítě, to beru (akorát mi tak napadá, to by bylo dobrý, vždycky na zimu potomstvo zazimovat, ono by třeba tak nerostlo a nežr... pardon, nejedlo÷).
A na konci to oslovení matky... já to chápu, jang a jin, tátou začínáš a mámou končíš, ale stejně mám pocit, že ten text u sebe moc nedrží resp. první a poslední strofa je roztržená těma prostředníma dvěma, a ta výplň mne hází do ouplně jiný nálady - jestli teda chápeš, co tím chci říct.
Ale což, třá si to myslí jen jeden ze sedmi miliard a navíc, co mám co pofrfňávat - padesát mi ještě nebylo. ÷))
brackenridge
08. 09. 2011blboun nejapný
08. 09. 2011
Po pachové stopě do dětství :) Zrovna líčím kolegyni svou první stopu se psem v osmi letech, hihi. Krásný kousek, povedená báseň *