Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seúvaha Marie z Magdaly
10. 09. 2011
25
24
2912
Autor
aleš-novák
Kriste pane,
s tebou je
kříž!!!
24 názorů
aleš-novák
12. 09. 2011
Ty úvahy zde o tom, že snad Ježíš "měl kliku", jenom proto, že onen výše zavěšený obrázek sestává z kliky přibité na kříž, jsou nesmyslné - Ježíš kliku neměl, nýbrž přesně naopak: Prohlásili jej za Mesiáše, což na Římany zapůsobilo jako červená plachta na býka (viděli v něm výzvu své okupační moci), a tak jej popravili. Dokonce nejohavnějším způsobem, jaký byl určen otrokům a zločincům- neobčanům jejich říše - pověšením na kříž. Měl tedy smůlu, ne kliku.
V tomto smyslu s ním měla kříž, tedy smůlu, i jeho platonická láska - Maria z Magdaly, jinak zvaná Maria Magdaléna.
Řecký přídomek Kristus - Mesiáš získal Jošua mnohem později, až po své smrti, takže tohle Ti tam nesedí.
Ach jo, s Vámi je někdy kříž... :-)
aleš-novák
12. 09. 2011
Ať na ten klikový kříž klikám sebevíc, mé kliky nemají žádný úspěch. Nemám asi tu správnou kliku :)
o klikové hřídeli jsem něco matně tušila, ale že existuje i klikový kříž, to je pro mě naprostá novinka - stále si tedy u tebe, Aleši, rozšiřuji obzory! :o))) *t
brackenridge
11. 09. 2011Kiwagamo´ag
10. 09. 2011Jarmila_Maršálová
10. 09. 2011blboun nejapný
10. 09. 2011Květoň Zahájský
10. 09. 2011aleš-novák
10. 09. 2011
jsem ateista a optimista - vidím sice jeden kříž, ale taky hned tři kliky!